Hoeveel koppel heeft jouw auto na de downgrade? Die van mij heeft 440Nm (wat de ZF bak makkelijk aan moet kunnen), maar twijfel of de auto bij vollast dit wel prettig vind.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW F30 328i M-pakket estoril blauw update aug 19
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
Das toevallig. Ik had ook een gti mk6 met handbak waarvan de koppeling na stage 1 ook begon te slippen. Ook een mk7 gti gehad, maar dan met een dsg. Dat koppel was nog hoger, maar de dsg kan dat weer wel aan.
Ik denk dat de automaatbak wat meer Nm's aan kan.
Het rijden met de 328i zoals die nu is gaat prima. Ik heb wel flink moeten inleveren vanuit mijn vorige auto (rs3 8p met 470 pk en zo'n 600 Nm). Maar de BMW is een wat meer praktische en betere keuze
Ik vind het F30 model wel erg mooi.
Ik denk dat de automaatbak wat meer Nm's aan kan.
Het rijden met de 328i zoals die nu is gaat prima. Ik heb wel flink moeten inleveren vanuit mijn vorige auto (rs3 8p met 470 pk en zo'n 600 Nm). Maar de BMW is een wat meer praktische en betere keuze
Ik vind het F30 model wel erg mooi.
BMW F82 M4 2014
-
- VIP Driver
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 14:33
- Type Auto: BMW G20 318i M Sport Tansanitblauw
Ik heb wat graafwerk gedaan, en volgens de informatie die ik heb gevonden, heeft de pre-facelift 3-serie een 8HP45 automaat en de LCI een 8HP50 automaat. De 45 kan tot 450Nm aan (waarschijnlijk met wat speling) en de 50 staat voor 500 Nm.
Ik heb geen info over de handbak, heb me geconcentreerd op de automaat.
Je had die RS3 ernaast moeten houden! De Golf (en de Audi) hebben een lekker handzaam formaat. En ik heb gemerkt dat je met die dingen bizar kan gooien en smijten. Het heeft mij wel een paar maanden gekost totdat ik ingespeeld was op de BMW. Nu durf ik de kont wel naar buiten te gooien (ja, het gaat nog steeds over de auto...)
Ik heb geen info over de handbak, heb me geconcentreerd op de automaat.
Je had die RS3 ernaast moeten houden! De Golf (en de Audi) hebben een lekker handzaam formaat. En ik heb gemerkt dat je met die dingen bizar kan gooien en smijten. Het heeft mij wel een paar maanden gekost totdat ik ingespeeld was op de BMW. Nu durf ik de kont wel naar buiten te gooien (ja, het gaat nog steeds over de auto...)
F31 320i LCI 2018 M Sport Shadow Sapphirschwarz, 403M
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
M4 Competion Cabrio 2020 voor een week
G20 318i M Sport 2021 Tansanitblau II
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
Jij hebt ook een handbak neem ik aan?
Nou ik reed achter een paar auto's met een snelheid van ongvr 70. Ik wilde die auto's gaan inhalen en gaf toen volgas, maar weet niet meer in welke versnelling en of ik terug had geschakeld. Maar op dat moment merkte ik dat de koppeling wat begon te slippen. Ik liet het gas los en gaf wat meer gedoseerd gas en haalde de auto's in. Het zou best kunnen dat ik toen een andere versnelling koos, dat weet ik niet meer
Ik rook de koppeling toen ook een beetje. Ik besloot meteen het koppel wat terug te laten zetten en meteen een afspraak gemaakt.
Verder merkte ik niets aan de auto en het reed verder gewoon goed. Ook bij best pittig doorrijden enzo. Was ook nog in Duitsland geweest haha.
Maar omdat ik geen risico wilde lopen toch een afspraak gemaakt. Ik kreeg 2 opties:
1: versterkte koppeling laten monteren voor 1250 euro incl montage. Deze zou 500Nm aan kunnen.
2: het koppel wat minder laten zetten.
Ik koos dus voor optie 2.
De handbak met standaard koppeling zou goed zijn voor ongvr max 450Nm. Daar zat ik dus wat overheen, wat in principe zou moeten kunnen. Maar schijnbaar vraagt het dan toch wat teveel. En ja, wat is de afwijking van zo'n vermogensbank....
Ik ga liever voor safe
Nou ik reed achter een paar auto's met een snelheid van ongvr 70. Ik wilde die auto's gaan inhalen en gaf toen volgas, maar weet niet meer in welke versnelling en of ik terug had geschakeld. Maar op dat moment merkte ik dat de koppeling wat begon te slippen. Ik liet het gas los en gaf wat meer gedoseerd gas en haalde de auto's in. Het zou best kunnen dat ik toen een andere versnelling koos, dat weet ik niet meer
Ik rook de koppeling toen ook een beetje. Ik besloot meteen het koppel wat terug te laten zetten en meteen een afspraak gemaakt.
Verder merkte ik niets aan de auto en het reed verder gewoon goed. Ook bij best pittig doorrijden enzo. Was ook nog in Duitsland geweest haha.
Maar omdat ik geen risico wilde lopen toch een afspraak gemaakt. Ik kreeg 2 opties:
1: versterkte koppeling laten monteren voor 1250 euro incl montage. Deze zou 500Nm aan kunnen.
2: het koppel wat minder laten zetten.
Ik koos dus voor optie 2.
De handbak met standaard koppeling zou goed zijn voor ongvr max 450Nm. Daar zat ik dus wat overheen, wat in principe zou moeten kunnen. Maar schijnbaar vraagt het dan toch wat teveel. En ja, wat is de afwijking van zo'n vermogensbank....
Ik ga liever voor safe
BMW F82 M4 2014
- e92
- VIP Driver
- Berichten: 329
- Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
- Type Auto: BMW G30 / MINI F56
- Locatie: Gelderland
Hier een link naar de verschillende versies van de ZF 8HP automaten, die door BMW gebruikt worden. https://en.wikipedia.org/wiki/ZF_8HP_transmission
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
Ja, een standaard automaatbak kan meer koppel aan dan een standaard handbak. Maar zo dat extra koppel bij een stage 1 rijdt wel erg prettig
En idd, dat estoril blauw blijft wel erg vet. Daarom zal BMW in zijn reclamespotjes ook bewust voor deze kleur kiezen
En idd, dat estoril blauw blijft wel erg vet. Daarom zal BMW in zijn reclamespotjes ook bewust voor deze kleur kiezen
BMW F82 M4 2014
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
Omdat ik maar niet kon wennen aan het geluid van de uitlaat, heb ik een tijd gereden met een bypass van Guerrilla. Dat klonk niet verkeerd.
Dus het geluid was goed.
Echter stoorde ik mezelf nog steeds aan die eindstyling van de performance demper. Twee kleine pijpjes aan de linkerzijde.....
Ik wilde een wat dikkere look en wat stoerders.
Afgelopen maandag op bezoek geweest bij Crooke. Ik ben naar een 335i style gegaan.
Mijn performance demper is aangepast en ik heb dr geen klep meer onder zitten.
Ik heb gekozen voor de oude style Akrapovic eindtips.
De middendemper heb ik ook laten verwijderen.
Natuurlijk moest er ook weer een andere diffusor onder.
Het geluid klinkt nu bij koudstart wat scheller. Klonk eerst met de bypass wat dieper. Maar na de koudstart klinktie weer mooier.
Ik had die 335i look veel eerder moeten doen. Ik snap niet dat bmw ooit voor die iele pijpjes heeft gekozen en alleen voor de linkerzijde is gegaan. Echt een afbreuk aan een prachtige auto....
Ik heb een fotootje.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
Dus het geluid was goed.
Echter stoorde ik mezelf nog steeds aan die eindstyling van de performance demper. Twee kleine pijpjes aan de linkerzijde.....
Ik wilde een wat dikkere look en wat stoerders.
Afgelopen maandag op bezoek geweest bij Crooke. Ik ben naar een 335i style gegaan.
Mijn performance demper is aangepast en ik heb dr geen klep meer onder zitten.
Ik heb gekozen voor de oude style Akrapovic eindtips.
De middendemper heb ik ook laten verwijderen.
Natuurlijk moest er ook weer een andere diffusor onder.
Het geluid klinkt nu bij koudstart wat scheller. Klonk eerst met de bypass wat dieper. Maar na de koudstart klinktie weer mooier.
Ik had die 335i look veel eerder moeten doen. Ik snap niet dat bmw ooit voor die iele pijpjes heeft gekozen en alleen voor de linkerzijde is gegaan. Echt een afbreuk aan een prachtige auto....
Ik heb een fotootje.
Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
BMW F82 M4 2014
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Nice!
Bij Crooke kunnen ze dat wel ja. Ik heb daar alleen beide middendempers laten verwijderen en dat scheelt al veel qua geluid.
Bij Crooke kunnen ze dat wel ja. Ik heb daar alleen beide middendempers laten verwijderen en dat scheelt al veel qua geluid.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
-
- Being a part of it
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35
Ja, dat kunnen ze daar heel goed. In de tussentijd daar ff Netflix gekeken, van de zon genoten en wat gedronken haha.
Ik ben echt heel blij met deze upgrade. Een pijpje links en rechts is echt wat deze auto's missen. Echt veel dikker zo
Ik ben echt heel blij met deze upgrade. Een pijpje links en rechts is echt wat deze auto's missen. Echt veel dikker zo
BMW F82 M4 2014
- Sanders
- VIP Driver
- Berichten: 1015
- Lid geworden op: 27 jul 2016, 22:19
- Type Auto: E90 318i 2009
- Locatie: Maastricht
Prachtige wagen Geweldige kleur ook, een van mijn favorieten!
First Timer, Noobie, Life Long BMW Fan
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom
325i Monaco Blue Showroom (gestolen)
318i LCI Titansilber Showroom