Hoe limiet aanpassen M550d?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
japhart
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2019, 23:21
Type Auto: BMW 550d

Heren/ En enkele dame,

Is er iemand die een oplossing voor mij weet ivm deze snelheidsbeperking van 130 naar 100. Ik heb een m550d en woon in het Noorden van het land, veel onderweg in duitsland, maar in het Noorden is alleen de stad Groningen druk, de rest gaat mooi met 130 of meer. Nu wil ik mijn rijbewijs niet nog eens verliezen te kostbaar ivm eigen zaak/werk. Nu ziet mijn auto hoe hard ik mag via het camerasysteem dat borden leest, maar nu wil ik dit gekoppeld hebben aan mijn maximum snelheid als ik de limit knop indruk.

IVM verliezen rijbewijs moet mijn auto bij het indrukken van de limit knop niet harder kunnen dan 30 meer dan de maximum snelheid. Ik wil eigenlijk dat de auto als ik de knop indruk bij het wegrijden niet harder kan dan 30 km p/u dan de toegestane snelheid. (Ja dan is alles nog te betalen, ivm verleden geen optie om in de 30/50 of daarboven te komen) Is er iemand in het Noorden of ergens anders die dit kan programmeren voor mij? Lijkt me te doen, BMW VMD GROEP kan het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet kan, want hij weet de snelheid die je mag, hij weet de snelheid die hij rijdt dus een simpele coderings regel bij indrukken van deze limit knop moet geactiveerd worden; maximum snelheid is +30 meer dan wat er mag.

Hoor graag van jullie.

Thanks in front! :Hosanna: :ja: :Mpower:


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Haha, we moeten je dus helpen de wet te overtreden (zonder dat je je rijbewijs kwijt kunt raken) :Dubbel:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
japhart
Just getting started
Just getting started
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 sep 2019, 23:21
Type Auto: BMW 550d

Je kan het ook anders lezen, een Noorderling helpen om nog enigzins een acceptabele verbinding te behouden met het westen en zuiden.

Zonder dat deze daarvoor een stikstof lijn trekt over de duitse A31 richting het zuiden of België, waar zulke problemen helemaal niet spelen als stikstof en maximum snelheid. :Dubbel:

Ik ben meer van het model half glas vol :) zoals je leest!
Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Een 550d helpt niet echt bij het niet overtreden van de maximum snelheid. En 514i misschien? :mrgreen:
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

dan moet je de cruise control aanzetten met de limiter er op.
Dan kan je niet sneller rijden.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Goed voor je 3 turbos en je inlaat.... vooral dat 80.
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Folkert
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1344
Lid geworden op: 26 aug 2011, 21:33
Type Auto: Alpina B5 Bi-turbo G31 Allrad

japhart schreef: 13 mar 2020, 09:39 Heren/ En enkele dame,

Is er iemand die een oplossing voor mij weet ivm deze snelheidsbeperking van 130 naar 100. Ik heb een m550d en woon in het Noorden van het land, veel onderweg in duitsland, maar in het Noorden is alleen de stad Groningen druk, de rest gaat mooi met 130 of meer. Nu wil ik mijn rijbewijs niet nog eens verliezen te kostbaar ivm eigen zaak/werk. Nu ziet mijn auto hoe hard ik mag via het camerasysteem dat borden leest, maar nu wil ik dit gekoppeld hebben aan mijn maximum snelheid als ik de limit knop indruk.

IVM verliezen rijbewijs moet mijn auto bij het indrukken van de limit knop niet harder kunnen dan 30 meer dan de maximum snelheid. Ik wil eigenlijk dat de auto als ik de knop indruk bij het wegrijden niet harder kan dan 30 km p/u dan de toegestane snelheid. (Ja dan is alles nog te betalen, ivm verleden geen optie om in de 30/50 of daarboven te komen) Is er iemand in het Noorden of ergens anders die dit kan programmeren voor mij? Lijkt me te doen, BMW VMD GROEP kan het niet, maar ik kan me niet voorstellen dat het niet kan, want hij weet de snelheid die je mag, hij weet de snelheid die hij rijdt dus een simpele coderings regel bij indrukken van deze limit knop moet geactiveerd worden; maximum snelheid is +30 meer dan wat er mag.

Hoor graag van jullie.

Thanks in front! :Hosanna: :ja: :Mpower:

Weet niet welke je hebt de F serie of de G serie, maar in de G serie is het wel te programeren. Er zit zelfs een functie in de idrive setting dat je hem max 5 km/h sneller kan laten zetten dan de limit snelheid. Staat een filpmje op youtube over dit hoe dit werkt. Zal eens zoeken welke dat was.
Alpina B5 Biturbo
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik heb het topic maar gesplitst, is meer een technische vraag dan dat het thuishoort in de discussie over snelheid aanpassen op de NL snelwegen.
Gebruikersavatar
Bonuskaart
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 718
Lid geworden op: 24 apr 2016, 10:02

Is die sensor inmiddels al wat beter dan?

Ik heb al regelmatig meegemaakt dat ie Vmax 30 aangeeft op de snelweg, maar ook al eens 130 in de bebouwde kom. Ik zou er niet blind op durven vertrouwen.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Ik snap je "probleem," maar zo moeilijk is het toch niet om gewoon de cruise in te stellen op 30 km/h te hard en je daar dan aan te houden?
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”