Remblokken voor onze BMW

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik vind zoieso dat de BMW remmerij minder bijt als zeg een Audi of Volvo ook Mercedes is iets strakker


F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Het geluid bij kruipen is een soort krakend geluid wat de remblokken maken. Maar dan moet je echt op het punt zitten dat je cm voor cm kruipt. Dat moment zit alleen net op de grens van volledige stilstand en klein beetje kruipen. Minor issue zou ik zeggen.

In andere (kleine) auto's heb ik ook wel 's gemerkt dat ze heel abrupt/bijtend remmen (Corsa, Picanto..). Alleen rijdt dat niet eens fijn. Je moet ook kunnen doseren. Je hebt er meer aan als dat lineair gebeurd en je dus goed kunt bepalen hoeveel remkracht je geeft. Weet niet of mensen dat met 'bijten' noemen, maar ik zie daar weinig voordeel in persoonlijk.

PS: Er is ook al verschil tussen de E90 en F30, dus is het ook maar waar je mee vergelijkt.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

zoals door mij al een keer eerder aangehaald, is het verschil tussen de E91 lci en F31 (die ik beide heb gehad) al een groot verschil in bijterigheid.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Niet happen he
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

:mrgreen:
Overigens, ververs ook elke paar jaar je remvloeistof. Dat helpt ook. En neem anders evt nog RVS remslangen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

nee, zeker niet happen, maar het is een rare keuze geweest van BMW om dit te veranderen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Waar zou t aan liggen? Niet alleen de remblokken dan. Rembekrachtiger oid?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Ik denk het.. dan nu meer op comfort gericht
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat gold ook al voor het onderstel, maar of dat qua remmen ook de bedoeling was is de vraag.
Besturing is ook gewijzigd van hydraulisch naar elektrisch. Al met al niet de beste wijzigingen voor het sportieve karakter, vandaar dat ze dat met de huidige generatie (G20) weer een beetje vlot hebben proberen te trekken waarschijnlijk.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

De remmerij van de nieuwe G series, zijn een stuk beter. Ook qua remvermogen.
De tests wijzen uit dat de standaard stop van 100-0 een meter of 3 korter is geworden.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”