Psycholander's G31 530i '20

Plaats hier de foto's van jouw BMW G3x
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Ja een goede wasstraat is niet per definitie slecht.
De straat is van een bekende heeft ook echt fatsoenlijk spul.
Hij gaat wel nog de druk wat verlagen, die hoge druk spuiten aan het begin zorgen ervoor dat er geen vuil achterblijft wat verderop in de straat kan krassen met de borstels.

Morgen word de klep al gespoten dus dan is alles hopelijk weer zoals het oude.

Maar ik kan me ook eigenlijk niet bedenken waarom BMW gekozen heeft om het tankslot los te regelen van de deuren.


Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

We gaan lekker 001 als het warm is dan geeft het windscherm van het pano dak te veel weerstand wanneer die moet inklappen als het dakraam terug schuift. Daardoor denk het raam he te veel weerstand dus ik ga weer open.

In de avond was het koeler dan gebeurt het niet, maar ik kan er volgende week voor terug om het te laten nakijken \ fixen bij Dubbelsteyn :?
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Die uitlaatklep is toch ook wel een lastige tegenwoordig.
En omdat die enkel maar in versnelling bij vollast bij bepaalde toeren open gaat is die 99% van de tijd dicht en denken mensen dat je een neppe uitlaat heb.

De uiteindelijke truuk is:

Automaat in D zetten
Voet vol op de rem trappen
Vol gas geven tot 3 a 4000rpm
Klep gaat open
Op dat moment moet iemand bij de achterbak de zekering van het klepsysteem eruit trekken en dan kan je voet van t gas en blijft die permanent open en krijg je geen meldingen :)
Gebruikersavatar
MechWarrior
Just getting started
Just getting started
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 jan 2016, 16:04
Type Auto: G30 540i
Locatie: Zeeland

Met BimmerLink kan je hem ook openzetten en dan de zekering trekken 🤓 scheelt opmerkingen van de buren 😈
G30 540i :Mpower: MY2020
Afbeelding
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Ja dat klopt, die zet m in een diagnostic mode, als je dan de zekering niet doe mag je elke x starten weer die klep openen via bimmerlink.

Maar omdat ik wil coden zonder bimmerlink of carly of die andere app was dit de andere oplossing :lol:

Vond het zonde om die klip tussen de uitlaat en het motortje uit te halen omdat die dan heel moeilijk terug te zetten is.
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Lol, Over het algemeen staat de klep in de uitlaat open als de motor uit is.(tenzij dit veranderd is) Had dus denk ik ook zonder het verstoken van 5 liter brandstof gekunt. :mrgreen:
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Helaas tegenwoordig niet meer.
Bij mn E92 was het wel zo altijd open tenzij opwarmen en erna weer open.
Nu is die altijd dicht tenzij in versnelling en een bonk gas geven.
Gebruikersavatar
BartB
Facebook moderator
Facebook moderator
Berichten: 6582
Lid geworden op: 05 apr 2011, 21:40
Type Auto: E87 130i LCI

Ah helder. Wat een gedoe haha
:Mpower: . Der schönste Buchstabe der Welt.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Vandaag terug geweest bij de dealer voor het niet sluitende panodak als het warm is.

Netjes een G31 520i met M-sport, panodak en iDrive7 meegekregen als een leenauto :ja: kon ook meteen goed de meerwaarde voelen van de comfort stoelen die in de mijne zitten :lol:

Uiteindelijk hebben ze de hele auto geupdate, hij was geleverd met alle software op 03-2020 en toevallig is 07-2020 deze maand uitgekomen zag ik in de coding hoekjes en die zit nu ook in de auto, er zat ook specifiek een update in voor het panodak dus de praktijk moet even uitwijzen of dat echt de fix is (vermoede dat ze de threshold van weerstand waar die op reageert hebben verhoogd).

Daarnaast werkte 3D Remote view tot nu toe alleen maar als de auto aan stond, kreeg altijd de melding op de telefoon van kan het camera systeem niet activeren als de auto uit stond wat op zich het hele doel is van die functie :mrgreen: maar die werkt nu gelukkig wel.

Tevens heb ik nu ook direct Android Auto erin zitten die had anders pas op een later moment over-the-air gekomen (niet dat ik die miste met een iPhone :lol: )

Daarnaast ook mijn akkefietje van de wasstraat voor gelegd maar ze hebben geen enkele mogelijkheid om het slot van de tankklep anders te sturen en zeggen dat het de schuld van de wasstraat is :lol:
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Wintermodus blackonblack style786m M-Performance

Afbeelding

Vond het vooraf lastig kiezen want er zijn weinig foto's te vinden van G30's met de style786m maar ben er toch wel blij mee :In love: .
Meestal zie je de style 664m in het zwart als winterset maar dan knalt dit er toch wel leuker uit

Wel even wennen van 20"naar 19" toe maar goed we krijgen er iets comfort voor terug :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Approved! :ja: 8)
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Netjes :ja:
Zal niet de discussie beginnen of winterbanden in Nederland zinvol zijn :lol:
Hoe rijdt de auto verder? Ben je tevreden? De stoelen van de 5 serie schijnt erg comfortabel te zijn.
Misschien dat ik ooit overstap naar een funfer. Merk dat ik steeds meer neig naar comfort. Heeft te maken met mijn leeftijd, denk ik :lol:
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Ja of ze zinvol zijn.... gelukkig ga ik normaal ook nog op wintersport dus dan wel enkel deze winter is dat de vraag nog :nee:
Maar goed ze zijn toch al betaald dus dan maar gebruiken ook.

Qua comfort is het echt een heerlijke auto, die comfortstoelen zijn echt grandioos maar zoals velen ben je wel een paar weken aan het corrigeren aan de stoelen tot je de "sweetspot" gevonden heb.
Het rijden met zoon grote bak is gewoon lekker, ondanks M onderstel en 20" blijft het wel netjes de oneffenheden wegwerken. En het formaat zorgt ook voor een goed gedrag over drempels, sportief sturen kan er ook zeker mee maar verwacht geen wonderen van zoon schip :mrgreen:
Elemli
Just getting started
Just getting started
Berichten: 80
Lid geworden op: 08 aug 2018, 14:24
Type Auto: 520i Touring G31 High Exec M-Sport Limited Demo

Ziet er mooi uit.

Kan het alleen bevestigen vwb de comfortstoelen. Beter dan de sportstoelen. Ben blij met de memoryknop voor mijn 2 sweetspots, een voor in de stad en een voor op de snelweg langere rit.

De winterbanden zijn natuurlijk niet alleen voor sneeuw. Ik merk het verschil al met de gladde klinkers bij mij in de straat bij regen en als het een beetje gevroren heeft. Heeft natuurlijk ook met rijgedrag te maken .


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Mjam, daarmee rijdt je niet echt voor joker :In love:
E91 320i :Mpower:
Plaats reactie

Terug naar “G3x: Showroom & Projecten”