Terugroepactie update DME G30/G31 520i

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Zojuist werd ik benaderd door mijn dealer dat er voor mijn auto een terugroepactie is en of ik een afspraak hiervoor wilde maken. Toen ik vroeg waar het precies om ging bleek dat het gaat om het updaten van de DME (digitale motor elektronica).

Heeft iemand hier meer duidelijkheid over wat er precies met de update gebeurt en waarom? Mijn eerste gedachte was dat er een correctie werd uitgevoerd i.v.m. uitstoot (sjoemelsoftware), maar dat was zeker niet het geval werd mij verteld.


h3b
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 apr 2011, 19:14
Type Auto: F20 116i

Terugroepacties worden ook geregistreerd bij de RDW. Even je kenteken inkloppen op https://ovi.rdw.nl en onderste link "Terugroepacties"aanklikken en je moet meer details zien omtrent de terugroepactie.
F20 116i 2012 (2017- )Afbeelding
E83 2.0d 2007 (2016-2017)
E90 320i 2005 (2011-2016)
E46 320d Touring 2001 (2006-2011)
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Thanks, had ik al gedaan maar daar staat niks bij. De medewerker van de dealer zei me ook dat het geen echte acute terugroepactie is, maar meer een update die ook over een paar weken mag plaatsvinden. Ik denk dus niet dat deze geregistreerd wordt bij het RDW.
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Ik zou even wachten met updaten, ik had dezelfde terugroep actie in Zweden voor mijn b58 motor gehad. En ik was niet helemaal blij met de software update de nav. pro was beter maar de automaat en stuur minder.
Na een lange rit door Duitsland kreeg ik problemen met mijn climate control. Uiteraard kon de dealer niks vinden, na een hoop aandringen en omdat ik de m3 nog langer zou lenen totdat ze het probleem verholpen hadden zijn ze verder gaan zoeken.
Ik stond hier omdat ik een trip naar Italië had gepland en dat niet met een slecht werkende climate control wilde doen.
Uiteindelijk hebben ze contact opgenomen met Duitsland en daar was 1 geval bekent met het zelfde probleem en dat is verholpen door update met nu de allernieuwste software.
Het probleem Is tot nu toe verholpen en de auto rijd ook weer een stuk fijner. Ik denk dat ze geluisterd hebben naar alle klachten van alle andere mensen.

Dus mijn advies is wachten en tot de tweede update en niet meteen voor de eerste update met kinderziektes te gaan.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ah, dan had ik jouw verhaal gelezen op Bimmerpost! Tja, dat is wel ernstig.

Ik had ook al ergens gelezen dat ze met zo'n update tuners buiten spel zetten die momenteel weer toegang hebben tot de B48. Geen idee wat daar van waar is.
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Niet elke update is beter...
Zoals al gezegd..even wachten.
Nadat vag zn updates deed vanwege de sjoemel...stroomde de egr issues binnen. En veelal werden niet vergoedt.....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Bedankt voor de reacties heren.

Ben ik de enige hier met een G3x 520i die deze oproep heeft gekregen?
Elemli
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2018, 14:24
Type Auto: 520i Touring G31 High Exec M-Sport Limited Demo

Ik heb nig niets gehoord, maar ga van de week naar de dealer voor de airco. Ik zal ernaar vragen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Ik ben benieuwd, hou me op de hoogte.
Gebruikersavatar
Kingfisher
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 802
Lid geworden op: 19 mei 2014, 17:16
Type Auto: G31 520iA Touring M Sport HE
Locatie: De Polder
Contacteer:

Vanochtend (noodgedwongen, maar dat is een ander verhaal) bij de dealer geweest om mijn auto op te halen. Gevraagd of ze mijn auto ook de bewuste update hebben gegeven, maar dat was niet het geval. Net zoals 6xLekker en NOS al opperden, zei de dealer nu ook dat ze het verstandiger is om nog even te wachten met updaten omdat ze hadden gezien dat deze update weer voor andere problemen kon zorgen. Ben blij dat ze daar hun eigen plan dus in trekken en niet blind af gaan op het advies van München.

Overigens had de update te maken met een motorstoringslampje dat zou moeten gaan branden bij eventuele problemen in de nabehandeling van de uitlaatgassen. Dat lampje zou nu niet getoond worden en de update zou dat moeten verhelpen. Niet erg spannend dus.
Plaats reactie

Terug naar “G3x: Motorisch/Performance”