Die discussie hebben we al zo vaak gehad. Zie "RFT or not"-topic.
Busje slime/kleine compressor heb ik wel aan boord, maar 1x in de 10 jaar (is t gemiddelde voor lek rijden) bel ik de ANWB wel.
19 inch banden F11 530D
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
-
- Just getting started
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42
Ik vond de meerkosten van RFT banden niet opwegen tegen de voordelen. Dus ik heb ze voor de achteras vervangen door Michelin Pilot Sport 4 banden, maar kan ook een wat minder sportieve variant zijn of een ander merk. Dat was nog voor onderstaande ervaring.
Twee weken geleden de RFT eigenschappen van de linkervoorband uitgeprobeerd. Band was goed lek, zat een gat in en geen spijker/schroef. Opgepompt en 10km naar huis gereden, bij thuiskomst zat er nog 1,3 bar in. Terugrijden ging prima, maar de band was op de hoeken al goed kapot en zou (afgezien van het gat) ook echt vervangen moeten worden.
Kortom, RFT is zeker handig als je een lekke band hebt maar echt niet geschikt om een flinke afstand verder te rijden.
De voorgaande keren dat ik een lekke band had zat er een spijker/schroef in, dan loopt de band langzaam leeg en kun je met oppompen ook met een niet RFT band vaak wel naar huis rijden.
Al met al vind ik de RFT de meerkosten niet waard. Op de vooras komen morgen daarom ook twee Michelin Pilot Sport 4S banden. Wel erg blij dat ik de 12V compressor uit een van de voorgaande auto's in de BMW heb gelegd, dat is in zo'n geval wel reuze handig en vind ik sowieso handig om thuis de banden te controleren.
Een (volwaardig) reservewiel past tegenwoordig ook niet meer in een auto, dus een pechhulp abonnement is ook handig om te hebben. Iets wat je tegenwoordig vaak ook al gratis/goedkoop krijgt als je onderhoud laat uitvoeren of goedkoop via je verzekeraar.
Twee weken geleden de RFT eigenschappen van de linkervoorband uitgeprobeerd. Band was goed lek, zat een gat in en geen spijker/schroef. Opgepompt en 10km naar huis gereden, bij thuiskomst zat er nog 1,3 bar in. Terugrijden ging prima, maar de band was op de hoeken al goed kapot en zou (afgezien van het gat) ook echt vervangen moeten worden.
Kortom, RFT is zeker handig als je een lekke band hebt maar echt niet geschikt om een flinke afstand verder te rijden.
De voorgaande keren dat ik een lekke band had zat er een spijker/schroef in, dan loopt de band langzaam leeg en kun je met oppompen ook met een niet RFT band vaak wel naar huis rijden.
Al met al vind ik de RFT de meerkosten niet waard. Op de vooras komen morgen daarom ook twee Michelin Pilot Sport 4S banden. Wel erg blij dat ik de 12V compressor uit een van de voorgaande auto's in de BMW heb gelegd, dat is in zo'n geval wel reuze handig en vind ik sowieso handig om thuis de banden te controleren.
Een (volwaardig) reservewiel past tegenwoordig ook niet meer in een auto, dus een pechhulp abonnement is ook handig om te hebben. Iets wat je tegenwoordig vaak ook al gratis/goedkoop krijgt als je onderhoud laat uitvoeren of goedkoop via je verzekeraar.
BMW G21 330i Touring M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
- mjw
- Getting the hang of it
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
- Type Auto: F31 340iX M-Sport
- Locatie: Randstad
Discusie wel of niet RFT is hier niet aan de orde. De TS vraagt om een noodoplossing. Ik wist dat ik het ergens gelezen had (voor de F3x) : iets met een thuiskomer van een andere BMW serie die ook over big brakes heen past en in de ruimte past waar je het reservewiel verwacht: hier is de link naar het artikel op BP.. Mss heb je er wat aan voor de F11?
Met slime heb ik trouwens ook ervaring: spuit je dat erin dan dicht dat wellicht het gat en kom je iig weer thuis, maar de band kun je daarna wegdoen. Er is dan geen goede reparatie (parapluutje) meer mogelijk, althans volgende de bandenboer.
Met slime heb ik trouwens ook ervaring: spuit je dat erin dan dicht dat wellicht het gat en kom je iig weer thuis, maar de band kun je daarna wegdoen. Er is dan geen goede reparatie (parapluutje) meer mogelijk, althans volgende de bandenboer.
F31 340iX M Sport 11-2015 [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
PS: Noodoplossing is in dat (zeer lange) topic uiteraard ook al vaker besproken.
- mjw
- Getting the hang of it
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
- Type Auto: F31 340iX M-Sport
- Locatie: Randstad
Ah juist ja. ben bang dat ik dat zeeer lange artikel nog niet gelezen heb...
F31 340iX M Sport 11-2015 [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Have fun
viewtopic.php?f=203&t=879
viewtopic.php?f=203&t=879