Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

Tof om eens het verschil te zien tussen carbon look en full carbon.
Flink verschil en snap gezien de auto en de andere mods dat dit aan je knaagt. 001

De zonneklep is ook 1 van de eerste zaken die ik aangepakt hebt toentertijd, wat een draak van een sticker is dat. Ziet er nu weer een stuk strakker uit :ja:


Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

BMW325 schreef: 22 mar 2021, 07:09 Ik irriteer mij altijd aan de zonnekleppen in welk type BMW dan ook, als je ze vergelijkt met die in b.v.een volvo, dan is het van BMW echt geen "premium"kwaliteit.
Volvo heeft altijd met stof beklede kleppen, voorzien van een klapdeksel voor de spiegel en ingebouwde verlichting aan beide zijden van de spiegel.
Dan zijn die van de BMW echt wel armoediger.
Ja klopt die stickers doet echt afbreuk. Nu heb ik ook nog een Volvo V40 R-design (zakelijk). Daar vind ik juist de zonneklep “goedkoper” plastic achtig aanvoelen (heb geen stof erop?) dat klepje vind ik juist weer minder dan het schuifje zoals BMW het heeft. Nu voelt deze zonneklep van de M2 wel weer een stuk degelijker aan dan die in mijn vorige F10, Maargoed het zijn maar zonnekleppen :lol:

Jeremy schreef: 22 mar 2021, 08:07
Mijn zonneklep is van hetzelfde spul als de hemelbekleding, waar die van jou meer leder lijkt? Als je naar mijn hemel kijkt zie je dezelfde “glans” als op de zonneklep zelf. Ik ben er in ieder geval tevreden mee en vind het totaal niet goedkoop aanvoelen. Ik heb alles wat BMW325 zegt, maar dan een schuifje ipv klep voor de spiegel.
Ja dan had ik het inderdaad toch goed gezien! Ik weet niet wat voor spul die klep van mij is maar lijkt inderdaad een soort van leer ja (of nepleer), de sticker krijg ik er niet makkelijk vanaf met nagellak remover, had eens een hoekje geprobeerd om te testen maar zag direct kleurverschil waar je hem weg poetst, dus maargoed dat ik het niet heb doorgezet en hem in zijn geheel heb vervangen :lol:
Goed dat het bij die vinyl varianten wel goed gaat :ja:

BMillerW schreef: 22 mar 2021, 08:57 Tof om eens het verschil te zien tussen carbon look en full carbon.
Flink verschil en snap gezien de auto en de andere mods dat dit aan je knaagt. 001

De zonneklep is ook 1 van de eerste zaken die ik aangepakt hebt toentertijd, wat een draak van een sticker is dat. Ziet er nu weer een stuk strakker uit :ja:

Thanks :ja:
Ja als het nu een “non M” was geweest had het mij nog niet zoveel uitgemaakt. Maar nep carbon hoort niet thuis op welke M dan ook, en al helemaal niet als de rest van de onderdelen allemaal bestaat uit uit echt carbon en vervolgens 1 onderdeel niet. Ben wat dat betreft wel een perfectionist. Een liefhebber/kenner ziet het ook meteen. Zelfs op youtube had het al iemand gespot :lol: dus blij dat ik dat laatste irritatiepuntje ook nog heb aangepakt. Nu ben ik tevreden over de looks, en zal ik optisch niets meer veranderen (op de verlaging na).
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Tijd voor eens wat anders, deze keer geen nieuwe mods maar de impressie na 5 maanden de M2 in bezit te hebben.
De M2 heeft recent de 25.000 km aangetikt en is dus in feite net ingereden, Ikzelf heb er (pas) 1800km mee gereden sinds de aankoop op 30 november vorig jaar. De wintermaanden heeft hij met lekker warm binnen gestaan, en is een enkele keer met goed weer naar buiten geweest.

Hoe bevalt dat nu z'n M2?
Laten we beginnen met het feit dat het gewoon een geweldige machine is om een lekker potje mee te sturen, de rij-impressie is gewoon erg goed. Het onderstel is hard wat ik persoonlijk niet erg vind, dit maakt juist de dynamiek waar de M2 voor gebouwd is zo geweldig (mede omdat bij de M2 net zoals de M4 het achterste subframe rechtstreeks op de carrosserie zit bevestigd (zonder rubbers)). Dus ik vind het niet zo erg dat hierdoor wat comfort verloren gaat gezien ik liever een wagen heb wat direct is qua sturen met wat meer stugheid.
De DKG doet zijn werk erg goed en is fantastisch om mee te rijden, daarbij het verschil tussen de Sport en Sport+ stand is toch nog aanzienlijk.
De looks (black on black) maken de wagen lekker agressief en het geluid van de N55 is gewoon heerlijk, de MPE maakt het daarbij nog een stukje bruter en vooral als de kleppen open staan.

Een hoop nekkendraaiers als je ergens rustig door een stad rijd 8).
Kenners spotten je direct, al diverse keren op de foto gezet door jongeren, en al een aantal keren aan het stoplicht gestaan waarbij je duimpjes krijgt van mede BMW eigenaren. Dit geeft je toch wel een brede smile op je gezicht :D

Dus tot heden een en al lof :ja: :ja:

Zijn er dan ook dingen die je minder vind aan de M2?
Nou niet echt, als ik dan echt een minpunt moet noemen:
- Ontbreken van een lampje bij de zonneklep (Maarja luxe issue?).

Oh ja en ongezien ergens proberen weg te rijden :lol: :lol: (vooral in ondergrondse parkeergarages bij winkelcentra), dat lukt nu eenmaal niet met een M (en vooral niet met een MPE).... Maargoed dit is voor mij geen minpunt, een :Mpower: moet je horen.. :mrgreen:
Soundclip:

Starten in een ondergrondse parkeergarage bij een winkelcentrum bij ons in de buurt... En dan ook nog eens de kleppen openen op 0.11 sec.. Heerlijk... 8).

Enfin dat was de korte impressie tot nu toe, ik zal in de zomer nog eens een uitgebreidere review plaatsen als ik eens wat langere stukken naar de Eiffel/ Nürburgring ben geweest.

Vandaag overigens de eerste keer de :Mpower: gepoetst, sinds de Keramische coating erop is gezet (eerste week januari) had ik hem niet meer gepoetst. Heb meteen wat nieuwe spullen kunnen testen.
Zie uitgebreide stappenplan op pagina 17 in dit Detail topic: viewtopic.php?f=240&t=21026&start=240
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 20 mei 2021, 21:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Mooi verslag van een geweldige wagen zeg!
Nice sound ook.

Maare er moet echt weer is een meeting komen denk ik. Al die leden met die dikke jonge bmw's die hier voorbij komen.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Nouk89
Just getting started
Just getting started
Berichten: 90
Lid geworden op: 14 okt 2020, 15:14
Type Auto: BMW 430i Gran Coupe

Leuk om te lezen hoe die bevalt en wat een heerlijk geluid :Klappen:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Heerlijk geluid uit deze uitlaat.
Je had toch een zwarte???? :mrgreen:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Heeeeel dik! Soms twijfel ik nog aan een M2. Ik zat ernaar te kijken als opvolger voor mijn 330d maar ik was bang dat het nerveus zou rijden en ruimte tekort zou komen. Hoe vind je dat? Is het te doen als daily?
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2057
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Blijft een bruut apparaat :In love:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks allemaal!
internetboarder schreef: 02 apr 2021, 19:51 Maare er moet echt weer is een meeting komen denk ik. Al die leden met die dikke jonge bmw's die hier voorbij komenAfbeelding.
Ja inderdaad, Ik ben voor! Zoveel nieuwe wagens hier de laatste tijd, zou een mooie rit kunnen worden 8) Hopelijk in de zomer als de regels overal (hopelijk) worden versoepeld eens kijken wat mogelijk is.
ejt schreef: 03 apr 2021, 13:41 Heerlijk geluid uit deze uitlaat.
Je had toch een zwarte????
Haha ik denk ik maak hem eens wit :lol: :lol:
Zal t.z.t. eens een soundclip van buiten maken als het weer mooi weer is.
Jeremy schreef: 03 apr 2021, 13:55 Ik zat ernaar te kijken als opvolger voor mijn 330d maar ik was bang dat het nerveus zou rijden en ruimte tekort zou komen. Hoe vind je dat? Is het te doen als daily?
Goede vraag Jeremy, persoonlijk zou ik hem niet hebben gekocht als het een daily zou worden. Dan had ik eerder een 640i LCI of wellicht een G20 340i gekocht (of welke iets meer comfort hebben. Nerveus rijden heb je zelf in de hand, als je hem als daily zou gebruiken zou de comfort mode dit probleem wel oplossen denk ik, de Sport+ stand zou ik dan al zeker niet gebruiken en de gewone Sport stand is dan wellicht ook nog te agressief voor dagelijks gebruik (enkel als je eens wilt gassen of een leuke trip uitstippelt).

Ik rij nu hooguit 6000km met deze :Mpower: per jaar(max). Als ik hem als daily zou gaan gebruiken zou dat wel flink meer worden en goed aantikken qua KM's per jaar.. Dus sneller ook in onderhoud, snellere afschrijving e.d.. Daarbij hou ik de interval van BMW niet aan (30.000 oliewissel) maar wil ik perse om de 15.000km dit laten doen puur omdat dit mij meer rust geeft en ik het toch veel KM vind om deze te verversen bij 30k en vooral bij een M.

Het is verder inderdaad een compacte wagen, qua ruimte lever je dus ook wat in (kofferbak maar 390 liter bijvoorbeeld, en de zitruimte achterin is ook een stuk minder dan bijvoorbeeld een 3 of 4 serie). Dus mocht je kinderen hebben is dat wel een puntje om rekening mee te houden als deze vaak achterin moeten zitten.

Ik weet niet hoeveel KM je dagelijks zou gaan rijden maar hou er rekening mee dat je vaak aan de pomp staat, vooral als je een sportieve rijstijl hebt. Ik heb tot nu toe altijd binnen de 300/350km kunnen tanken (52l inhoud waar minimaal Vpower 98 in getankt moet worden). Nu koop je een M niet om naar het verbruik te kijken, maar als je het als daily zou overwegen wel een punt waar je rekening mee moet houden.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Lekker geluidje heeft die ///M2 :Klappen:

Welke foam gebruik je? Ziet er lekker lobbig uit, mijn Monello is gauw erg dun 002
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zorg dat je in n wat kleine nozzle size in je gun hebt. Dat hebben de meeste standaard HD's nodig. Dat helpt sowieso al.
Zie hier:
viewtopic.php?p=581696#p581696
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Inderdaad zoals Dutch al schetst helpt, maar het kan ook aan de "hardheid" van je water liggen.
Mengverhouding 1:10 met hard water kan dik schuim geven, terwijl diezelfde verhouding met zacht water een dunne/wateriger schuim geeft (en vaak 1:4 nodig is om dezelfde dikte te krijgen).

Arjan schreef: 04 apr 2021, 13:02 Welke foam gebruik je? Ziet er lekker lobbig uit, mijn Monello is gauw erg dun 002
Ik heb nu voor het eerst de Carpro Reset gebruikt als foam (1:10 verdunt). Gebruikte voorheen ook altijd de Monello Artico Magico Snow Foam.
Moet zeggen deze schuimt met dezelfde mengverhouding net iets dikker. Is wel wat prijziger dan Monello, maar het voordeel is je kan de Reset daarnaast ook als autoshampoo gebruiken (waar die eigenlijk voor bedoelt is). Maar is dus ook zeer geschikt als Foam. Dus dan is het kostentechnisch wel weer rendabel gezien je niet apart een shampoo hoeft te kopen gezien de Monello Foam enkel als Pre-foam gebruikt word.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks voor je uitleg! Ik rij zelf ook wel 25k per jaar dus dat zou denk ik best prijzig worden. Nu moet ik wel zeggen dat ik vooral op woon/werk verkeer (160km enkele reis - 2 keer heen en 2 keer terug per maand) erg rustig aan doe. Laatste rit heen en weer incl. een half uur filerijden (met start stop uit :Dubbel: ) 1 op 17 gedaan op 100 en 80 wegen. Ik denk dat 1 op 10 dan wel haalbaar zou zijn met een M2?
Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Ik woon in de kop van Noord Holland, dat was vroeger al de hel met de waterhardheid, maar dat is blijven hangen op 10 dH en dat is stevig te noemen. Ik meng de Monelleo tegenwoordig met meer dan 1:10 om nog iets van schuim te krijgen wat even blijft zitten. Monello is bijna op, dan ga ik verder met Dodo Juice, even kijken hoe dat gaat.

Ik heb een standaard Monello nozzle die kan ik wel wat verstellen maar dat helpt ook niet veel.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik heb t niet over de spuitkop van je gun, maar de 'orifice size' van de interne nozzle van de foam gun. Zie mijn video (link). Die kun je wisselen voor n andere. Dan krijg je wat meer druk bij t foamen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”