krik onder de differentieel

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Dat diff houdt het wel. Eerder oudere rubbers waar ie in hangt krijgen het coor zn kiezen.
En bij luchtgeveerde kontjes..hoor je met de laptop hem in een krikmodus te zetten.


Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Zjoel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 157
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
Type Auto: E91 320i 09/2008 Business

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Het is gelukt hoor mensen. Bedankt voor de tips. Heb de pompwagen van de zaak ff geleend, gaat prima.
Schokdempers waren ook echt aan vervanging toe. En meteen zwaardere trekhaakveren en nieuwe veerrubbers.
Staat ie weer netjes recht.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Waarom moet de hele achterkant eigenlijk omhoog als je veren en dempers wil vervangen?
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Moet niet. Als je eerst alles wilt demonteren, dan kan dat zo.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Dat dacht ik ook, eibach onder mijn e91 heb ik ook wiel na wiel gedaan.
Gebruikersavatar
Blue Raccoon
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2585
Lid geworden op: 04 jun 2017, 12:56

Dan rij ik liever naar een doe zelf garage en huur daar een garage hefbrug.
Gaat het vervangen stuk gemakkelijker 008

Zie mijn E9X Showroom voor m'n BMW E90 LCI 318 ///M 2011 Montego Blue
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Achterzijde is sowieso al niet ingewikkeld. Heb t ook per wiel gedaan. Voorzijde besteed ik voortaan t liefst uit :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Zjoel
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 157
Lid geworden op: 17 feb 2018, 20:36
Type Auto: E91 320i 09/2008 Business

Arjan schreef:Waarom moet de hele achterkant eigenlijk omhoog als je veren en dempers wil vervangen?
Hoeft idd niet. Ik was in de veronderstelling dat de reactiestang (of stabilisatorstang) van het wiel er tegenover de draagarm tegenhoudt en dat je dan de veer er niet tussenuit krijgt. Kan ik me herinneren van vroeger, maar dat waten wel veel eenvoudigere ophangingen.
Maar bij een bmw kan het dus ook kant voor kant.
Geldt dit voor de voorkant ook?

Maar krik je dan gewoon een hoek op onder het krikpunt onder de dorpel en dan gewoon op de krik laten staan en de boel losschroeven? Ik zet het toch liever op een assteun of poot.
Maar goed, het is misschien wat omslachtig zo maar het is wel gelukt.




Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 320i Business 125kW 2008 Titansilber
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Voorzijde kan ook apart. Maar als je een assteun onder het normale krikpunt wilt (1 vd 4 bij dorpels) dan is het dus wel handig als je een lage, lange krik hebt. Want dan zul je eerst de auto omhoog moeten krijgen om een assteun eronder te kunnen zetten.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
TNLB7
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 125
Lid geworden op: 28 mar 2018, 15:13
Type Auto: 325i (N52B25) E92 2007
Locatie: Groningen

Ik begrijp dat het inmiddels al gelukt is, maar mocht iemand dit topic nog tegen komen en op zoek zijn naar een geschikte krik dan kan ik deze op zich wel aanbevelen (de kleuren zijn nu anders zie ik, maar de prijs is nog het zelfde).

Heb ik zelf een tijdje geleden gekocht en werkt prima om direct helemaal achter of voor op te krikken. Voor moet ik wel inderdaad eerst ergens op rijden omdat ik vanwege verlaging anders niet bij het voorste krikpunt kom.

Die Hazet krikken zijn inderdaad heel mooi, maar deze is qua prijs/kwaliteit verhouding en waar ik het voor gebruik net wat gunstiger:

https://www.autogereedschap.com/a-53731 ... ile-falco/

Afbeelding
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

Dutch79 schreef: 21 feb 2019, 08:21 Voorzijde kan ook apart. Maar als je een assteun onder het normale krikpunt wilt (1 vd 4 bij dorpels) dan is het dus wel handig als je een lage, lange krik hebt. Want dan zul je eerst de auto omhoog moeten krijgen om een assteun eronder te kunnen zetten.
Hoe weet je dan eigenlijk waar je moet krikken? Achter dus bij het diff en voor? Rechtsvoor ben ik het kunstwtof krikpunt namelijk kwijtgeraakt en om er een nieuwe op te zetten moet ik dus ergens anders krikken.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

De luie monteur onder ons kijkt eerst hoe ver je komt als je de auto aan de achterzijde opkrikt. Maar zo ben ik :lol:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Aan de voorzijde zit t krikpunt vlakbij het klepje voor de carterplug. Een rechthoekje metalen plaatje.
Aan de achterzijde pak ik niet t diff zelf, maar de chassisbalk erachter. Die ligt hoger, maar daar doe ik dan een blok hout tussen.
Nogmaals je hebt hier wel lange, lange krik voor nodig. Je kunt je auto ook op eerst op n paar oprijbokken oid rijden om de krik er zo goed onder te kunnen krijgen.
Zal binnenkort 's 'n paar foto's maken bij de oliebeurt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
jollye92
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 206
Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
Type Auto: E92 325i
Locatie: Midden van het land

thanks. Eens kijken of ik het krikpunt rechtsvoor er weer onder kan krijgen. Het ding is eruit getrokken door een drempel met een randje (en een ietwat lage auto :-))
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Dutch79 schreef: 05 aug 2022, 19:36 Aan de voorzijde zit t krikpunt vlakbij het klepje voor de carterplug. Een rechthoekje metalen plaatje.
Aan de achterzijde pak ik niet t diff zelf, maar de chassisbalk erachter. Die ligt hoger, maar daar doe ik dan een blok hout tussen.
Nogmaals je hebt hier wel lange, lange krik voor nodig. Je kunt je auto ook op eerst op n paar oprijbokken oid rijden om de krik er zo goed onder te kunnen krijgen.
Zal binnenkort 's 'n paar foto's maken bij de oliebeurt.
Indd dit is een mooiere plek, dat is de 'brug' van het subframe. Vele malen sterker dan het diff zelf.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”