Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Zeker een mooie locatie om de ///M even vast te leggen :cool:


Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ja erg gave locatie :ja:

Ondertussen diverse offertes al uitgezet voor een eventuele volgende mod. Alleen kom ik er nog niet geheel uit omtrent de verlaging.
Ik had even een foto van afgelopen zondag gefotoshopt waarbij de :Mpower: circa 1/1,5cm lager komt te liggen:
Voor:
Afbeelding
Na:
Afbeelding

Wat mij betreft kan hij dit mooi hebben, en ziet er optisch nog net dat beetje beter uit. Echter is de huidige ophanging/vering verder uitstekend.

Daarbij ook in dilemma welke set ik dan wil als ik de knoop toch door hak. Van de ene kant is Öhlins het neusje van de zalm, van de andere kant ga ik niet circuit rijden ermee (misschien eens een rondje op Zolder of de Nürburgring maar voor de rest puur een " weekend/mooi weer" beestje, dus de meerwaarde van de track instelling/afstelling is dan ook in mijn ogen overbodig.

Ik zag op andere M fora onderstaande 3 opties steeds voorbij komen:

Optie 1:Öhlins Road & Track
Afbeelding

Optie 2: BMW M2 M Performance suspension (volgens mij is dit dezelfde set als de KW V3? Alleen dan puur met een sausje van BMW voor de M's ontwikkeld?)
Afbeelding

Optie 3: Bilstein B16 PSS 10
Afbeelding

Qua prijs zit er niet zo gek groot verschil tussen, enkel de Bilstein is de "goedkoopste"
Nog eens goed naast elkaar leggen en over nadenken.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Lastige keuzes zijn dat altijd, eigenlijk zou je alles willen proberen om echt tot een goede keuze te komen voor jouw auto/wensen.
Ben wel benieuwd wat het gaat worden. :D
E91 320i :Mpower:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Dat zou inderdaad het beste zijn :D Maar goed heeft geen haast.
Daarbij nog een ander obstakel is het monteren, hier in België gelden blijkbaar weer strengere eisen als je je auto wilt verlagen/aanpassen met andere veren...

Je moet verplicht naar een erkend installateur om de vering te laten plaatsen (geen probleem gezien ik hem dan ook opnieuw wil laten uitlijnen/uitwegen per wiel voor de optimale settings (corner balance).

Daarbij moet de wagen dan voorzien worden van 2 "attesten", het originele “montage-attest” van de verlaging uitgereikt door de installateur en het originele “validatieverslag” uitgereikt door GOCA.

Vervolgens moet je wagen opnieuw naar de keuring voor de wielgeometrie waarbij weer een volledige technische keuring en specifieke keuring word uitgevoerd :? :duh:

Lekker extra rompslomp... Dat was dan in NL gelukkig vroeger anders toen ik dit gewoon zelf deed monteren en vervolgens hem door een garage liet uitlijnen etc.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Vooralsnog is dit iets waar idd in NL nog soepeler mee wordt omgegaan. Hopelijk blijft dat zo, want alles wordt tegenwoordig met regels en procedures dicht getimmerd/gereguleerd :?
Lijken me 3 mooie sets. Zou zelf goed kijken wat de verschilllen en ervaringen zijn met deze sets die bekend zijn. Of je bv electronische verstelling wil (behouden). Dat heb je bij de Ohlins sowieso niet denk ik?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ben maar blij ja, van de ene kant is het wel goed dat ze zo strikt zijn (beetje veiligheid / waarborging dat alles goed is uitgevoerd) maar van de andere kant alle tijd en extra kosten welke je hiervoor moet maken is gewoon minder.


V.w.b de elektronische settings ben ik nog een beetje zoekende wat de :Mpower: nu exact aanpast in welke modus. Daar vind ik niet echt goede antwoorden op.

Comfort mode > ga ik niet eens nakijken want deze modus gebruik ik sowieso nooit :lol:
Sport mode > krijg ik onderstaande configuratie mogelijkheden:
Afbeelding
Nu wil ik eigenlijk exact eens weten wat er nu precies word aangepast aan het onderstel en de aandrijflijn.
Ik merk zelf dat het stuur zwaarder en directer aanvoelt (vind ik persoonlijk zeer prettig i.p.v. dat soepele sturen) en dat de schakelmomenten anders zijn. Maar word er ook iets aangepast aan de vering gezien dat in het rood wel word aangeduid??

Sport+ mode > volgens mij dezelfde settings als de Sport mode, alleen dan met beperkte tractie die "driften" toelaat zonder meteen in te grijpen. En merk dat de gasresponse/schakelmomenten nog wat anders zijn dan de Sport mode, hij houd de toeren veel langer aan en schakelt minder vlug door, daarbij nog de rev-match functie (vind ik persoonlijk erg gaaf).
Je merkt dat in deze Sport+ mode de wagen continue in "beastmode" is.

Ik wil kijken of die rev-match functie ook in de gewone "Sport" mode gecodeerd kan worden maar weet niet of dat mogelijk is?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Als het goed is, houdt je bak in sport+ de versnelling vast (in sport werkt de kickdown nog steeds) en grijpt DTC iets later in. Verder geen verschillen volgens mij tenzij ze nog wat gimmicks hebben toegevoegd voor de M-versies.
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13926
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Qua vering aanpassen: dat denk ik wel. Bij de F3X is die mogelijkheid er ook al. Zoals je aan de sets (op foto althans) kunt zien, is er een electronische aansluiting waarmee de dempers blijkbaar adaptief worden aangepast (optie 2 en 3).
Maar goed, ben verder niet thuis in de M's, dus kan je er niet veel over vertellen :?
Als je naar de productinfo van de sets kijkt, wordt daar toch wel wat over gezegd?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Miggel88 schreef: 23 feb 2021, 19:09Afbeelding
Wauw, dat is wel heel sexy. :In love:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks Jeremy :ja:
Hugo330D schreef: 25 feb 2021, 12:21 Als het goed is, houdt je bak in sport+ de versnelling vast (in sport werkt de kickdown nog steeds) en grijpt DTC iets later in. Verder geen verschillen volgens mij tenzij ze nog wat gimmicks hebben toegevoegd voor de M-versies.
Klopt inderdaad v.w.b. de versnelling vast houden in Sport+
Dutch79 schreef: 25 feb 2021, 12:25 Zoals je aan de sets (op foto althans) kunt zien, is er een electronische aansluiting waarmee de dempers blijkbaar adaptief worden aangepast (optie 2 en 3).
Als je naar de productinfo van de sets kijkt, wordt daar toch wel wat over gezegd?
Ja dat dacht ik dus ook, echter als ik de product documentaties lees van de 3 sets staat er verder niets over benoemd dat elektronisch iets aangepast kan worden na de installatie.. Zowel de Rebound/Compression kan je aanpassen op dempers zelf (handmatig) door aan de rebound/bump wieltjes te draaien.
Online lees ik enkel dat de Bilstein PSS10 de mogelijkheid zou hebben om elektronisch de demping aan te passen.

Ik heb de dealer eens gemaild met al deze vragen, wordt vervolgd :)
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Miggel88 schreef: 25 feb 2021, 12:05 V.w.b de elektronische settings ben ik nog een beetje zoekende wat de :Mpower: nu exact aanpast in welke modus. Daar vind ik niet echt goede antwoorden op.
Ik heb niet alles gelezen in deze thread maar ben je niet gewoon op zoek naar het overzicht wat hier beschreven wordt?

Afbeelding

Hoort bij deze forumpost: https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1385679

Voor wat betreft je foto's: de combinatie van een stoere M2 met die verlaten fabriekslocatie... super! :Klappen: Zo te zien heb je wel verstand van foto's maken. :ja:
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Dat verlagen zoals de fotoshop maakt de auto echt af 😍
Zonder verlaging heb ik altijd een net niet idee, zeker bij een M.

PSS10 heb ik gehad op mijn E46 M3 en vond ik niet echt geweldig.
Op mijn 1e M3 had ik KW variant 2 en dat vond ik persoonlijk fijner rijden als de PSS10.

Als ik voor de keuze stond ging ik voor de M-performance set denk ik al heb ik me er nu niet echt in verdiept voor de M2 natuurlijk. B16 zou ik zelf niet meer aanschaffen.
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Wat een schone bolide zeg . Verlaging zal nog mooier zijn :ja:.
Ik zou voor kw var3 gaan met ddc. Afbeelding.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

MKL-F32 schreef: 27 feb 2021, 00:37 Ik heb niet alles gelezen in deze thread maar ben je niet gewoon op zoek naar het overzicht wat hier beschreven wordt?

Hoort bij deze forumpost: https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1385679

Voor wat betreft je foto's: de combinatie van een stoere M2 met die verlaten fabriekslocatie... super! :Klappen: Zo te zien heb je wel verstand van foto's maken. :ja:
Top!! Thanks voor die link :ja: , inderdaad waar ik op zoek naar was, en met name dit specifiek dit stuk:

Afbeelding

A = Drivetrain = throttle and transmission setting
F = Chassis = steering

So if you put in Sport, but your "sport configuration" is "chassis" only, then your throttle and transmission remain in "comfort" and only the steering is in Sport.


Nu weet ik iig geval dat dit niets aanpast v.w.b de demping van de vering (wat ik wel dacht). Dus dat maakt de keuze weer wat makkelijker.

En v.w.b die foto’s, thanks! Al ben ik totaal geen hobby fotograaf of iets dergelijks. Gewoon puur voor de fun wat fotos geschoten adhv een youtube tutorial en beetje bewerkt qua belichting in photoshop haha :lol: ...
MartijnF31 schreef: 27 feb 2021, 07:17 PSS10 heb ik gehad op mijn E46 M3 en vond ik niet echt geweldig.
Op mijn 1e M3 had ik KW variant 2 en dat vond ik persoonlijk fijner rijden als de PSS10.

Als ik voor de keuze stond ging ik voor de M-performance set denk ik al heb ik me er nu niet echt in verdiept voor de M2 natuurlijk. B16 zou ik zelf niet meer aanschaffen.
Thanks voor deze nuttige info! :ja: Ja ik neig ook eerder naar de M performance of de Öhlins daar vind ik v.w.b de m2 goede reviews over. Wat vond je aan de KW V2 beter t.o de PSS10?
internetboarder schreef: 27 feb 2021, 08:17 Wat een schone bolide zeg . Verlaging zal nog mooier zijn :ja:.
Ik zou voor kw var3 gaan met ddc. Afbeelding.
Thanks! Ik heb die set wel bekeken, mijn broer heeft die ook onder zijn GT86 en bevalt super. Alleen bij nader vergelijken lijkt deze set erg veel op de M Performance set, en lees her en der dat KW deze set voor BMW heeft gemaakt op basis van de KW V3??
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Duidelijk.
Ik was erg tevreden over KW. 2x per jaar veranderen ik van hoogte , ging altijd perfect en reed perfect.
Eindelijk vond ik de hogere winterstand iets minder rijden. Het is voor verlaging gemaakt natuurlijk.
Ik had de street comfort.
F34 328i



Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”