
BMW presenteert de nieuwe 1-serie (F40)
- Dutch79
- VIP Driver
- Berichten: 12919
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 BMW 330i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
-
- Just getting started
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 03 sep 2020, 08:38
- Type Auto: BMW 118IA Executieve Edition
Ik vind het persoonlijk een mooier model dan de vorige 2.
Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en ik kan niet wachten totdat we onze in ontvangst mogen nemen.
Volgens Keram staat de uitleverdatum in week 49. Maar omdat het een leasewagen is kan het ook januari 2021 worden
Gelukkig heeft iedereen een eigen smaak en ik kan niet wachten totdat we onze in ontvangst mogen nemen.
Volgens Keram staat de uitleverdatum in week 49. Maar omdat het een leasewagen is kan het ook januari 2021 worden

Efficiency is Intelligent Lazines (David Dunham)
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24663
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: Koreaanse familiecontainer
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW 330i Touring (G21)
- Contacteer:
Ja eens, dat is best een interessante auto.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
-
- Just getting started
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 31 okt 2020, 22:19
Beste,
graag jezelf voorstellen op het
forum, alvorens berichten te plaatsen.
Voorstellen kan hier: viewforum.php?f=1
Bedankt voor de medewerking

-Moderator Team
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW 330i Touring (G21)
- Contacteer:
Ik heb de 128ti recent gereden en ik was best onder de indruk. Het is een 'sophisticated' hothatch. Dus vrij stil (zeker van buiten), mooi interieur, redelijk comfortabel (dempers wel tikje stug) en prachtig interieur. Qua rijden zit er ook nog wel een vermakelijk laagje in, je merkt dat de achterkant van deze BMW net wat losser is dan bv een Golf GTI. Bij gaslos komt achterzijde om en ook in bochtwerk merk je dat de auto vrij fanatiek de binnenkant van de bocht zoekt. Voor een FWD echt dikke prima. Wel merk je (zeker op vochtig asfalt) dat de voorwielen af en toe lastig hebben voor tractie. Dan heb je beetje torque steer en heel soms wheelhop (op nat asfalt). Dat hoort er een beetje bij. Het motorgeluid is vrij tam, al krijg je in sportmode wat nepgeluid erbij. Wel goed gedaan, maar blijft natuurlijk wel fake. Als je meer/beter geluid wilt zul je echt met je uitlaat aan de slag moeten gaan. Aan de andere kant stoort het me niet automatisch dat de auto relatief stil is, past wel bij het type auto.
Het is lastig vergelijken met de vorige Einser, al heb ik zelf een BMW M140i gehad. Die is qua motor (performance, geluid en loop) en versnellingsbak superieur, maar op alle andere onderdelen vind ik de 128ti meer geslaagd. Ook qua rijden en onderstel. De M140i is in basis geen scherpe auto, de 128ti is dat in basis veel meer (ondanks FWD). En qua interieur, comfort, ruimte, connectiviteit, brandstofverbruik is de nieuwe Einser echt beter. Plus dat de 128ti anno 2021 natuurlijk wat minder kost dan een zescilinder (veel minder BPM).
Ik zal tzt de uitgewerkte review nog eens posten maar voor nu staat de 128ti wel hoog bij mij op de shortlist. Ik rijd nu in een Fiesta ST en dat is best wel een puristisch gebakje. Enorm speels, enorm leuk (leukste FWD-er die je op dit moment kunt kopen) en een enorme schreeuwlelijk (ook leuk). Maar niet perse een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en natuurlijk ook een auto uit het B-segment (klein, harde plastics etc). Als ik deze ga vervangen (in 2022) wil ik wel weer iets meer een allrounder met een scherp randje. De 128ti tikt die vinkjes wel mooi af zeg maar.
Het is lastig vergelijken met de vorige Einser, al heb ik zelf een BMW M140i gehad. Die is qua motor (performance, geluid en loop) en versnellingsbak superieur, maar op alle andere onderdelen vind ik de 128ti meer geslaagd. Ook qua rijden en onderstel. De M140i is in basis geen scherpe auto, de 128ti is dat in basis veel meer (ondanks FWD). En qua interieur, comfort, ruimte, connectiviteit, brandstofverbruik is de nieuwe Einser echt beter. Plus dat de 128ti anno 2021 natuurlijk wat minder kost dan een zescilinder (veel minder BPM).
Ik zal tzt de uitgewerkte review nog eens posten maar voor nu staat de 128ti wel hoog bij mij op de shortlist. Ik rijd nu in een Fiesta ST en dat is best wel een puristisch gebakje. Enorm speels, enorm leuk (leukste FWD-er die je op dit moment kunt kopen) en een enorme schreeuwlelijk (ook leuk). Maar niet perse een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en natuurlijk ook een auto uit het B-segment (klein, harde plastics etc). Als ik deze ga vervangen (in 2022) wil ik wel weer iets meer een allrounder met een scherp randje. De 128ti tikt die vinkjes wel mooi af zeg maar.
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Leuk verhaal! Mij trekt de ti ook wel erg.. Lijkt me voor dagelijks gebruik een heerlijke volwassen wagen waar je ook genoeg fun mee kunt hebben.
G31 520i
Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Alfa 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Joop
- Moderator
- Berichten: 15783
- Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
- Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport
Helder verhaal… Zou BMW’s eer ook te na zijn om hier niet iets dynamisch van te maken, al valt hun USP met achterwielaandrijving wel weg en konden ze zich daarmee ook echt onderscheiden. Nu voelt het voor mij toch een dertien in een dozijn auto, hoe goed BMW ook hun best doen/hebben gedaan.
-
- Just getting started
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 12 aug 2021, 15:08
Ik had laatst in Italië de 2serie als huurauto. Als deze dezelfde rijkwaliteiten vertoond dan zou het een prima auto voor in de stad zijn, maar op de snelweg gaat die niet indruk maken... ziet er wel mooier uit dan de vorige versie qua uiterlijk!
- sitechris
- VIP Driver
- Berichten: 209
- Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:12
- Type Auto: BMW 330i Touring (G21)
- Contacteer:
Zoals beloofd hier nog even de uitgebreide review.sitechris schreef: ↑04 aug 2021, 08:16 Ik heb de 128ti recent gereden en ik was best onder de indruk. Het is een 'sophisticated' hothatch. Dus vrij stil (zeker van buiten), mooi interieur, redelijk comfortabel (dempers wel tikje stug) en prachtig interieur. Qua rijden zit er ook nog wel een vermakelijk laagje in, je merkt dat de achterkant van deze BMW net wat losser is dan bv een Golf GTI. Bij gaslos komt achterzijde om en ook in bochtwerk merk je dat de auto vrij fanatiek de binnenkant van de bocht zoekt. Voor een FWD echt dikke prima. Wel merk je (zeker op vochtig asfalt) dat de voorwielen af en toe lastig hebben voor tractie. Dan heb je beetje torque steer en heel soms wheelhop (op nat asfalt). Dat hoort er een beetje bij. Het motorgeluid is vrij tam, al krijg je in sportmode wat nepgeluid erbij. Wel goed gedaan, maar blijft natuurlijk wel fake. Als je meer/beter geluid wilt zul je echt met je uitlaat aan de slag moeten gaan. Aan de andere kant stoort het me niet automatisch dat de auto relatief stil is, past wel bij het type auto.
Het is lastig vergelijken met de vorige Einser, al heb ik zelf een BMW M140i gehad. Die is qua motor (performance, geluid en loop) en versnellingsbak superieur, maar op alle andere onderdelen vind ik de 128ti meer geslaagd. Ook qua rijden en onderstel. De M140i is in basis geen scherpe auto, de 128ti is dat in basis veel meer (ondanks FWD). En qua interieur, comfort, ruimte, connectiviteit, brandstofverbruik is de nieuwe Einser echt beter. Plus dat de 128ti anno 2021 natuurlijk wat minder kost dan een zescilinder (veel minder BPM).
Ik zal tzt de uitgewerkte review nog eens posten maar voor nu staat de 128ti wel hoog bij mij op de shortlist. Ik rijd nu in een Fiesta ST en dat is best wel een puristisch gebakje. Enorm speels, enorm leuk (leukste FWD-er die je op dit moment kunt kopen) en een enorme schreeuwlelijk (ook leuk). Maar niet perse een auto die geschikt is voor dagelijks gebruik en natuurlijk ook een auto uit het B-segment (klein, harde plastics etc). Als ik deze ga vervangen (in 2022) wil ik wel weer iets meer een allrounder met een scherp randje. De 128ti tikt die vinkjes wel mooi af zeg maar.
https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-128ti-2021/
Bezoek ook mijn blog: http://www.driveaholic.nl