Black Friday Sale bij ZF Services Nederland

ZF Services Nederland B.V. vertegenwoordigt in Nederland ZF Friedrichshafen AG, de Duitse fabrikant van producten op het gebied van besturings-, aandrijf- en chassistechniek voor met name de automobielindustrie. ZF Friedrichshafen levert sinds 1915 diverse componenten aan de voertuigindustrie en is één van de top drie automotive leveranciers wereldwijd. Naast complete units levert de organisatie in Nederland ruil-, vervangingscomponenten, onderdelen en reparatieservice – ook bij de klant op locatie – voor vrijwel alle ZF-producten.
Plaats reactie
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Denk dat ze geen advies kunnen geven, want de DCT-bak is niet van hun, maar van Getrag volgens mij.

Maar algemeen over het lifetime dingetje, dat is natuurlijk onzin. Fabrikanten bedoelen daar hún lifetime mee, dat is misschien 200k. Maar in de meeste gevallen is een onderhoudsbeurt (minstens nieuwe olie) geen overbodige luxe elke 100k-150k.
ZF_Services_NL schreef: 04 jun 2021, 13:20 Ja, we gaan binnenkort weer met acties beginnen. Hou ook onze FB pagina in de gaten. Acties beginnen na de zomervakantie !!
Het wordt ook gewaardeerd als jullie hier iets kunnen posten van korting of actie.


TakeCare
Just getting started
Just getting started
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 nov 2020, 14:51
Type Auto: 335i
Locatie: Tuianti

@Jimmer: Dank voor je reactie.
Was in de veronderstelling dat het een ZF zou zijn.
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

TakeCare schreef: 04 jun 2021, 18:03 Wat is het advies van ZF inzake de 7-speed DCT automaat op een E93 LCI van begin 2012 met een 100K op de teller?
Vraag het hierom omdat er een sticker opzit die aangeeft dat het lifetime mee moet gaan?? Dus zonder olie en of filters vervangen e.d.?

Hoi, "Lifetime fill" bestaat eenvoudig niet. In de olie zitten verschillende dopes en additieven die langzaam hun werking verliezen. Het is dus ook altijd belangrijk de olie te wisselen. De viscositeit wijzigt ook na jaren van gebruik.....

Het addertje is vaak dat de OEM de kosten laag wil houden. En, als de bak na een aantal jaar defect of "op" is.... tja, dan koop je toch een nieuwe ?
Wij vinden dat zonde ! En vooral niet erg klantvriendelijk.

Wij bij ZF zeggen ca tussen de 80.000 - 100.000 of 8 jaar. Uiteraard ligt het ook aan het gebruik. Dus, héél zwaar gebruik, dan zou ik het onderhoud naar voren schuiven. (bv 75.000 km).

Zoek een goede partner om dit te doen. Je kunt ons ook bellen voor wat advies.
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
ZF_Services_NL
Sponsor
Sponsor
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 nov 2019, 08:21

Ballistic schreef: 04 jun 2021, 13:52
ZF_Services_NL schreef: 03 jun 2021, 10:28
Ballistic schreef: 06 dec 2020, 11:09 Wat een belachelijke prijzen. Hiervoor kan je de bak volledig laten reviseren (solenoids, clutches, bussen, filter, pakkingen) !!! Kom zeg het is geen rocketscience zo'n ding.

Spoelen van de bak op normale druk is overigens een must. Tijdens het spoelen moet er tevens geschakeld worden met de bak zodat alle onderdelen/passages geactiveerd en gereinigd worden. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik een hoop onware informatie voorbij zie komen op het forum.
Hoi Ballistic, misschien inderdaad geen "rocket science", maar toch ingewikkelder dan menig persoon zou verwachten. Daarnaast. Iemand accept elke 30.000 km een beurt bij de garage, waarbij "vloeibaar goud" in de motor wordt gegoten. (een normale beurt duurt ca. 60 mins). Wij zijn een halve dag bezig, maar dans eens in 100.000, of 8 jaar.

Valt dus wel mee.

Verder krijgen we veel auto's binnen die wel "even gespoeld" waren bij "garage op de hoek", en bij ons komen om te kijken wat er fout is gegaan. Ook zonde toch ?
Ik vind de prijsonderbouwing/argumentatie nogsteeds erg zwak. Kan je eens uitleggen wat jullie precies doen in de onderhoudsopties die jullie aanbieden?

Hallo, excuses dat de boodschap wellicht niet helder genoeg is.

Allereerst maken wij met u een proefrit, en kijken naar evt. klachten. (ivm Corona maken wij nu tijdelijk de proefrit alléén)
Wij lezen de transmissie uit, en controleren op foutcodes en adaptiewaarden. (afwijkingen).
Wij vervangen de carter pan, met daarin de filter. vervolgens verwijderen wij het "Brein" van de transmissie (Mechatronic) en vervangen daarin diverse dichtdelen en pakkingen. Vervolgens vervangen we de huls van de kabelboom.

Daarna koelen wij de transmissie, en gaan over tot het vullen (of spoelen) van de transmissie.
Dan bouwen wij de boel weer dicht, en maken wederom een proefrit.

Al met al duurt de procedure ca. 4 - 5 uur.

Keuze bestaat uit met, of zonder spoeling. Tevens kun je kiezen uit onderhoud aan het differentieel ja / nee.

Ik hoop dat dit duidelijk is.
Mike de Best
Adjunct - Directeur
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
f34gtt
Just getting started
Just getting started
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 nov 2020, 11:43

Even een bumpje,

Is er al een datum bekend voor de Sale bij ZF Nederland in Delfgauw? Iemand hier al iets over gehoord. Mijn beemer zit bijna aan de 200.000km en wil graag eens de olie laten verversen.

Gr
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Ben ik ook wel benieuwd naar.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Jullie verwachten weer een black friday deal dit jaar?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Ik hoop er in ieder geval op :mrgreen: Ben de 80k inmiddels gepasseerd dus mooi moment voor een servicebeurt.
Ryan328
Just getting started
Just getting started
Berichten: 39
Lid geworden op: 13 apr 2021, 14:41

Ik had ZF Services een mailtje gestuurd van de week, o.a. omdat ik eind van het jaar een servicebeurt + oliewissel wil laten uitvoeren. Ik heb toen gelijk even gevraagd of er nog acties op het programma stonden, maar helaas. Dit jaar staan er geen acties meer op het programma :(
Jimmer
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1044
Lid geworden op: 11 jul 2018, 21:32
Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)

Tot zover dan…
ZF_Services_NL schreef: 04 jun 2021, 13:20 Ja, we gaan binnenkort weer met acties beginnen. Hou ook onze FB pagina in de gaten. Acties beginnen na de zomervakantie !!

Mike de Best
ZF Services Nederland B.V.
Delfgauw
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Jammer, dan stellen we de beurt nog even uit.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Gewoon bij een andere goede partij. Dan heb je korting zonder dat je korting krijgt 008

Autrans is een goede :ja:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
Gebruikersavatar
Livonias
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2018, 14:41
Type Auto: BMW 535i F10

Was idd ook nog wel benieuwd naar een leuke actie bij ZF, maar zo te zien geen geluk 001

Ben net sinds deze week trotse bezitter van een 535i F10 met 127k op de teller en wil preventief de ZF bak maar laten flushen en verversen.
Gebruikersavatar
RdJ
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 501
Lid geworden op: 31 jan 2018, 13:23
Type Auto: G29
Locatie: Noord Brabant

Hier ook maar dan een F11 met 150K km.
Afspraak gemaakt bij Autrans om te flushen en filter en olie te verversen.
Ben benieuwd volgende week vrijdag aan de beurt.
F36 428I
F11 535I
G29 Z4 Heden
Gebruikersavatar
Ray187
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 306
Lid geworden op: 13 jul 2015, 16:06
Type Auto: F31 320i

Afgelopen woensdagochtend met onze F31 met 142K op de teller bij ZF geweest, voor een beurt voor de automaat.

Service en vriendelijkheid is TOP
Wachtruimte ook TOP

Ben er van 8 tot 12:30 geweest. Automaat is gespoeld en nagekeken. Slijtage was zeer minimaal, zag amper iets in de filter/carter.

Ik merk niks, want de automaat schakelde al erg soepel, en met het juiste onderhoudt blijft dat ook zo.

Maar ik kan nu iig weer doorrijden, zonder dat ik me zorgen hoef te maken over de automaat :)

€780 betaald.
Mijn 320i M sport - viewtopic.php?f=66&t=25713
Coderen in Amersfoort+omgeving
Plaats reactie

Terug naar “ZF Services Nederland”