Zonder sleutel rijden

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

hoi

Ik heb in de handleiding gezocht maar niet kunnen vinden.

Hoe zit het nou met de afstandsbediening van f series.

Ik heb sleutel in mijn broekzak, ik rij en bij tussenstop stap ik uit en iemand anders rijd mee verder zonder dat ik sleutel mee geef.

bv vd weekend rijde ik naar huis ik stapte uit en mijn vrouw reed verder. ze had haar eigen sleutel in de tas maar ze heeft geen melding of iets dergelijks gekregen.

hoe was het gegaan als ze haar eigen sleutel niet had.

bij een kennis heb ik dit een keer meegemaakt bij een vw passat, zijn vrouw kom verder rijden maar op plaats van bestemming zat ze daar zonder sleutel.


320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Hij zal zeker een melding geven dat de sleutel uit bereik is, maar er kan doorgereden worden. Er kan niet meer opnieuw gestart worden. (Denk ik)
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Ik weet nog 10 jaar geleden: mijn voorgaande schoonvader pakte de funfer (e61 2010) en zette hem klaar voor schoonmoeders. Die reed naar Utrecht en belde vanaf daar dat ze geen sleutel had om deze op slot te zetten. Vervolgens kon ze hem ook niet meer starten.


Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Als ik met draaiende motor uit stap krijg ik al een melding.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwt.. misschien gewoon is proberen , zonder sleutel instappen en weg rijden.
F34 328i



Afbeelding
Themasterfk
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 187
Lid geworden op: 03 jul 2021, 22:41

haha blijkbaar ben ik niet de enige met deze vraag.

Het is wel een experiment waard, ik zal het binnenkort testen.

Maar stel je kunt wel wegrijden dan is dat eigenlijk wel apart.

Omdat de sleutel in je zak blijft kan het namelijk wel vaker voorkomen dat je bij bestuurders wisselen niet op komt om sleutel mee te geven.

Het is eigenlijk automatisme geworden, ik nam een keer de twingo van mijn vrouw, dus zat in de auto met sleutel in mijn zak... oh ja je moet het in steken :-)
320I - Gran Turismo Sport (F34)
320D - Sedan (E46) (sold)
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

De auto zal bij het wegrijden merken dat er geen sleutel in de buurt is. Hij zal een direct een melding geven op het dashboard. De reden dat de persoon nog gewoon kan doorrijden heeft te maken met veiligheid. Stel dat de auto b.v. de motor uit zou schakelen bij gebrek aan de sleutel dan is het niet altijd veilig waar dat gebeurd. Zomaar midden op de weg of snelweg zou niet handig zijn. Dus vandaar dat de auto kan blijven rijden. Pas bij het uitzetten van de motor is het niet meer mogelijk om de auto dan nog opnieuw te starten zonder dat de sleutel in de buurt is.
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Stefan94
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 601
Lid geworden op: 15 apr 2020, 07:24
Type Auto: BMW 328i F31 245hp 2013

Ik pak zoveel als mogelijk de auto voor mijn geliefde uit de garage (anders rijd ze weer de spiegel eraf ;) ), tot op heden *afkloppen* nog nooit sleutel vergeten mee te geven.

Mijn zakelijke '21 Astra heeft nog een insteeksleutel. Elke dag zit ik weer in mn stoel gevouwen de sleutel uit m'n zak te peuteren. Hoe snel dingen wennen ;)

Verstuurd vanaf mijn KB2003 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”