BMW presenteert eerste 2-serie Gran Coupe (F44)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

...zie je bovenstaande reactie nu pas goed Eric-Jan, met gelijke conclusie. Dus ja, dat dus... :ja:

...nu vind ik een experimenteren in de vormgeving ren goede zaak, maar de designelementen waaraan je een BMW herkende worden wel steeds vager en vrijer geïnterpreteerd. Wellicht leuk om een nieuw publiek aan te trekken, maar mij verlies je daarmee.

Nu is het bij de 1er, maar ook deze 2er GC ook een groot deel het gevolg van de positie van de (hoofd)aandrijving. Door de FWD krijgt de auto een grotere overhang voor wat voorwielaandrijvers gemeen hebben, daardoor verschuiven koets en ‘green house’ van elkaar, alleen niet op de wijze zoals je gewend bent van het Beierse merk. Ook door die grote overhang voor, lijkt het een beetje op een hangneus, wat ook nog eens versterkt wordt door vorm van de grille (wat bij de 1er nog meer het geval is).
Bij deze GC is de auto te kort om de coupé lijn netjes vloeiend af te maken; aan de achterzijde eindigt hij te abrupt. Het had misschien gekund, maar dan had de auto lager moeten zijn.

In de configurator en op de persfoto’s oogt het allemaal nog wel redelijk, maar als je dan een real-live foto pakt, dan is de achterzijde ook een vergaarbak van lijntjes, zelfs op een zwarte:

Afbeelding

...om over die roetfilterbak aan het eind van de uitlaat nog niet eens te hebben.

Bij een coupé draait alles om vormgeving en zo’n auto is eigenlijk altijd de elegante variant van de sedan of andere koetsvariant waar hij op gebaseerd is, maar ze hadden ‘m naar mijn mening beter als 1er sedan in de markt kunnen zetten. Met de 4er GC, maar ook de 8er GC hebben ze laten zien dat ze er wel een goed ogende kunnen neerzetten; samen met de coupe en cabrio modellen zijn het wel de fraaiste uit het huidige modelaanbod van BMW.
Dat ze een goed sturende voorwielaandrijver kunnen neerzetten blijkt wel aan de MINI’s die op hetzelfde platform staan, maar het oog wil ook wat, zeker als je dat onder de coupé noemer op de markt zet.

Ben in die zin wel benieuwd naar de 2er en 4er coupe, maar dit model stemt nog niet echt hoopvol.


Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Vind de uitlaten ook maar houtje touwtje gedaan
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

@Joop,.. :mrgreen:

En @ darude,. Daar heb je helemaal gelijk in. Als je trapezium uitlaatsierstukken gaat toepassen moet je mijns inziens het wel goed doen. Dus een groot hol vak waar de uitlaat zit, en niet een ronde uitlaat en dan een sierstuk
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2983
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ik vermoed dat deze uitlaat niet definitief is. Dit kan echt niet. :mrgreen:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Darudevampire
Administrator
Administrator
Berichten: 5088
Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
Locatie: N.W. Brabant

Ik weet het niet hoor, bij de introductie van de X7 zag het er ook zo pauper uit

Afbeelding
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Gelukkig kan de X7 het hebben....... :mrgreen:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Sja aan de ene kant vond ik hem mooi en aan de andere kant wat minder..
Moet in het eggie gezien worden denk ik.
Persoonlijk houd ik ook niet van al die extra lijnen, welke alle nieuwe modellen hebben. Die nog eens geaccentueerd met de m performance spullen.
Kwestie van wennen, tijden veranderen, auto's zijn niet 4 kant meer.
Hij is wel een stuk langer als de normale 2 of heb ik het mis? Ook flinke wielbasis , wat goed voor de binnen ruimte is.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Die uitlaat op de zwarte is nog een pre-productie item zo lijkt...
...op de persfoto’s lijkt er weinig zichtbaar.

Op de Z4 M40i hebben ze het ook netjes opgelost (in tegenstelling tot relatief slordige oplossing bij de X7 en M850i)

Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

De vanaf-prijzen in NL zijn ook bekend voor de modellen die vanaf introductie op 20 maart leverbaar zijn:

218i €37.880

218iA €38.715

M235iA xDrive €65.100

220dA €47.561

Vanaf halverwege deze week is de 2GC configureerbaar op bmw.nl
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Grappig, ik was juist vanmorgen op zoek naar de configurator voor deze 2er GC, nog even geduld dus :ja:
Plaats reactie

Terug naar “BMW 2 series nieuws”