Neuh dan minder idd..
Ik heb er geen bewijs dingen van helaas. Zal ik zo een vertegenwoordiger aan zn zak moeten trekken.
Tunap, Wepp, Innotec heb ik hier in voorraad...
poeh...Boerher schreef: ↑14 jan 2020, 13:50 Hallo, intressant stukje.
Bij benzine motoren is de meeste vervuiling door de dampen van de motorolie. Als je een motorolie neemt met een lage noack zou een olie catch tank niet nodig hoeven te zijn. Helaas wordt de noack waarde niet door iedere fabrikant vrijgegeven, maar het heeft te maken met de verdamping van de olie.
Welke motorolie gebruiken jullie?
Toch is dat wel de claim die gemaakt wordt. Het was een interne presentatie met hoge piefen binnen fuel innovation groep. Natuurlijk een hoog wc-eend gehalte, maar het publiek waren geen leken, en het was overtuigend. Conclusie was trouwens dat je niet eens alleen maar premium hoeft te tanken, eens per maand of 1/4 tankbeurten zou al afdoende zijn. Tank het zelf altijd vanwege de tune, en omdat je er een goed gevoel bj hebt enzo... We hebben op dit forum al verschillende keren gezien dat het octaangetal al goed is voor aardig wat pk's (ook zonder tune). Natuurlijk zijn de marges voor Shell of concullega's veel hoger op dit spul, dat is duidelijk.Idd onmogelijk.
Ik heb laatst nog een tfsi TT gehad met 80 oid op de teller. Tankte alleen Premium (volgens de klant). Ding zat goed dichtgekoekt.ParaWM schreef: ↑14 jan 2020, 18:50Toch is dat wel de claim die gemaakt wordt. Het was een interne presentatie met hoge piefen binnen fuel innovation groep. Natuurlijk een hoog wc-eend gehalte, maar het publiek waren geen leken, en het was overtuigend. Conclusie was trouwens dat je niet eens alleen maar premium hoeft te tanken, eens per maand of 1/4 tankbeurten zou al afdoende zijn. Tank het zelf altijd vanwege de tune, en omdat je er een goed gevoel bj hebt enzo... We hebben op dit forum al verschillende keren gezien dat het octaangetal al goed is voor aardig wat pk's (ook zonder tune). Natuurlijk zijn de marges voor Shell of concullega's veel hoger op dit spul, dat is duidelijk.Idd onmogelijk.
Leukste zou natuurlijk zijn als iemand die al jaren V-Power tankt zijn motor eens open gooit en kijkt
Interweb staat er vol mee als je er op googled:
Jason van Engineering Explained
https://www.vicariousmag.com/shell-v-po ... s-engines/ :
I have inspected many engines and seen these deposits, and also seen how Shell V-Power gasoline will remove them even when already formed. Even one tank of V-Power fuel will start to make a difference.
https://www.cnet.com/roadshow/news/what ... -your-car/
Secondly, V-Power contains cleaning and protective elements that both prevent the build up of carbon deposits in the intake valves and fuel injectors while cleaning any deposits that already exist. It also acts to prevent corrosion.
Autoblog.com
Random google pics
Mobile 1 heeft ook wel een paar goede oliën.NOS schreef: ↑14 jan 2020, 15:08poeh...Boerher schreef: ↑14 jan 2020, 13:50 Hallo, intressant stukje.
Bij benzine motoren is de meeste vervuiling door de dampen van de motorolie. Als je een motorolie neemt met een lage noack zou een olie catch tank niet nodig hoeven te zijn. Helaas wordt de noack waarde niet door iedere fabrikant vrijgegeven, maar het heeft te maken met de verdamping van de olie.
Welke motorolie gebruiken jullie?
die vraag kan ik niet beantwoorden mbt onze olieen.
Mn bulk en grootste vaten zijn mobil1.
alleen op basisolie 4 welke eigenlijk het hoogst mogelijke is in automotive. Merken zoals bp, castrol ed zijn basisolie 3. Dus maybe wel een 5w30c3 of 5w30c3 lowsaps maar toch een goedkopere basis. Metw dopes gooien ze de "kwaliteit" omhoog wat eigenlijk niet fair i.s Beter is een betere basis te hebben. De 5w30 mobil 1 heeft een c3 beschermingsfilm maar c2 weerstand wat weer een lager verbuik genereert ondanks de dikkere film. Maar noack....geen id
Ik tank sinds eind 2019 alleen nog maar V-power diesel. Ik merk niet echt veel verschil, al leek de motor wat rustiger te lopen, maar dit kan ook tussen mijn oren zitten natuurlijk. Al merk ik na de walnut blasting wel veel verschil, wat logisch is, maar dat zal eerder aan de verse inlaat liggen dan aan het soort diesel. Ik vond wel dat mijn 330i beter liep op V-power benzine, overduidelijk meer vermogen en een soepelere loop en start. Voorlopig blijft mijn 330d nog wel, dus ik zal over 50.000km weer eens kijken naar de inlaat en in de tussentijd alleen maar V-power tanken.ejt schreef: ↑14 jan 2020, 18:52 zou dit ook voor diesel gelden?
Shell V-Power diesel bijvoorbeeld
https://www.shell.nl/consumenten/shell- ... iesel.html
Motul Sport 5W40 is op ester-basis en heeft een noack van 4,7%. Ik denk dat ik die olie bij m'n volgende oliewissel ga gebruiken.Boerher schreef: ↑15 jan 2020, 00:32Mobile 1 heeft ook wel een paar goede oliën.NOS schreef: ↑14 jan 2020, 15:08poeh...Boerher schreef: ↑14 jan 2020, 13:50 Hallo, intressant stukje.
Bij benzine motoren is de meeste vervuiling door de dampen van de motorolie. Als je een motorolie neemt met een lage noack zou een olie catch tank niet nodig hoeven te zijn. Helaas wordt de noack waarde niet door iedere fabrikant vrijgegeven, maar het heeft te maken met de verdamping van de olie.
Welke motorolie gebruiken jullie?
die vraag kan ik niet beantwoorden mbt onze olieen.
Mn bulk en grootste vaten zijn mobil1.
alleen op basisolie 4 welke eigenlijk het hoogst mogelijke is in automotive. Merken zoals bp, castrol ed zijn basisolie 3. Dus maybe wel een 5w30c3 of 5w30c3 lowsaps maar toch een goedkopere basis. Metw dopes gooien ze de "kwaliteit" omhoog wat eigenlijk niet fair i.s Beter is een betere basis te hebben. De 5w30 mobil 1 heeft een c3 beschermingsfilm maar c2 weerstand wat weer een lager verbuik genereert ondanks de dikkere film. Maar noack....geen id
Wat je zegt klopt, er zijn maar weinig motoroliën op ester of pao basis. Op Amerikaanse forums wordt redline high performance geprezen, maar ik kan geen Europese tegenhanger vinden. Zo heeft redline een noack van rond de 5% en is de acea c1, c2 en c3 eis dat het lager moet zijn dan 11 of 13 procent. Dus ik denk dat er qua olie de helft aan vervuiling vermindert kan worden, alleen is het nog de vraag welke Europese olie moet je dan nemen?