...zie je bovenstaande reactie nu pas goed Eric-Jan, met gelijke conclusie. Dus ja, dat dus...
...nu vind ik een experimenteren in de vormgeving ren goede zaak, maar de designelementen waaraan je een BMW herkende worden wel steeds vager en vrijer geïnterpreteerd. Wellicht leuk om een nieuw publiek aan te trekken, maar mij verlies je daarmee.
Nu is het bij de 1er, maar ook deze 2er GC ook een groot deel het gevolg van de positie van de (hoofd)aandrijving. Door de FWD krijgt de auto een grotere overhang voor wat voorwielaandrijvers gemeen hebben, daardoor verschuiven koets en ‘green house’ van elkaar, alleen niet op de wijze zoals je gewend bent van het Beierse merk. Ook door die grote overhang voor, lijkt het een beetje op een hangneus, wat ook nog eens versterkt wordt door vorm van de grille (wat bij de 1er nog meer het geval is).
Bij deze GC is de auto te kort om de coupé lijn netjes vloeiend af te maken; aan de achterzijde eindigt hij te abrupt. Het had misschien gekund, maar dan had de auto lager moeten zijn.
In de configurator en op de persfoto’s oogt het allemaal nog wel redelijk, maar als je dan een real-live foto pakt, dan is de achterzijde ook een vergaarbak van lijntjes, zelfs op een zwarte:
...om over die roetfilterbak aan het eind van de uitlaat nog niet eens te hebben.
Bij een coupé draait alles om vormgeving en zo’n auto is eigenlijk altijd de elegante variant van de sedan of andere koetsvariant waar hij op gebaseerd is, maar ze hadden ‘m naar mijn mening beter als 1er sedan in de markt kunnen zetten. Met de 4er GC, maar ook de 8er GC hebben ze laten zien dat ze er wel een goed ogende kunnen neerzetten; samen met de coupe en cabrio modellen zijn het wel de fraaiste uit het huidige modelaanbod van BMW.
Dat ze een goed sturende voorwielaandrijver kunnen neerzetten blijkt wel aan de MINI’s die op hetzelfde platform staan, maar het oog wil ook wat, zeker als je dat onder de coupé noemer op de markt zet.
Ben in die zin wel benieuwd naar de 2er en 4er coupe, maar dit model stemt nog niet echt hoopvol.
BMW presenteert eerste 2-serie Gran Coupe (F44)
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Vind de uitlaten ook maar houtje touwtje gedaan
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
@Joop,..
En @ darude,. Daar heb je helemaal gelijk in. Als je trapezium uitlaatsierstukken gaat toepassen moet je mijns inziens het wel goed doen. Dus een groot hol vak waar de uitlaat zit, en niet een ronde uitlaat en dan een sierstuk
En @ darude,. Daar heb je helemaal gelijk in. Als je trapezium uitlaatsierstukken gaat toepassen moet je mijns inziens het wel goed doen. Dus een groot hol vak waar de uitlaat zit, en niet een ronde uitlaat en dan een sierstuk
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ik weet het niet hoor, bij de introductie van de X7 zag het er ook zo pauper uit
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
Sja aan de ene kant vond ik hem mooi en aan de andere kant wat minder..
Moet in het eggie gezien worden denk ik.
Persoonlijk houd ik ook niet van al die extra lijnen, welke alle nieuwe modellen hebben. Die nog eens geaccentueerd met de m performance spullen.
Kwestie van wennen, tijden veranderen, auto's zijn niet 4 kant meer.
Hij is wel een stuk langer als de normale 2 of heb ik het mis? Ook flinke wielbasis , wat goed voor de binnen ruimte is.
Moet in het eggie gezien worden denk ik.
Persoonlijk houd ik ook niet van al die extra lijnen, welke alle nieuwe modellen hebben. Die nog eens geaccentueerd met de m performance spullen.
Kwestie van wennen, tijden veranderen, auto's zijn niet 4 kant meer.
Hij is wel een stuk langer als de normale 2 of heb ik het mis? Ook flinke wielbasis , wat goed voor de binnen ruimte is.
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15843
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
De vanaf-prijzen in NL zijn ook bekend voor de modellen die vanaf introductie op 20 maart leverbaar zijn:
218i €37.880
218iA €38.715
M235iA xDrive €65.100
220dA €47.561
Vanaf halverwege deze week is de 2GC configureerbaar op bmw.nl
218i €37.880
218iA €38.715
M235iA xDrive €65.100
220dA €47.561
Vanaf halverwege deze week is de 2GC configureerbaar op bmw.nl