Opgelost!!

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Ik zeg niet dat je een nieuwe kop nodig hebt. Er staat mij alleen bij dat er een modifcatie op de kop zit (ander ontwerp). Met je oude kop/ontwerp kan je gewoon rijden. mits er niks anders aan de hand is. Want dat is nu gissen. Laat ze erst maar kijken toch?
Ik heb bovenstaande ook wel eens gehad hoor. 1e x schrok ik ervan. x-en daarna (had een paar x per jaar dit lag ik er niet meer wakker van. Vaak na wat hoogtoerig cruisen was het weer weg voor maanden.
Overigens is een nieuwe kop niet eens zo duur meen ik. geloof een rooitje.

@ arjan. Als er en modificatie op zit (makt niet uit welk deel) dan mag je er logischerwijs vanuit gaan dat het oude niet voldeed en goed genoeg was ? Al is dat mijn intrepretatie. Zie het asl een update......


Nobody said it was easy....
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

astu....


na 2008 dus zijn de nieuwe koppen gebruikt.

2. Hydraulic Valve Adjusters (Lifters) Ticking Issues

Commonly on higher mileage cars (usually 50,000+), drivers will experience an annoying ticking or rattling noise coming from the engine. It is most prevalent during cold weather or on short trips. The ticking noise is caused by the hydraulic valve adjusters, also known as lifters, not getting enough oil to function properly.The lifter ticking noise isn’t detrimental to performance or harmful to the engine, but rather it is extremely annoying and more of a nuisance.

The lifters don’t get enough oil due to poor design in the lifters and the cylinder head. This is only prevalent in 2008 and earlier models. The designs of the lifters and cylinder head was changed in December of 2008 which fixed this issue.

How to Fix Lifter Ticking Noises

The first route, and free route, to take is to “bleed” the lifters. To do this, drive only the highway for 30-minutes at high RPM’s (>4500rpms). Most of the time bleeding the lifters is a temporary fix that may work a few times in a row until a more permanent solution is needed.





Mediavine

The permanent solution is to replace the lifters and the cylinder head with the newly designed post-2008 parts. Unfortunately, I don’t think any pre-2009 N52’s have any warranty left, so you will be footed with a $2-3k bill to get this issue replaced if it hasn’t already been taken care of.

I suppose the third option is to just drive with the ticking noise and put up with it.

Repair Cost: $3k+ at a shop

DIY Difficulty: Very difficult



heel eerlijk gezegd zou ik hem dus eerst ontluchten op bovenstaande manier wat ik dus eerder opperde.. Ben je echter bang...of wil je meer zekerheid..dan kan je alles uit mekaar halen. (zou ik zelf niet doen).
Ze komen geheid aan met flushen etc etc...... :roll:
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Tsja, maar hoe vaak wordt dat echt problematisch... met mij zijn er meerdere die er n tonnetje of 3 op hebben zitten inmiddels 8)
Het zachte tikken hoef je niks aan te doen en verdwijnt meestal ook weer, maar dit is wel een wat serieuzer probleem.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
NOS
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 4382
Lid geworden op: 06 jul 2014, 16:58
Type Auto: lexus hybrid

Niet idd dutch. Blijft altijd lastig vanaf een filmpje. Geluiden vervormen vaak.
Overigens heb ik wel eens gehad dat die veren van je excentriekas gebroken waren. Dat zorgde ook voor rare geluiden....
Nobody said it was easy....
Gebruikersavatar
marlonb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:00

Bedankt voor het artikel.
Het zachte tikken stoorde me niet, maar zoals Dutch ook zegt, dit is wel van een ander kaliber.

Hoop dat het gewoon te fixen valt voor een schappelijke prijs. Roos maakt straks de boel open en hoor ik vandaag waarschijnlijk meer.
Laatst gewijzigd door marlonb op 05 jul 2020, 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 F10 535i
2006 E91 325i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Sterkte iig en we horen 't wel.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 606
Lid geworden op: 15 mar 2015, 23:16
Type Auto: BMW F36 420i LCI
Locatie: Den Haag

De N52 staat idd wel beetje "bekend" om die tikkende klepstoters....
Heb ik ook wel eens last van, vooral bij periodes met wat meer korte ritjes.
Lekker warm draaien en dan op wat hogere toeren rijden houd het idd een tijdje weg. Of die "bleeding" procedure eens in een half jaartje doen.

Als t goed (maar ben er niet helemaal zeker van) is heeft de N52 met grijze afdekking dit probleem, en is het verholpen met een modificatie bij de N52 met zwarte afdekking.
Current: BMW F36 420i LCI
Previous: BMW E90 325i

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ja, klopt wel. Maar ben meer benieuwd naar het echte probleem van de topicstarter. Nog geen nieuws 2 dagen later?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
marlonb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:00

Helaas heeft Roos het druk (naar het schijnt) en hebben ze er nog steeds niks aan gedaan sinds dinsdag. Hoop snel meer te weten want deze onwetendheid is frustrerend.
2014 F10 535i
2006 E91 325i
Gebruikersavatar
marlonb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 63
Lid geworden op: 03 okt 2019, 17:00

Nu op zoek naar een F11 of E91 LCI
Laatst gewijzigd door marlonb op 05 jul 2020, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 F10 535i
2006 E91 325i
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Dat is zwaar balen 006
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13914
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dat is het risico van het oude model DISA-kleppen inderdaad. Heb die daarom allebei vervangen toen er eentje defect was. Erg balen hoor! :nou:
Laatst gewijzigd door Dutch79 op 30 jun 2020, 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

Dat is balen zeg, zacht uitgedrukt.. :(
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Martin325i
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1051
Lid geworden op: 03 nov 2014, 19:27
Type Auto: E39 525iA, E46 320Ci & E46 325Ci Tracktool

Zwaar balen natuurlijk :nee:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

jeetje zeg. Wat een drama. veel succes.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Motorisch/Performance”