Follow me Home en lichtpack

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dirk1970
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2019, 20:49
Type Auto: BMW 320 D G20
Locatie: Sint Katelijne Waver

Ik heb net een nieuwe 3 reeks G20, mijn 2e dit jaar.
De eerste mocht ik via mijn vorige opdrachtgever in mei in dienst nemen. Prachtige wagen, net als die waar ik nu mee rijd met een 320D met M-pakket.

In beide auto's had ik gelijkaardige opties (buiten Harmon Cardon, schakelpaddles aan het stuur, de inklapbare trekhaak, sportophanging en DAB functie), maar er is wel een vreemd verschil.

Als ik naar mijn eerste auto toe wandelde met de sleutel op zak, gingen mijn lichten aan. De auto herkende mijn komst. Ook als ik uitstapte en mijn auto met de hand aan de deurklink sloot, bleven de lichten nog branden in de tijd die ik kan instellen.

Echter mijn huidige auto doet dit niet. Zowel niet de lichten aan steken als ik nader, als ook niet de follow me home verlichting aansteken als ik de auto verlaat en vergrendel.

Volgens de garage is dit normaal en toonde de vorige auto een abormaal gedrag. Ze hebben de software al ge-update maar dat veranderde niets. Volgens de baliebediende is dit normaal en komen ze zo van de fabriek heden.
Ik ben hier echter helemaal niet tevreden mee en twijfel echt sterk dat dit wel normaal is.

Wat blijkbaar wel nu een optie extra is die kan ingesteld worden, is dat wanneer ik de auto nader dat de deuren automatisch ontgrendelen en als ik me van de auto verwijder dat deze automatisch sluit. Een optie die ik niet wil inschakelen en waar ik me absoluut niet veilig bij voel.

Kan iemand mij hier meer informatie over geven?


Alle paddenstoelen zijn eetbaar, sommige maar 1 keer.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Dat de lampen aan gaan bij ontgrendelen kun je, via Carly bijvoorbeeld, instellen. Dit is dus programmeerbaar.
Dat van je auto uitstappen ken ik niet. Wel dat als je de auto uitzet, wilt uitstappen, nog even aan de grootlichthendel trekken. Dan blijft je dimlicht nog een aantal seconden (instelbaar) aan staan.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Thijs_
Just getting started
Just getting started
Berichten: 16
Lid geworden op: 25 sep 2019, 09:37

Is dat niet gewoon te coderen (dat je lampen nog even aan blijven staan na vergrendeling) ipv elke keer aan de hendel trekken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
HappyGuy
Just getting started
Just getting started
Berichten: 87
Lid geworden op: 15 apr 2014, 20:20
Type Auto: G20 330e m performance
Locatie: 070

check hier https://bimmercode.app/cars/g20/ maar even wat er kan worden geprogrammeerd nu, veel functies die je voorheen met bimmercode aanzette zitten nou al in de diverse menu's verstopt btw.

En terug naar je vraag: het aangaan van je lichten is een optie die je in de i-drive - verlichting - kunt aanzetten en werkt zo: als je de auto ontgrendeld terwijl je er naar toe loopt en als het donker is gaan de lampen aan. (vanzelfsprekend alleen als je een auto-licht sensor hebt). De 'follow-me-home' functie werkt (na activeren via i drive) zoals hierboven beschreven door de grootlicht handel naar je toe te trekken na moto stoppen. Dat vond ik altijd erg onhandig en heeft nooit lekker gewerkt. Alternatief is nu de programmeerbare knop op de sleutel, dat kan via i drive worden gekozen - via instellingen sleutel menu. :Klappen:
G20 2020 330e
F31 2016 320i aut.
F30 2012 320i
E91 2009 318d aut.
Plaats reactie

Terug naar “G2x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”