Tuning F3x 316i
- Forrestx
- Just getting started
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 12 mar 2019, 21:09
- Type Auto: 320D Touring F31 BR Stage 1
Super tevreden! Motor loopt zoals is bedoelt is door BMW...soepel, vloeiend...krachtig wanneer het moet...
Van 166pk/388Nm naar 223pk/446Nm...
Goed geholpen door Geert en zijn vader.
Zeker een aanrader!!
Van een verslagje is het nog niet gekomen... ook een beetje omdat plaatjes uploaden hier een crime is...
Van 166pk/388Nm naar 223pk/446Nm...
Goed geholpen door Geert en zijn vader.
Zeker een aanrader!!
Van een verslagje is het nog niet gekomen... ook een beetje omdat plaatjes uploaden hier een crime is...
-
- Just getting started
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 01 nov 2017, 21:08
Goed om te lezen/horen, deze positieve verhalen!! Volgens mij is iedereen continu een beetje bang voor de gevolgen van tuning op de langere termijn... Laat ik even voor mezelf spreken, ik heb die angst... Ongetwijfeld dat na tuning de auto aanvoelt als een snellere nieuwere compleet andere auto, maar is dat ook nog steeds zo na een jaar of aantal jaren en aardig wat kilometers erbij? Ik twijfel... Komt ook doordat ik twee keer per jaar met vakanties naar het zuiden met een flinke treklast van 1500/1600kg aan de haak rondrijd en dus weet dat er dan langdurig maximaal vermogen gevraagd wordt in het bergachtige gebied en bij hogere caravan snelheden (zet vaak de sportweergave aan). Heeft dit gevolgen voor motortemp, turbo, distriketting, overmatige slijtage, etc.?
In mijn geval gaat het over een 316 diesel met de B47 motor, te chippen naar bijna 320 waardes (190pk/400nm). Lijkt mij een beetje te veel van het goede. Maar zou een keuze voor 318 waardes (150pk/320nm) dan veiliger zijn?
Zoals je wel kunt lezen, ben ik geen scheurder, maar een beetje meer vermogen zou toch zeer welkom zijn.
In mijn geval gaat het over een 316 diesel met de B47 motor, te chippen naar bijna 320 waardes (190pk/400nm). Lijkt mij een beetje te veel van het goede. Maar zou een keuze voor 318 waardes (150pk/320nm) dan veiliger zijn?
Zoals je wel kunt lezen, ben ik geen scheurder, maar een beetje meer vermogen zou toch zeer welkom zijn.
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
Ik sn a p jou beredenering niet echt. Als je met je caravan gewoon netjes 110 rijd in Frankrijk draai je echt weinig toeren. Dus bij lange na niet je maximale vermogen .
Met meer koppel hoef je ook niet hoog in de toeren te rijden berg op.
Ik zeg gewoon naar Geert gaan en genieten van je extra power
Met meer koppel hoef je ook niet hoog in de toeren te rijden berg op.
Ik zeg gewoon naar Geert gaan en genieten van je extra power
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Juist. Mijn 330d is ook gechipt, maar deze loopt vooral rustiger bij rustig rijgedrag. Inmiddels 45.000 geleden en geen enkel probleem. Ook met 4 uur 160-180 op de autobahn geeft de wagen geen kik. Gewoon lekker doen, goed warm rijden (ongeacht chippen of niet) en ook rustig alles af laten koelen na het hard(er) rijden en dan kan er niks mis gaan.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Yes, ik hanteer 15.000 kilometer.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
De 118i momenteel zelfs 5000 kilometer haha. Aangezien ik ieder jaar wissel.
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Hahaha, ik hoop dat ik met lief zijn een lieve N43 terug krijg.