Ehm dat was geen coupé maar dat was een E36 compact en een ST klopt wel die is er ook geweest maar daarna pas een E46 dus kun je nagaan hoe snel de tijd gaat .
En over oude tijden gesproken volgens mij heb ik ook nog ergens een MP3 van de artiest Z met Rudy's Song !
Darudevampire's E46 325CiAM [Afgeschreven]
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ah ok dan was het net andersom. Blijft een fijn model de E46, ben niet voor niets terug geswitched
- TNO
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 16:47
- Type Auto: BMW E46 325Ci Coupe
- Locatie: Noord Brabant
Ik kan je alleen maar gelijk geven een E46 blijft voor mij een van de mooiste BMW gemaakt , iedere keer als ik er weer in rij zit ik weer met een glimlach achter het stuur
“Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man’s character, give him power.”
- TNO
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 16:47
- Type Auto: BMW E46 325Ci Coupe
- Locatie: Noord Brabant
- TNO
- Just getting started
- Berichten: 42
- Lid geworden op: 29 okt 2021, 16:47
- Type Auto: BMW E46 325Ci Coupe
- Locatie: Noord Brabant
Kan je daar zomaar gewoon langs rijden of moet je een afspraak maken als je eventueel iets wil laten herstellen/opknappen ?
“Nearly all men can stand adversity, but if you want to test a man’s character, give him power.”
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Ik zou (altijd) eerst even mailen of bellen
- Darudevampire
- Administrator
- Berichten: 5088
- Lid geworden op: 19 okt 2012, 21:42
- Locatie: N.W. Brabant
Kleine update. De afgelopen weken bezig geweest met het retrofitten van SSG paddles op mijn M stuur en steptronic automaatbak. Iets wat normaliter in ieder geval niet OEM geleverd is. Destijds had je 2 keuzes; SSG paddles voor een SMG automaat zonder M stuur, of SMG paddles op een M3 stuur voor een SMG automaat.
Omdat ik geen SMG paddles wilde (links downshift, rechts upshift), maar juist de SSG variant (beide paddles up en downshift) ervoor gekozen om wat te knutselen en SSG paddles te retrofitten op mijn M stuur en steptronic. Wilde de functionaliteit van de SSG's erbij, maar mijn fijne dikkere stuurtje niet verliezen.
Een 2e hands SSG stuur gekocht en daar de paddles afgehaald;
Open gemaakt, en de elektronica aangepast. Originele SSG paddles voor de E46 hebben weerstanden erin zitten om met de SMG bak om te gaan. Mijn steptronic heeft simpele NO/NC contacten nodig, dus de weerstandjes verwijderd op de printplaten:
Even testen:
Daarna de flippers overzetten op mijn OEM M stuur:
Blank maken van het binnenwerk i.v.m. gaten boren:
Templates maken op het oude stuur waar de gaten voor de paddles moesten komen
Overtekenen op het M stuur:
Gaten voor paddles aftekenen aan de buitenzijde
En boren maar:
Omlijning aftekenen van de paddles zelf
Schaven, snijden en schuren:
Testfitten:
Interne bedrading aangepast:
Spulletjes besteld om een verloopje te maken voor mijn steptronic stekkers. Zodoende hoefde ik niets te solderen aan de automaat, en is het proces omkeerbaar:
Verloopje gemaakt en de nieuwe sleepring binnen (ivm 2 extra contacten die nodig zijn om de paddles te laten werken)
Oude sleepring demonteren:
Rechts de nieuwe met de 2 extra pinnen:
Verloopje getest:
Nieuwe sleepring erop:
Finished:
Omdat ik geen SMG paddles wilde (links downshift, rechts upshift), maar juist de SSG variant (beide paddles up en downshift) ervoor gekozen om wat te knutselen en SSG paddles te retrofitten op mijn M stuur en steptronic. Wilde de functionaliteit van de SSG's erbij, maar mijn fijne dikkere stuurtje niet verliezen.
Een 2e hands SSG stuur gekocht en daar de paddles afgehaald;
Open gemaakt, en de elektronica aangepast. Originele SSG paddles voor de E46 hebben weerstanden erin zitten om met de SMG bak om te gaan. Mijn steptronic heeft simpele NO/NC contacten nodig, dus de weerstandjes verwijderd op de printplaten:
Even testen:
Daarna de flippers overzetten op mijn OEM M stuur:
Blank maken van het binnenwerk i.v.m. gaten boren:
Templates maken op het oude stuur waar de gaten voor de paddles moesten komen
Overtekenen op het M stuur:
Gaten voor paddles aftekenen aan de buitenzijde
En boren maar:
Omlijning aftekenen van de paddles zelf
Schaven, snijden en schuren:
Testfitten:
Interne bedrading aangepast:
Spulletjes besteld om een verloopje te maken voor mijn steptronic stekkers. Zodoende hoefde ik niets te solderen aan de automaat, en is het proces omkeerbaar:
Verloopje gemaakt en de nieuwe sleepring binnen (ivm 2 extra contacten die nodig zijn om de paddles te laten werken)
Oude sleepring demonteren:
Rechts de nieuwe met de 2 extra pinnen:
Verloopje getest:
Nieuwe sleepring erop:
Finished: