Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Heb FB ook al enkele jaren geleden afgezworen. En Insta is inderdaad toch vooral gericht op foto's met minimale info erbij...


Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 515
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Haha, doe ook helemaal niets met FB of social media in die zin. Ik zie een correlatie met de actieve forumleden hier :lol: (niet dat ik mezelf daaronder schaar per sé)
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Weer even stil geweest in dit topic, maar tijd voor een fotoverslag van het 50jarig BMW We are ///M Tour Event.
Er zijn een hoop foto's gemaakt welke ik niet allemaal ga posten, maar ik wil er toch enkele met jullie delen..
Afbeelding

Zoals de meeste van jullie weten bestond op 24 mei afgelopen maand BMW :Mpower: 50 jaar. In elk land werd dit heugelijke feit wel op een bijzondere manier gevierd zo ook in NL.
Een aantal weken voor aanvang ontving ik een exclusieve uitnodiging vanuit BMW of ik interesse had om deel te nemen aan een eenmalige "We are ///M Tour" om dit 50 jarig bestaan te vieren. Er waren 50 BMW M modellen geselecteerd welke aan de tour zouden deelnemen.
Uiteraard wilde ik dit unieke event niet aan mij voorbij laten gaan want dit maak je niet snel meer mee (tenzij ik achter 50 jaar nog BMW rij en een 100 jarig evenement mag bijwonen :D). Het enige wat verwacht werd is dat je een copiloot mee zou brengen gezien deze onmisbaar zou zijn tijdens de tour. Gelukkig wilde mijn vrouw mee dus dat was snel geregeld :mrgreen:

Op 24 Mei werden wij om 17.00u verwacht bij Keram in Maastricht (lekker kortbij ook :ja: ). De aankomst was al speciaal, een hoop medewerkers, carspotters en een filmploeg stond het :Mpower: geweld op te wachten.
De BMW FastR community ving ons op en we werden naar onze gereserveerde parkeerplek gewezen waar er ook een sticker van onze naam + copiloot op onze zijraam werd geplakt.

Vervolgens werden we bij de ingang van Keram ontvangen, kregen wij een onze VIP passen inclusief een goed gevulde goodiebag met wat :Mpower: accessoires en een routeboek:
Afbeelding

Nu werd ook duidelijk waarom een Copiloot nodig was, gezien dit een interactieve tour ging worden zonder je navigatie te gebruiken. 50 jaar geleden bestond namelijk ook nog geen navigatie in de eerste M modellen, dus lekker ouderwets a.d.h.v. een routeboek navigeren (leuk bedacht! :ja: ).
Nadat iedereen aanwezig was werden we eerst voorzien van een heerlijk buffet. Vanuit alle windstreken waren :Mpower: rijders aanwezig met unieke modellen vanuit vrijwel elk segment (van een E30 m3 tot de nieuwste 2022 X6M Competition).

Na het eten werden de regels verteld waaraan wij ons moesten houden (geen racen) en werd er uitgelegd dat het een individuele tour zou worden en dus geen "polonaise" achter elkaar. In het routeboek stonden zo nu en dan vragen welke ingevuld moesten worden, de antwoorden waren te vinden tijdens de tourrit in het Limburgse heuvellandschap (hiermee was aan het einde van de tour een mooie prijs te winnen). Er werd ons verzocht om op het einde van de tour onze VIP Passen zichtbaar te dragen gezien we op een zwaar beveiligd terrein zouden eindigen voor een eindfoto en afterparty. Halverwege de rit zou er ook nog een foto moment plaatsvinden en kregen we nog wat te drinken en te snacken voor onderweg. Tijdens de rit werden zowel door fotograven als door carspotters foto's geschoten en er werd een film gemaakt welke later als "aftermovie" beschikbaar zou worden gemaakt.

Iedereen was er klaar voor en rond 18:45 begonnen we gefaseerd te vertrekken. Het M Geweld werd gestart, we kregen 2 flessen water voor onderweg en toen begonnen we om de paar minuten te vertrekken, onze KM stand werd aan de start genoteerd want de de tour was 103km voordat wij op de eind locatie zouden aankomen (mits je de route correct wist te rijden zonder fouten). Op de eind locatie werd weer de KM genoteerd om te zien of je niet "vals" had gespeeld (achteraf bleek dat dit zou meewegen met de prijsuitreiking) naast de goed beantwoorde vragen moest je ook daadwerkelijk de 103 km hebben gereden.

En toen begon de tour eindelijk, het vrouwtje zat klaar met het routeboek en de fun kon beginnen :D.
Afbeelding
Afbeelding

Al na een kleine 20 minuten onderweg te zijn kwam ik een mede :Mpower: rijder tegen die duidelijk meer moeite had met de route. Nu wist ik niet of we daadwerkelijk in dezelfde volgorde weer moesten eindigen dus hadden besloten om hem niet in te halen maar gepast te blijven volgen, mijn vrouwtje hield wel de route in de gaten gezien ik niet blindelings de voorganger wilde volgen. Dit ging uiteindelijk goed. Nog geen 10 minuten later sloot ook nog een M5 competion aan. Gelukkig werd de route wat eenvoudiger en konden we het tempo wat verhogen.
Met zijn 3en hebben we in een treintje gereden (welke achteraf ook in de aftermovie nog een aantal keren vanuit de lucht was gefilmd):
Afbeelding
Afbeelding

Ook door de BMW FastR crew werd nog een mooie foto gemaakt tijdens dit treintje:
Afbeelding

Uiteindelijk kwamen we halverwege de rit aan op de foto locatie waarbij we even pauze konden nemen. De BMW crew stond klaar met wat BMW M Fuel (energiedrankje) en een proteinebar. Vervolgens werden we naar een fotospot gestuurd waarbij we de BMW tussen een groot frame moesten stoppen. Het resultaat was gaaf en erg leuk bedacht :ja:
Afbeelding

Er stonden nog wat voorgangers te pauzeren, bij navraag bleek dat wij ons niet aan de volgorde hoefde te houden waarbij ik samen met mijn vrouw besloot om de rit meteen verder te vervolgen. Achter ons besloot nog een E90 M3 en een E60 M5 om ons te volgen. Gelukkig zat ik niet meer middenin het treintje en kon ik het tempo bepalen. Gezien we het Limburgse heuvellandschap goed kennen en mijn vrouwtje de route uitstekend wist te vertalen en te navigeren lag het tempo er lekker in.
Tijdens de rit hadden we ook de vragen allemaal weten te beantwoorden en de laatste kilometers konden we nog mooi genieten van de tour:
Afbeelding.

Na inderdaad 103km hadden we de eind locatie bereikt. Dit was op het vliegveld zelf. We werden naar onze plek gewezen waar de eindfoto gemaakt zou worden.
Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens werden we ontvangen met een glas champagne en moesten we wachten totdat iedereen binnen was. De eindfoto werd gemaakt en de afterparty kon beginnen:
Afbeelding

We stonden letterlijk tussen de vliegtuigen en voor het geparkeerde M geweld ging er nog een privéjet de lucht in, erg gaaf om van zo kortbij mee te maken :D

Om 22.00u kwamen er 3 brandweerwagens met spuitkanonnen en sirenes aangereden en kwam een M2CS de baan opgereden die een driftshowtje weg gaf.
Dit bleek Maxime Oosten te zijn welke voor Ekris in de BMW M2 CS cup goede resultaten boekt. Maxime kwam tevens de prijs uitreiken (BMW M Experience op zandvoort)

Na de prijsuitreiking werd de hangar geopend waar de afterparty plaatsvond met een DJ, hapjes en drankjes en dit allemaal tussen een aantal tentoongestelde helikopters en 2022 :Mpower: showroom modellen van Ekris/Keram/De Beier.

Al met al een top georganiseerd event :ja:
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 20 jun 2022, 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

Leuk zeg :ja: :Mpower:

Hoeveelste geëindigd dan? Kon je nog :Mpower: auto winnen ? :D
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
BMillerW
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 341
Lid geworden op: 29 dec 2019, 09:04
Type Auto: BMW 316i

Gave ervaring zeg en hele toffe update zo!
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Ja ik had het ook niet willen missen 001
kevin78 schreef: 20 jun 2022, 15:54 Leuk zeg :ja: :Mpower:

Hoeveelste geëindigd dan? Kon je nog :Mpower: auto winnen ? :D
We kwamen als 11e binnen.

Er was maar 1 BMW M experience te winnen en volgens mij hebben ze die uiteindelijk geloot gezien er meerdere waren die alle vragen goed hadden en de juiste KM’s.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Joop
Moderator
Moderator
Berichten: 15843
Lid geworden op: 02 jan 2009, 23:51
Type Auto: G21 330i Touring HE M-sport

Gaaf man... Ziet er uit als een leuk evenement! :ja:
Afbeelding Afbeelding

"Well we have a straight six at the front, a manual gearbox in the middle, and drive goes to the back. That is page one, chapter one of the petrolsexual handbook." / "Page two is of course a LSD mounted between the rear axle" JC
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Miggel88 schreef: 20 jun 2022, 14:54 Afbeelding
Ah, kijk eens aan. Geparkeerd bij mijn oude vliegend kantoor. :mrgreen:
Gebruikersavatar
veejay
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1018
Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19

Leuk gedetailleerd verslag! :)
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Fraaie plaatjes van fraaie auto's
Heerlijk die glooiende landschappen.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2055
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Dat moet wel een toffe ervaring zijn geweest :ja: :In love:
Gebruikersavatar
Vod
Moderator
Moderator
Berichten: 1922
Lid geworden op: 26 jan 2016, 15:28
Type Auto: BMW Z4 G29

Lijkt me een geweldige dag geweest. Mooie ervaring :ja:
2021 BMW Z4 G29
2020 MINI Cabrio F57
2015 BMW Z4 E89
2014 BMW 316i F30
2013 Peugeot RCZ
2011 BMW 118i Cabrio E88
2009 BMW 118i E81
2006 Alfa Spider 2.0 T.S. enz, enz.
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Helaas ben ik niet meer zo actief op dit forum door drukte en andere omstandigheden.
Maar wil jullie toch nog zo nu en dan van wat updates voorzien.

De M2 heeft inmiddels de 30.000km aangetikt en de fabrieksgarantie is sinds april eraf. Nu zou ik eigenlijk niets meer aan deze M2 gaan doen omdat ik het wel mooi vond zo, maar aangezien het toch nog wel een blijvertje is voor de komende 5 jaar totdat de zaken gaan veranderen kan ik het toch niet laten.... (het blijft toch een van mijn grootste passies en hobbies :mrgreen:).

Optisch was de M2 zoals ik hem wilde, maarja motorisch.... :roll: :roll: :roll:
Dus vandaag gestart met een nieuw project. Wat het uiteindelijk gaat worden blijft nog een beetje een verassing, maar kan jullie wel al 2 kleine voorproefjes van de start geven:
Afbeelding
*De Chargepipe en Boostpipe zijn altijd zwakken punten welke ik sowieso al preventief wilde vervangen, bij mijn vorige 5 serie was de chargepipe(OEM) al eens gescheurd na het tunen dus wil dit niet nog eens laten gebeuren.
Deze heb ik dus preventief al laten vervangen door de FTP Chargepipe en Boostpipe V2, deze zijn beide van Aluminium en de diameter is iets groter welke zorgt voor een betere flow en gasresponse.

*Daarnaast heb ik meteen de stock Intercooler laten vervangen door een Wagner EVO 2 Competition intercooler. Deze Evo 2 competition intercooler heeft een veel groter frontoppervlak (68%) en bijna 90% meer volume dan de stock intercooler welke erop zat. Kortom een hoger debiet en betere koeleigenschappen c.q lagere inlaattemperaturen.

Afbeelding

De oplettende speedfreaks/kenners onder ons weten wel genoeg (denk ik) waar dit is ;)..
Deze mannen weten wat ze doen en hebben ook aardig wat BMW projecten staan :In love:
Afbeelding

Deze 1000+pk M2C van hun is overigens next level :shock: :
Afbeelding

Begin oktober gaat de M2 al in "winterslaap" gezien ik dan toch niet meer kan autorijden.

Wordt dus vervolgt... :wink:
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 14 sep 2022, 14:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13912
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Pure turbos? :shock: :Hosanna:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Yes goed gezien Dutch79 8)
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”