Jeremy - BMW F36 420i GC ///M 2019

Plaats hier de foto's van jouw BMW F3x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

ONR gebruik je vooral bij licht vervuilde auto's (bv in een garage) en/of als je geen stromend water hebt.
Het lubriceert goed en kan bv ook goed claylube gebruikt worden.
Er is geen goed of fout, maar naar de reden om dit te adviseren als standaard was'shampoo' kan ik alleen gissen.
Bij een echt vieze auto zou ik ook eerst foamen en 'normaal' wassen met voldoende water/schuim.


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks Dutch. Ik heb inderdaad zelden een echt vieze auto aangezien ik toch wel eens in de zoveel dagen de HD over de auto haal. Het enige vuil was blijft zitten is bijv. stof en heel fijn zand. De grote korrels en modder etc. haal ik er praktisch altijd direct af. En zo niet zorg ik ervoor dat ik het doe voordat ik ook maar aan de lak zit.

Wat zouden jullie adviseren om te gebruiken om echt te wassen als de auto vies is? Toch een foam gun?
Gebruikersavatar
RRenken
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1703
Lid geworden op: 08 aug 2017, 13:50

100% foamgun.

Infoamen, werk laten doen, afspoelen met een HD.
Daarna nog eens hetzelfde als hierboven, daarna wassen met het 2 emmer-systeem i.c.m. een WASHMIT 001

Wat een ge-wel-dige wagen heb je ook toch ook hé, erg chique.
CURRENT: Audi | A3 Limousine | 2015 | 1.6 TDI i.c.m. S-TRONIC |
SOLD: BMW | E91 | 2007 | Visit my showroom by clicking here
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks Ricardo! De washmit is inderdaad gisteren thuis afgeleverd. Ik ben zondag weer thuis en ga die week erna eens kijken voor een foamgun. Weten jullie welke foam geschikt is om te gebruiken voor een (keramische) opti-coat pro+?

Verder nog een “mod” voor de 420i onderweg, wordt woensdag gemonteerd en een mod voor de 118i, die komt maandag. :ja:
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Eigenlijk alle foams, want een coating kan tegen zowel hoge als lage pH's.
Autobrite Magifoam is mijn favoriet omdat deze zowel goed reinigt als goed schuimt (wel hoge pH).
Maar je zou ook een milde zoals Koch Chemie Gentle Snow foam kunnen gebruiken. Ook goed spul. Wel pH-neutraal. En ruikt lekker.
Monello Artico Magico ook vroeger gebruikt. Ook pH neutraal.

Zou zelf kiezen voor Koch Chemie Gentle Snow foam in dit geval.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks, bestellen we die mee. :ja:
Gebruikersavatar
e92
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 329
Lid geworden op: 08 jul 2008, 21:56
Type Auto: BMW G30 / MINI F56
Locatie: Gelderland

Ik heb deze net aangeschaft. De vorige versie (lancia 1) beviel erg goed. Deze versie schijnt nog beter te zijn (zelf nog niet uitgeprobeerd; dit weekend ga ik los op de fünfer).

https://www.carclean.com/nl/monello-lan ... undel.html


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Jup werkt super.
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Niet echt een mod maar wel iets wat erg prettig is en goed bij het karakter van de auto past;

Afbeelding
Afbeelding

De goodyears waren oké, en voor de gemiddelde bestuurder gewoon goed, maar na het rijden in een Engelse F36 430i met de PS4s erop was ik toch wel verkocht. Een stuk stiller, grippen veel beter en uiteraard, omdat het geen RFT's meer zijn, een stuk comfortabeler. Het RFT gedeelte maakte de GoodYears toch wel stug, wat meer lawaai en ook wel gevoeliger voor trillingen. De reactie op stuur inputs is nu een heel stuk fijner, net zo direct zonder dat het nerveus is en in de bocht heb ik nu minder "correcties" nodig. De Michelins zijn ook een stuk makkelijker te balanceren, wat blijkt aan de hoeveelheid lood op de wielen. Ik heb de GoodYears 4 keer moeten balanceren voordat het goed was, al bleef er altijd iets voelbaar voor mij. Niet extreem, maar genoeg voor mijzelf om mij aan te storen. De Goodyears hebben nog genoeg profiel en zijn eventueel beschikbaar voor iemand die 19" banden voor de F3x zoekt met ster-markering.

Uiteraard wel een banden reparatie kitje en een krik achterin nu. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Kijk dat zijn de betere banden :ja: ben benieuwd hoe ze jou bevallen! Laat na een km of 3000 eens weten, ook ivm slijtage etc.
Als de Cup 2’s op zijn overweeg ik denkelijk ook eens om de PS4S te proberen. Ook ivm de grip bij regen blijken deze erg veel grip te hebben.

Goede keuze :ja:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik reed net na een regenbui naar huis en had een snelle snelwegoprit en dit reed nu al met meer grip en vooral meer vertrouwen dan de GoodYears in het droge. De GoodYears hadden toch wel de neiging om "vooruit te stuiteren" in een snelle bocht met wat richels. Dat herken ik ook van dezelfde banden in non-RFT op mijn vorige diesel. Nu zit de beschermlaag natuurlijk nog op de Michelins maar de grip was nu al indrukwekkend. Goed, ik heb er maar liefst 20km mee gereden dus kan er nog niks over zeggen maar de eerste indruk is goed.

Verder; de velgrandbeschermer is net zo groot als op de eagles, het afrolgeluid is minder, het comfort is fors toegenomen (logisch na het ditchen van RFT). En ja, als je dat belangrijk vind; Ik vind Michelin lekker premium staan en zeker de 4s met die mooie opdruk. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Doe je goed Jeremy. De 4s is gewoonweg een hele goede band. Zekers in het nat.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Staat super bij je, en ook erg tevreden met Michelin natte grip. :ja: Nog nachtmerries van de Bridgestone 's in het nat.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Thanks heren! Eerste impressie is dus zeer goed. Komende dagen "helaas" wat regen hier dus een mooie kans om de wet grip te proberen, maar daar maak ik mij totaal geen zorgen om. Het viel mij overigens ook al op dat de banden een stuk beter lijken te remmen. Bij dezelfde hoeveelheid rempedaal stopt de wagen een stuk sneller en de banden lijken veel mooier te bijten in het asfalt.
Gebruikersavatar
Langefrans
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 522
Lid geworden op: 26 sep 2017, 17:01
Type Auto: F32 420i LCI Stage II

Na al het balanceren kan het echte genieten nu echt beginnen :ja:
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Showroom & Projecten”