M4 launch control niet goed?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HE1
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 dec 2014, 21:58
Type Auto: BMW m4

Sinds een tijdje weer eens de launch control gebruikt, maar deze lijkt niet goed meer te werken...

Voet op rem en gaspedaal vol ingedrukt, vervolgens komt op het dasboard “launch control actief” met het zwart-wit geblokte vlaggetje.. Maar bij loslaten van de rem alleen maar wielspin, zo erg dat ik helemaal niet van plek kom.

Wat me ook opviel is dat bij 3000 toeren, vóór de launch, ik met het linker tempomaat op het stuur ik het toerental niet kon veranderen zoals dat normaal werkt.

Iemand enig idee wat hier aan de hand kan zijn?


Gebruikersavatar
sitechris
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 241
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
Type Auto: BMW M135i xDrive (2023)
Contacteer:

Dit herken ik uit mijn M140i. Daar was het activeren van de launch control ook een crime en stond ik weer eens mijn achterbanden op te roken. Ik weet de oorzaak niet, maar denk dat BMW niet zo bedreven is in het bouwen van launch control.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Werkt hier zoals het moet, maar het kan vanalles zijn.
Op hoeveel RPM toeren staat die gelockt als je de launch control melding krijgt? Welke temperatuur hebben je banden? Banden nog voldoende profiel?
Laat je meteen de rem los nadat het vlag icoontje zichtbaar is of wacht je vervolgens nog?
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
HE1
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 133
Lid geworden op: 13 dec 2014, 21:58
Type Auto: BMW m4

Hij gaat naar de standaard 3000rpm, na 1-2s laat ik de rem los.

Mijn achterbanden zijn aardig kaal dus ik denk dat dat hem is. Ik dacht dat bij een launch de tractie controle ook gewoon meehelpt?

Wel gek dat ik de toeren niet meer kan veranderen met de tuimelaar op het stuurwiel.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Je kunt toch launch control zowel met DSC uit als met MDM doen? Is dat het verschil in wielspin niet?

In een M140i is het gewoon een kutsysteem omdat hij niks anders doet dan de koppelingen vd bak oproken en daarna de wielspin overlaat aan de traction modus vd dsc.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”