BMW G29 Z4 M40i

Plaats hier de foto's van jouw BMW G29
Plaats reactie
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16597
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Veel plezier ermee Joop! Kijk nu al uit naar je verslagen van je roadtrips! :autotje spelen:

Enneh.. hou de niet-glimmende kant boven he! :mrgreen:


"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Prachtige aanwinst, heel veel plezier ervan! :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Mooi exemplaar een waardig opvolger.

Fijne kilometers.
:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
Blue-Eyes
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 1665
Lid geworden op: 12 aug 2012, 18:43
Type Auto: F36 - 435D - Gran Coupe High Executive M-Sport
Locatie: Flevopolder

Goed dat je de stap toch hebt genomen, erg fijn voor je!

Heel veel plezier ermee. Voor mijn werk in Groningen, af en toe daar, staat er ook een voor het pand.... Nekkendraaier!
---------------------------------------------------------------
'20 - ?'? : BMW F36 2016 435D - Gran Coupe High Executive - M-sport x-drive
'12 - '15: BMW E92 2007 335D - Coupe High Executive - M-sport
Gebruikersavatar
GeorgeBfast
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jul 2016, 22:33
Type Auto: BMW i4 M-Sport Pro / High Executive
Locatie: Noord Brabant

Wat een gave wagen weer Joop! Echt fantastisch mooi ding.
BMW POWER 4 EVER

BMW i4 M Sport Pro High Executive
BMW F36 420D M Sport
BMW E84 X1 2.0D HE
BMW E90 320i HE
BMW E46 318i HE
BMW E36 318i E
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Vandaag maar eens de eerst serieuze rit gemaakt... Een auto is er natuurlijk niet alleen om naar te kijken, maar vooral om er mee op uit te trekken. Normaal zou ik er direct mee de Eifel in duiken of iets dergelijks, maar is op dit moment even niet zo handig. Daarom maar een ritje door eigen land. Ook leuk en zeker in Nederland zijn er nog wel plekken te vinden waar je redelijk ongestoord een stukje kunt toeren, zonder dat je anderen tot 'last' bent. Het zijn er uiteindelijk een goede 320km geworden.

De toer ging richting de en door de Achterhoek, via diverse en heerlijk kronkelige landweggetjes zonder drempels en daarna een groot deel van de Sallandse Heuvelrug mee te pakken via de IJssel en Deventer weer naar het midden van het land te rijden waar ik vanochtend begonnen ben. Eerste deel gesloten gereden. Leek me nog wat aan de frisse kant, wat later eigenlijk wel mee leek te vallen, want na het fotomomentje (zie hieronder) open naar huis gereden, waarbij het zelfs iets begon te miezeren en er een klein druppeltje viel. Toch verrassend hoe droog je blijft in een open auto, als je maar blijft rijden. Op het pontje bij Wijhe om de IJssel over te steken, was het net spannend zat... :mrgreen: Met het windschermpje, de stoel- en stuurverwarming en het kacheltje aan kun je het wel erg goed uithouden en al vrij snel die kap los gooien. Had eigenlijk alleen een trui bij maar dat was eigenlijk al voldoende om me warm genoeg te houden met het toch stevige windje en circa 10gr. buitentemperatuur.

Verder de hele rit in Sport Plus gereden. Motorgeluid is dan bij gesloten kap best aanwezig en vooral versterkt via de speakers, maar voor mij persoonlijk niet vermoeiend, ondanks de wel iets zware dreun wanneer je wat laag in de toeren blijft. Met de kap open lijkt het overigens wel alsof het kunstmatig versterkte geluid wegvalt of uitstaat. Het geplof en gepruttel bij gas los is dan wel beter hoorbaar. Nooit echt heel overdreven, maar is voor omstanders wel goed hoorbaar en merk je ook wel aan de reacties. Overigens zijn die vooral positief, dat is bij al mijn voorgangers soms wel anders. Dan staan mensen al druk te gebaren tot kalm aan doen, terwijl jij je al ruimschoots aan de regels voldoet en zelfs al snelheid terugpakt en met een meer dan ruime boog om hen heen manoeuvreert. Dus dat is wel het voordeel van zo’n cabriootje denk ik dan. Is toch iets aaibaarder dan zo’n strenge en zakelijke Duitse sportcoupé.

Wel een paar nadelen van mijn kant: de dode hoek over de rechterschouder is met kap dicht best fors, dus daar moet je wel erg scherp op zijn. Daar kan in een korte tijd wel echt veel afspelen dat je niet ziet. Zelfde geldt een beetje voor de A-stijlen. Die zijn ook fors, maar dat zal allemaal te maken hebben met de stijfheid te maken hebben als je onverhoopt op de kop komt te liggen. Door de lage zit helpen de grootte van de buitenspiegels dan ook niet echt mee aan het vrije zicht. Moet me soms een beetje in alle bochten wringen om genoeg te zien. Zal nog wel even wennen zijn.
De veiligheidshulpsystemen is ook nog wel een dingetje. Ik heb ze voor het grootste gedeelte uitstaan, of laat reagerend ingesteld, maar toch was er een momentje bij dat de auto toch vol op de rem ging staan toen ik volgens het systeem iets te dicht op een fietser zat, terwijl er eigenlijk niets aan de hand was. Dan remt hij best bot af. Gelukkig zat er niemand achter me, maar ik kan me voorstellen dat het voor achteropkomend verkeer wel een schrikreactie kan geven. Die systemen hadden er van mij niet op hoeven zitten, maar om 'm iedere keer helemaal af te zetten is ook zo'n handeling. Helaas onthoudt hij wel de afwijkende instelling, maar niet dat je 'm standaard uit wil laten staan.

Verder spoort het ding wel als een malle op het droog in de vorm van goede grip en tractie, zeker met het sperdiff. Echter kun je ‘m op commando daardoor ook wel goed dwars zetten. Op nat wegdek is het soms wel even opletten en kan hij door zijn korte wielbasis wel wat van zich af bijten. Is overigens wel allemaal erg goed op te vangen en doordat je op de achteras zit weet je ook wat er gebeurt en kun je eigenlijk ook wel direct reageren. Dat vind ik eigenlijk wel het mooie en leuke aan die Zed modellen, van welke generatie dan ook. Tot zover wel erg te spreken over deze stap…


AfbeeldingIMG_0883

AfbeeldingIMG_0887

AfbeeldingIMG_0890

AfbeeldingIMG_0895

AfbeeldingIMG_0876

AfbeeldingIMG_0877

AfbeeldingIMG_0881

AfbeeldingIMG_0903

AfbeeldingIMG_0906

AfbeeldingIMG_0908

AfbeeldingIMG_0909

AfbeeldingIMG_0923

AfbeeldingIMG_0927

AfbeeldingIMG_0920

AfbeeldingIMG_0896

AfbeeldingIMG_0898

AfbeeldingIMG_0899

AfbeeldingIMG_0916
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
dannyvdberg
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 3391
Lid geworden op: 13 okt 2014, 11:24

Mooi ding Joop! Geniet ervan en fijne kilometers gewenst!
Gebruikersavatar
Xantoz
Just getting started
Just getting started
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 sep 2020, 01:02

Das een heel fijn exemplaar Joop. Mooie kilometers gewenst.
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2982
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Lekkere platen :ja:
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
MechWarrior
Just getting started
Just getting started
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 jan 2016, 16:04
Type Auto: G30 540i
Locatie: Zeeland

Mooie Zed, leuk verhaal en toffe foto’s.
Veel plezier met deze upgrade :autotje spelen:
G30 540i :Mpower: MY2020
Afbeelding
Gebruikersavatar
Peej
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 997
Lid geworden op: 07 jul 2008, 19:08
Type Auto: F21 120i M-Sport Shadow Edition
Locatie: Dordrecht

Wát een prachtige auto zeg!
Kan mij helemaal voorstellen dat dit qua rijden echt veel leuker en handelbaar aanvoelt.
Veel rijplezier!
Gebruikersavatar
roeky67
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 260
Lid geworden op: 29 mar 2011, 16:28
Type Auto: F36 440i xdrive M-Sport High Executive

Super auto Joop :Hosanna: :Hosanna:
Gave kleur.

Hopelijk kunnen we in het voorjaar weer een tourtje rond de Nürburgring doen.
Ik wil je best gelijk geven maar dat zou betekenen dat we het allebei fout hebben :ja:

E36 Compact 116 M-pakket
E46 Coupé 328i
E90 325i M-sport pre-LCI
E90 325i M-sport LCI
F30 328i M-sport High Executive
Gebruikersavatar
petrolheadd
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 680
Lid geworden op: 24 okt 2014, 21:26
Type Auto: F20 118i lci Mineralgrau M- sport

Heeeeeul eruuuug gaaaauf :ja: Proficiat!
Mooie kleur man. Geniet er van.
F20 LCI Mineralgrau 118i :Mpower: sport
F36 Alpinweiss 420I :Mpower: Sport (sold)
F60 Mini Countryman JCW (sold)
E91 LCI Le Mans Blue 320i :Mpower: Sport (sold)
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Hele mooi Z!!! en een softtop is een dikke :ja:
Once a BMW always a BMW
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Goed te horen dat het geluid met OPF toch nog gehoorpret brengt!
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Plaats reactie

Terug naar “G29: Showroom & Projecten”