Ruitenwisser interval F31

Bespreek hier alle aanpassingen en verbeteringen aan het ex- en interieur van je bmw
Plaats reactie
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Wanneer ik de ruitenwisser aanzet op standje 1, merk ik geen verschil wanneer ik aan het wieltje draai van de ruitenwisser. Hij blijft ook te vaak op en neer gaan naar mijn zin. Ik zou verwachten wanneer ik het wieltje naar onder draai, dat de ruitenwisser een keer op en neer zou moeten gaan en dan een aantal seconden moet wachten. Echter nu blijft deze op en neer gaan met een hele korte rust pauze die niet varieert gezien de stand van het wieltje. Meer mensen hier last van gehad en een idee wat hieraan de doen is?!


Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1043
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Ja hier ook wel last van. Het is niet zo dat die knop de intervaltijd verhoogt (was misschien wel beter geweest), maar je verandert ermee de sensitiviteit van de sensor zelf. Maar onder bepaalde omstandigheden dan wordt die toch getriggered en gaat die alsnog. Die ouderwetse interval stand van vroeger was nog zo slecht niet.
Ricotjuh
Just getting started
Just getting started
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 nov 2020, 22:31

Ik ben er nu achter hoe het bij mij zit.
Ik heb geen regensensor. Wat ik "fout" deed was dat ik de hendel van de ruitenwisser omhoog drukte om de ruitenwisser te activeren. En als ik deze nog een keer hoger drukte, dan ging deze nog sneller. In deze standen reageert deze draaiknop niet. En ging het voor mijn gevoel te snel.
Maar wanneer ik op de kopse kant van de ruitenwisser hendel het knopje indruk, dan activeer ik de ruitenwisser waarmee het wel mogelijk is om de interval van de ruitenwisser te regelen.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Exterieur/Interieur”