Klok uitval

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Wie kan mij vertellen hoe het komt dat de klok in de auto regelmatig uitvalt en dat gebeurt vooral dat als ik de auto uit zet maar niet direct op slot doe en hij blijft ook niet op tijd staan hij loopt na enkele dagen al achter het gaat om een E61 525d Touring ( duitse). Ik krijg op de display een driehoek staan met een uitroepteken erin.


Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

grote kans dat de accu op z’n einde is. mocht die recent vervangen zijn dan is die wellicht niet goed ingeleerd
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Ik krijg dan ook wel de accu in beeld maar de auto start nog goed vlot en de startmoter draait nog goed in het ronde om dan alsnog de 6 cilinder aan de praat te krijgen. Ik heb daar bij ook dat de afstandbediening van de deuren niet werkt, kan het ook zijn dat er ergens een kleine batterij cq accu zit die op is.
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Zelfde gehad bij mijn eerste E46. Startte ook altijd, ook na een week stilstand, maar na de accu vervangen te hebben niet meer gehad. De volgende “maatregel” die de auto gaat nemen is een weigerende radio.
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Dat heb ik al in die zin van dat als ik de auto start hij dan altijd op de zelfde zender stat en de volume zo goed als op nul.
Maar als dat allemaal aanduid op de accu dan is het dus aanteraden om die voor de winter maar gaan te vervangen.
In ieder geval bedankt voor het mee denken en te reageren.
Gebruikersavatar
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 01 mar 2016, 22:15
Type Auto: e91 330i

BMW_Weener schreef: 05 sep 2021, 17:00 Ik krijg dan ook wel de accu in beeld maar de auto start nog goed vlot en de startmoter draait nog goed in het ronde om dan alsnog de 6 cilinder aan de praat te krijgen. Ik heb daar bij ook dat de afstandbediening van de deuren niet werkt, kan het ook zijn dat er ergens een kleine batterij cq accu zit die op is.
Dan is het zeker de accu die (zo goed als) klaar is
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Mocht je het echt zeker willen weten kun je altijd een accutest laten doen natuurlijk. :ja:
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Dan ga ik maar even een accu test laten doen.
Wordt vervolgt.
Techn
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 619
Lid geworden op: 02 dec 2016, 19:15

Amy news in this one??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Nee nog geen stappen ondernomen hij start nog wel goed maar voor de rest is het niets maar ben er ook nog niet aan toe gekomen.
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 16598
Lid geworden op: 15 jan 2011, 11:39
Type Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

100% zeker je accu. Je auto schakelt alle niet-essentiële stroomverbruikers uit als je accu bijna leeg is. Dit om ervoor te zorgen dat starten altijd nog lukt. Dit kan natuurlijk gebeuren als de auto lang stilgestaan heeft, maar als dit regelmatig gebeurt is je accu aan zijn eind.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
BMW_Weener
Just getting started
Just getting started
Berichten: 17
Lid geworden op: 29 jul 2021, 23:58
Type Auto: BMW X3 E83

Hallo weer een reactie van mij al heeft het lang geduurd maar het schijnt dat de klok stuk is die kan wel gerepareerd worden maar dan moet die er uit en opgestuurd worden naar Almelo waar hij gemaakt wordt en volgens de garage moet dan de sleutel vergrendeling van afstand ook weer doen want die doet het ook niet al heb ik dat vergeten er bij te vermelden.
Mvg
Plaats reactie

Terug naar “E6x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”