Waterlek vanuit dak

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Kooremaestro
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 aug 2019, 12:45

Ik kom uit de regio Tiel.. midden van t land.
Ik kan hem zo snel even niet vinden daar in Nunspeet.. zal nog ff wat beter zoeken.


Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Dutch79 schreef:Zat al een beetje te denken aan een touring als opvolger, maar die hebben dus wel enkele specifieke kwalen: panodakmechanisme, daklekkage, bedrading kofferklep... Ach, zo blijf je bezig he 8)
Maar dat geldt niet voor de F.. toch?
Of blijf je bij de E..?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zal een beetje afhangen van de financiële situatie en de voorkeur voor performance of een nieuw model... zowel de E als F kunnen me bekoren 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Kooremaestro schreef: 09 okt 2019, 10:45 Ik kom uit de regio Tiel.. midden van t land.
Ik kan hem zo snel even niet vinden daar in Nunspeet.. zal nog ff wat beter zoeken.
Als je mij een PB'tje doet dan stuur ik je zijn nummer ff 008
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Kooremaestro schreef:Mag ik zo vrij zijn om te vragen waar je dat hebt laten doen en wat de kosten waren?
Ik heb het zelf gedaan. Kost €80,- aan nieuwe rubbers en 2 uur van je tijd. (En een paar zere vingers van het eraf wrijven van de oude lijm)

Volgens mij staat er in mijn showroom een soort van diy van deze mod.

Ik heb ook een lekkage achterin. Trekveer er doorheen geduwd maar wel nadat mijn trekhaak modules naar de klote zijn gegaan door het water.. kosten €500,- zonder arbeid.
Binnenkort maar even de hemel los om te kijken of de afvoer niet lek is oid.

Voor kwam ik er ook niet door met een trekveer. De bocht zal wel te scherp zijn oid.
De uitgang zit als het goed is achter het spatscherm van je voorwiel. Dan moet je die even demonteren om daar bij te kunnen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Kooremaestro
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 aug 2019, 12:45

Ik ga vanmiddag even een nylon trekveer halen die zijn kleiner in diameter.. wellicht dat die er wel doorheen gaat.
Goed om te weten dat alleen het rubber €80 kost.. :ja:
Ik heb nu nog niets kapot behalve een super gore lucht van de natte bedoeling.. dus met een reiniging van het interieur is het opgelost hoop ik.. (die beste man moet toch komen voor een andere auto, dus kan hij de hemel gelijk mee pakken).
trekveer er doorheen een wielkasten eraf halen dat word de volgende taak.. kan ik gelijk de lampjes van mn angles vervangen :Klappen:
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Lampjes van je ae kan je gewoon vervangen via de motorkap. Als je een 318/320 met halogeen lampen hebt iig.
Het is de wielkuip aan de achterkant bij het voorwiel die er af moet voor de drains.
Ik heb idd ik zo’n nylon doorzichtige trekveer. Deze kwam er niet doorheen via de bovenkant.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Kooremaestro
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 aug 2019, 12:45

Nope, ik heb t inderdaad gister ook geprobeerd. Helaas kwam deze iets verder dan n normoale trekveer, maar nog niet waar hij moet wezen.
Ohh ik dacht dat de ae ook via de kuipen moesten, goed om te weten!
E46320D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 330
Lid geworden op: 22 nov 2018, 01:14

RRenken schreef: 09 okt 2019, 10:09 Het zal nooit 100% dicht zijn.
Ik heb begin vorig jaar het rubber laten vervangen omdat ik ook last had van windgeruis met hemel open.
Een van mijn beste mods ooit... wat een genot met het hemeltje open zonder enige windgeruis te hebben.

De nieuwe rubber is "iets" dikker waardoor het beter aansluit.
Mee eens; goed schoonhouden van de dakrand waarin het schuifdak zit en het rubber (of vilt) + indien nodig die laten vervangen helpt enorm in windruis en andere ellende.
Kooremaestro
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 aug 2019, 12:45

Zo ondertussen de rubbers laten vervangen en voorste afvoeren laten ontstoppen..
niet normaal wat een verschil dat is! compleet geruisloos en lekkage is verholpen. Goud!
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Heerlijk he!
Waar heb je het uiteindelijk laten doen?

Top mod :ja:
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Ja geweldig! Ik rij sindsdien alleen nog maar met de hemel open. Hoe hebben ze die voorste nou kunnen ontstoppen?
Bij mij zit er nog 1 van de 2 verstopt en ik kom er maar niet doorheen.
Ik had laatst wel een ander dak lekkage. Mijn accubak stond vol water en de modules van mijn trekhaak waren doorweekt en doorgeroest.
Na de dakhemel los te hebben gemaakt zag ik dat het uit de goot waar de dakdragers in gemonteerd zitten kwam. Zelf maar met een goeie kit een nieuwe pakking gemaakt rond de bevestigingspunten van de dakrails die door het dak lopen.
Volgende maand even kijken of de auto ook daadwerkelijk droog is en blijft :).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Kooremaestro
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 aug 2019, 12:45

Uiteindelijk heb ik de rubbers laten vervangen en de voorste afvoeren laten ontstoppen, meer niet.
De voorste doen ze met een luchtspuitje. Slangetje van de juiste diameter en dan voorzichtig blazen (ik heb t niet gezien, maar hij had het verteld).
Ik zou voor mn gevoel niet gelijk met 8 bar doorheen knallen 006

Ohh kunnen ze ook lekker bij die dragers.. dat is dus wel even iets om in de gaten te houden.. Die hemel eruit halen is nog best een aardig werk of nie? alle kappen bij de a b en c stijl eraf halen en dan alle kapjes van de lampen, zonnekleppen etc etc.. lijkt me een aardig tijdrovend werkje of niet?
Gebruikersavatar
Pauwlus
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 469
Lid geworden op: 10 jun 2018, 07:35
Type Auto: E91 318i

Ja dat was bij mij wel het geval. Liep gewoon een flinke straal water naar binnen.
De hemel er advies idd wel een tijdrovend klusje. A b c d plastic er af. Handvaten er af. Lampen er uit. Beugels voor het bagagenet los. Rubbers van de deuren los. En daarna 3 bouten van de dakdrager los.
Uurtje of 2 mee bezig geweest incl het zoeken waar het water nou echt vandaan kwam.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
E91 318i touring
Kooremaestro
Just getting started
Just getting started
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 aug 2019, 12:45

Uurtje of 2 valt dan nog niet tegen moet ik zeggen :ja: of jij sleutelt gewoon als n dolle hehe
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Exterieur/Interieur”