BMWcoder e91 335i: update nov 2022 onderhoud en wat dingetjes netjes maken

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Nog updates? Still going strong?


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Still going strong! Verder doe ik er weinig aan behalve banden wisselen, wassen en tanken, maar ik heb er niet veel mee gereden afgelopen jaar, al is dat de laatste tijd wel wat meer geworden weer (met veel plezier :smile:). Binnenkort wel wat onderhoud doen zoals remvloeistof.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Van de week een beurtje, olie, filters, bougies nagekeken op opening.

Verder de Capp module gecodeerd naar Aux actief, de aux ingang deed het sinds het monteren en coderen van de Mulf 2 high niet meer, omdat de Capp module dan geconfigureerd is voor aux input via MOST bus vanuit de MULF module. Maar als je die MULF upgrade doet, leg je normaal ook een usb kabel en aux kabel vanuit je middenarm steun naar achter. Hier ben ik nog steeds niet aan toegekomen, dus mijn aux ingang in de middenarm steun ligt nog naar voren naar de CApp module. Die dus handmatig teruggezet op Aux actief, dan doet de aansluiting het tenminste weer. Heb nu op de idrive 2x aux input staan om te kiezen. Dus in theorie zou je twee Aux inputs kunnen creëren op deze manier.
Als er iemand nog een kabelsetje met usb/aux aansluiting heeft liggen hou ik me aanbevolen. Op aliexpress staan ze wel, maar daar bestel ik uit principe niets meer.
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

De auto moet weer voor de jaarlijkse apk. Dus de software terug naar origineel gezet en originele downpipes gemonteerd. Binnen een uurtje was dat wel gedaan. Bij het nakijken van de verlichting voor de apk (ondanks de lampcontrole in check control) herinnerde ik me nog van vorig jaar dat de apk keurmeester opviel dat 1 van de kenteken plaat verlichting lampjes het soms niet deed als de klep open ging. Toen dacht ik meteen aan de bekende draadbreuk, maar destijds niks meer mee gedaan en geen last van gehad. Nu maar even naar gekeken, en jawel een aantal draden waren al geknakt.

Afbeelding

Daar dus een stukje tussen gesoldeerd en de zaak weer in elkaar gezet. Nu werkt alles weer naar behoren Afbeelding

Verder geen problemen gevonden aan de auto, dus hij zou weer fluitend door de apk heen moeten kunnen vanmiddag.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Succes vanmiddag dan! Motorisch geen updates/upgrades verder? Helaas lijken meerdere N54-rijders het forum te hebben verlaten, dus weinig updates meer de laatste tijd. Het forum draait ook voor geen meter meer, maar dat is een ander probleem :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Hij is weer goedgekeurd zonder opmerkingen

Ik doe er verder geen upgrades meer aan, hij loopt lekker en heeft verder geen mankementen.
Als er wat mis is repareer ik het, en heb nog wel een paar wensen maar nog even andere prioriteiten ik hou hem graag in top staat, dat vindt ik leuk en dan blijft de waarde goed. Inmiddels hebben we er al wel bijna 60.000km mee gereden.

Ik ben ook niet zo actief meer op het forum als ik eerlijk ben, al een jaartje ofzo. Een traag forum helpt daar zeker niet aan, maar heeft met andere tijdsbesteding te maken.
Veel andere N54 rijders van hier zijn inderdaad (ook) stil geworden. Op zich wel jammer.
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

BMWcoder schreef: 05 jan 2022, 07:44 De auto moet weer voor de jaarlijkse apk. Dus de software terug naar origineel gezet en originele downpipes gemonteerd. Binnen een uurtje was dat wel gedaan.
Sohee dat lijkt me knap snel! Kun je daar zo goed bij bij die downpipes?
Auto-didact
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Je kunt er wel goed bij inderdaad. Voorste Bodemplaat los, stuurhuis los en dan zijn het in feite maar 7 boutjes en twee lambda sensoren die je los hoeft te schroeven. Alleen die v band klemmen bij de turbo doen nog weleens moeilijk. Voordeel is wel, omdat ik dit elk jaar doe, dat er niks voldoende tijd krijgt om vast te roesten. Vooral die bouten die erg warm worden roesten snel.

Gisteravond catless pijpen weer terug gemonteerd en andere software geladen, met een dik uur stond de auto weer op de oprit

Dus nu weer lekker genieten van de extra paardjes en het geluid, dat laatste scheelt best wel wat.
Gebruikersavatar
Spollie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 649
Lid geworden op: 13 dec 2015, 16:18
Type Auto: G31 LCI 530d

Die v-band klemmen heeft BMW nog steeds niet onder controle, bij de B58 is het ook een ramp. Vorige keer toen ik mijn downpipe ging wisselen draaide dat ding compleet dol, was niet meer los te krijgen. En dat was nota bene een klem van een half jaar oud. Dus daar moest de ijzerzaag aan te pas komen. Gelukkig heb ik altijd een reserve op voorraad, want dit is een bekend probleem. Daarna ben je inderdaad binnen een uurtje wel klaar. Bij de B58 gelukkig maar 1 downpipe, dat scheelt 001
Gebruikersavatar
Jeremydk
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 929
Lid geworden op: 04 feb 2018, 01:43
Type Auto: BMW E91 335i
Locatie: Zuid-Holland

Ik ervaar geen problemen met de v-band klemmen. Ik heb ze in 2 jaar tijd 3x los gehaalt en weer vast gezet. Geen problemen met lekkages of wat dan ook :D

Ook ik ben niet meer actief op het forum omdat er weinig geregeld wordt vanuit de organisatie. Dat wil niet zeggen dat mijn project stil is blijven staan :mrgreen:

Ik ben momenteel bezig met een DCT swap in de E91. Best een uitdaging aangezien de E90 en E91 nooit met DCT geleverd is.

Ik ben daarentegen wel nog vrij actief in een N54 groep waarbij we inmiddels al op ruim 90 leden zitten in NL en Belgie.
E91 335i N54, DOC Race Top Mount 6466, JE Ultra Series 9.5:1, Westwood Ductile Iron Sleeves, FCP Rods, 7.5' FMIC, BMP Stock location PI, Stage 3 LPFP, Motiv Flex Fuel, Vorsteiner VFF-106, AP Coilovers
Dre-ier
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 131
Lid geworden op: 24 dec 2018, 21:17
Type Auto: F83 M4 - E93 335i DCT

Goede tip dat van die V-band... ik zal die eerst bekijken voordat ik hem loshaal...
Zit alleen te twijfelen of ik het niet beter kan doen (Downpipes) als het beter weer is, ik heb nu al moeite met het vermogen op de weg te krijgen :-P
Auto-didact
Gebruikersavatar
internetboarder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1818
Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
Type Auto: F34 328i

Lekker bezig !!
F34 328i



Afbeelding
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13927
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Ik ben momenteel bezig met een DCT swap in de E91. Best een uitdaging aangezien de E90 en E91 nooit met DCT geleverd is.

Ik ben daarentegen wel nog vrij actief in een N54 groep waarbij we inmiddels al op ruim 90 leden zitten in NL en Belgie.
Dat is wel een projectje idd! Die groep is besloten op FB oid? Da's wel weer jammer, want ik doe sowieso niet meer aan FB...
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

De v band klemmen is verder weinig mis mee, maar vanwege de ruimte krijg je ze er moeilijk op/af. Ik heb er eentje gebroken in 8-10x loshalen/vastzetten. Vastvreten van bouten is lastig, het blijft rvs. Daarom doe ik er ook elke keer vet aan. En gebruik een stalen bout, ipv rvs.

Dct swap is wel leuk! Heb ik ook weleens naar gekeken. Dat ie nooit in e91 geleverd is maakt denk ik weinig uit toch? e9x is allemaal hetzelfde platform. Kabelboom is dacht ik los. Nadeel van mijn uitgangspunt is handbak, dat betekend of leven met een verkeerde ratio in het differentieel of een ander eronder. Ik weet niet of std automaat een betere verhouding diff heeft. Maar de kosten zijn een show stopper voor mij.
Basile
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 nov 2019, 20:35

Jeremydk schreef: 06 jan 2022, 14:12 Ik ben daarentegen wel nog vrij actief in een N54 groep waarbij we inmiddels al op ruim 90 leden zitten in NL en Belgie.
Welke facebook groep is dit, heb namelijk ook een n54 :D
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”