Leuk filmpje over 1M.
Destijds door velen bekritiseerd maar inmiddels - goed 10 jaar later - kost een fris exemplaar meer dan de nieuwprijs. Leuk detail van de 1M wat hier ook voorbij komt is dat het project is begonnen als 'skunk project'. Het management van BMW zag niets in een 1 Coupé M maar een groepje techneuten hebben hem tóch gebouwd. In hun vrije tijd en bijna helemaal met onderdelen van bestaande modellen. Hoe leuk is dat?...
Voor mij in de top 3 van leukste BMWs aller tijden.
BMW 1M Coupé
- Ray320
- VIP Driver
- Berichten: 2984
- Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
- Type Auto: Een touring
Ik vind hem niet zo heel mooi, om het netjes te zeggen. Maar het is wel een gruwelijk rij-ijzer.
Aantal jaren terug had een vriend van me een 123d als vervangende auto, dat ging al als een kanon (zeker in vergelijking met zijn eigen 116i ).
Aantal jaren terug had een vriend van me een 123d als vervangende auto, dat ging al als een kanon (zeker in vergelijking met zijn eigen 116i ).
E91 320i
- Vod
- Moderator
- Berichten: 1922
- Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
- Type Auto: BMW Z4 G29
Ik vind hem ook prachtig. Lekker dik zonder een overdaad aan enorme roosters en luchthappers zoals je tegenwoordig al snel ziet. Gewoon lekker dik aangezet door de verbrede wielkasten en zonder een teveel aan lijnen. Is nu al een klassieker!
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Leuk filmpje inderdaad. Denk dat ik 'm -net als de presentator- destijds niks vond maar als ik er nu naar kijk vind ik het een gaaf apparaat. Heerlijke weg ook om een beetje te boenderen.
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
De 1M is vooral leuk omdat er weinig van zijn, net als de z3M coupe nooit heel populair toen je hem kon kopen.maar daarna een verzamelaarsauto geworden.
Qua onderstel een echte M/ de motor een veredelde 335i.
Zou er ook best een willen hebben maar ze zijn nu te duur voor wat je krijgt, koop je beter een hele jonge 140i
Qua onderstel een echte M/ de motor een veredelde 335i.
Zou er ook best een willen hebben maar ze zijn nu te duur voor wat je krijgt, koop je beter een hele jonge 140i
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
- JdBn
- VIP Driver
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 07:52
- Type Auto: F31 330d
Een 140i ipv een 1M? Denk niet dat het vergelijkbaar is. De 140i zal vast een goed rijdende auto zijn, maar ik neem aan dat deze ook gebruik maakt een vergelijkbare (elektrisch bekrachtigde) stuurinrichting als de minder bedeelde varianten? Want dan zit er een gigantisch verschil in het stuurgevoel. Dat merk ik al erg duidelijk als ik vanuit mijn E91 335d in de F20 116i stap… Veel lichter in het stuur (ook in Sport modus) en veel minder gevoel. Niet dat de F20 gevoelloos of slecht stuurt overigens, maar wel met duidelijk minder gevoel dan met de 'oude' techniek.
Ik moet je wel gelijk geven dat ze overpriced zijn, je moet al gauw 50-60k meenemen om er eentje op te kunnen halen. Helaas...
Ik moet je wel gelijk geven dat ze overpriced zijn, je moet al gauw 50-60k meenemen om er eentje op te kunnen halen. Helaas...
F31 330d
- BartB
- Facebook moderator
- Berichten: 6582
- Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
- Type Auto: E87 130i LCI
Een M140i is van alles net niks kan ik je vertellen, Bak en motor zijn top in het geval van ZF8. Maar dat is ook het enige.Z4tje schreef: ↑12 jun 2019, 12:08 De 1M is vooral leuk omdat er weinig van zijn, net als de z3M coupe nooit heel populair toen je hem kon kopen.maar daarna een verzamelaarsauto geworden.
Qua onderstel een echte M/ de motor een veredelde 335i.
Zou er ook best een willen hebben maar ze zijn nu te duur voor wat je krijgt, koop je beter een hele jonge 140i
De H/K in een M140i is het niet. De stoelen krijg ik nogsteeds niet goed afgesteld na 5000km. Na 30min heb ik last van mijn rug.
Er is relatief veel rijgeluid. Krakende deurrubbers. En dit is ook gewoon een auto van 80k....
En het zou mij persoonlijk zelf niet heel erg interesseren of er veel of weinig van zijn.
Een M140i is bedoeld als daily een functie hij imo niet heel erg goed invult. Ik heb niet het idee in iets speciaals te rijden.
Een 1M moet je niet kopen als daily, het zou prima kunnen maar dat is niet de intentie geweest van het product. Bij een 1m heb ik wel het idee in iets speciaals te rijden.
Mooie weggetjes mee sturen en lekker gebruiken waar hij voor gemaakt is. Daar komt de auto tot zijn recht. Een M140i doet dat niet. Wil best een bochtje door. Maar bij lange na niet zo mooi als een 1M.
. Der schönste Buchstabe der Welt.
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
+1, F-generaties zijn qua fun/rijden niet te vergelijken met de E8x/E9x. Die rijden veel beter. 1M is daar de ultieme versie van.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- Z4tje
- VIP Driver
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: 05 mar 2015, 07:36
Klopt, alle f modellen sturen wat minder sportief, maar heel eerlijk, voor 30K heb je een leuke E92 M3, dan zou je toch gek zijn om een 1M te kopen voor het dubbele.
Beleving van een ongeblazen V8 is nog leuker. Stuurt identiek aan een 1M
Een M140 is natuurlijk niet te vergelijken met een 1M, geen sper, ophanging en vering gericht op comfort.
Eigenlijk allemaal redenen om er geen te kopen maar toch een 1M in het oranje is pure autoporno.
Beleving van een ongeblazen V8 is nog leuker. Stuurt identiek aan een 1M
Een M140 is natuurlijk niet te vergelijken met een 1M, geen sper, ophanging en vering gericht op comfort.
Eigenlijk allemaal redenen om er geen te kopen maar toch een 1M in het oranje is pure autoporno.
mijn huidige auto's: bmw M3 e92 en bmw 340i F30 318ti E36 en E46 330i tracktool
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
Mijn vorige auto's: 328i F30 Bmw X1 2.0d / bmw Z 4 E 85/bmw 118i/ bmw 735i/bmw 320d touring bmw 525i/ bmw 316i/ bmw 520i/ bmw 325i E30/ bmw 316 e30/ bmw316e30
-
- VIP Driver
- Berichten: 16598
- Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
- Type Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Die V8 is leuk maar qua chassis is de E82 vele malen speelser dan de E92. Tel daar de explosieve N54 en het traag reagerende sper bij op en je hebt een zwijn. Meer rijsensatie krijg je niet.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
- snoep
- VIP Driver
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 06 feb 2016, 07:58
- Type Auto: Diverse BMW's
- Locatie: Zuid-Holland
- Contacteer:
Onlangs heb ik een paar dagen de nieuwste M5 meegehad van de dealer.
De 1M vind ik een leukere auto.
De 1M vind ik een leukere auto.