Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
En waar zou je dan op uit moeten komen qua cijfers? Rij je dan ook met een methanoltankje?
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Moeten we nog bekijken hoe ver we uiteindelijk gaan. Beginnen met een “normale” stage 2 gezien de hardware componenten hiervoor al erop zitten. DP is al onderweg.
Daarna bij een stage 2 “Pure Turbo upgrade” is een methanol kit en andere injectoren en HPFP wel aangeraden om het volledige potentieel te benutten (500+pk op de wielen / 590+pk op de krukas).
Daarbij heb ik gekozen voor het bootmod3 platform gezien ik voor een multimap optie wil gaan. Ik rij het laatste half jaar enkel nog op 100oct benzine (Duitse Vpower Racing). Ik wil kunnen switchen tussen de mappen (98oct/100oct en later eventueel met methanol) dus Bootmod3 is de beste optie hiervoor, Je kan dan makkelijk via het stuur de juiste map kiezen.
Dus afhankelijk op welke custom map je rijd krijg je dus ook verschillende waardes qua pk/nm.
PureTurbo’s werkt samen met Paul Johnson een van de beste BMW Custom tuners op het bootmod3 platform welke deze tot in de puntjes gaat finetunen totdat we tevreden zijn. Dus ik ben eens benieuwd waar het schip uitendelijk gaat stranden.
Daarna bij een stage 2 “Pure Turbo upgrade” is een methanol kit en andere injectoren en HPFP wel aangeraden om het volledige potentieel te benutten (500+pk op de wielen / 590+pk op de krukas).
Daarbij heb ik gekozen voor het bootmod3 platform gezien ik voor een multimap optie wil gaan. Ik rij het laatste half jaar enkel nog op 100oct benzine (Duitse Vpower Racing). Ik wil kunnen switchen tussen de mappen (98oct/100oct en later eventueel met methanol) dus Bootmod3 is de beste optie hiervoor, Je kan dan makkelijk via het stuur de juiste map kiezen.
Dus afhankelijk op welke custom map je rijd krijg je dus ook verschillende waardes qua pk/nm.
PureTurbo’s werkt samen met Paul Johnson een van de beste BMW Custom tuners op het bootmod3 platform welke deze tot in de puntjes gaat finetunen totdat we tevreden zijn. Dus ik ben eens benieuwd waar het schip uitendelijk gaat stranden.
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 29 sep 2022, 18:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Klinkt goed! Keep us posted
- mjw
- Getting the hang of it
- Berichten: 682
- Lid geworden op: 13 feb 2011, 11:09
- Type Auto: F31 340iX M-Sport
- Locatie: Randstad
Gaaf!
F31 340iX M Sport 11-2015 [Mar-2020 - ]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
G20 330e eEd. [Jan-2021 - ]
F20 116d Sport Cent. Ed. [Sep-2016 - Jan-2021]
E91 330d 2007 [Feb 2011 - Mar 2018 ca 200.000 kms]
- internetboarder
- VIP Driver
- Berichten: 1818
- Lid geworden op: 13 jan 2018, 07:27
- Type Auto: F34 328i
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Thanks heren
Nog even wat plaatjes tussendoor:
Links de stock intercooler, en rechts de Wagner EVO 2 Competition intercooler. Behoorlijk verschil (68% meer frontoppervlak en 90% meer volume dan de stock intercooler):
Nu zullen zich sommige wellicht afvragen waarom heb je gekozen voor de EVO 2 Competition intercooler en niet de EVO performance?
Kleine toelichting voor de tech goeroes onder ons , de EVO Performance IC heeft een bar en plate-kern. Deze koelt natuurlijk ook uitstekend t.o de OEM, maar het nadeel van deze bar en plate-kern constructie is dat dit relatief zwaar is waardoor er een temperatuurstraagheid is. Dus bij meer belasting heeft het ook meer tijd nodig om op te warmen maar dus ook langer om af te koelen.
De Evo 2 Competition IC daarintegen hebben een tube-fin kern en koelt dus nog beter dan de performance intercooler. Daarbij door deze stuctuur is deze relatief licht en wisselen ze dus veel sneller de warmte uit. Kortom dit type kern constructie neemt de temperaturen relatief sneller op maar voert deze dus ook zeer snel weer af.(Info komt van Wagner zelf overigens na wat research)
En de FTP Boost & Chargepipe V2, compleet van aluminium met OEM pasmaat (incl. nieuwe Seals, Oringen en C-clips welke niet op de foto staan). De diameter is ook ietswat groter dan de plastic OEM variant.
De volgende mod is alweer in aantocht binnenkort meer.
Nog even wat plaatjes tussendoor:
Links de stock intercooler, en rechts de Wagner EVO 2 Competition intercooler. Behoorlijk verschil (68% meer frontoppervlak en 90% meer volume dan de stock intercooler):
Nu zullen zich sommige wellicht afvragen waarom heb je gekozen voor de EVO 2 Competition intercooler en niet de EVO performance?
Kleine toelichting voor de tech goeroes onder ons , de EVO Performance IC heeft een bar en plate-kern. Deze koelt natuurlijk ook uitstekend t.o de OEM, maar het nadeel van deze bar en plate-kern constructie is dat dit relatief zwaar is waardoor er een temperatuurstraagheid is. Dus bij meer belasting heeft het ook meer tijd nodig om op te warmen maar dus ook langer om af te koelen.
De Evo 2 Competition IC daarintegen hebben een tube-fin kern en koelt dus nog beter dan de performance intercooler. Daarbij door deze stuctuur is deze relatief licht en wisselen ze dus veel sneller de warmte uit. Kortom dit type kern constructie neemt de temperaturen relatief sneller op maar voert deze dus ook zeer snel weer af.(Info komt van Wagner zelf overigens na wat research)
En de FTP Boost & Chargepipe V2, compleet van aluminium met OEM pasmaat (incl. nieuwe Seals, Oringen en C-clips welke niet op de foto staan). De diameter is ook ietswat groter dan de plastic OEM variant.
De volgende mod is alweer in aantocht binnenkort meer.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11495
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Lekker bezig Miggel.
Dat er zoveel power in dit blok zit, das eigenlijk ongelooflijk.
Je moet er wel wat geld en liefde insteken, maar dat wordt een heel snelle
Dat er zoveel power in dit blok zit, das eigenlijk ongelooflijk.
Je moet er wel wat geld en liefde insteken, maar dat wordt een heel snelle
heden G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Yesyes heren het gaat de goede kant op
Gezien ik erg te spreken ben over de kwaliteit van de FTP Boost en Chargepipe heb ik vandaag ook de FTP Turbo Inlet Pipe V2 binnen gekregen:
Weer een mooie toevoeging aan het project.
De downpipe is inmiddels ook gearriveerd bij mijn schoonzus in Engeland (scheelt me import + verzendkosten) hierover in november meer
Gezien ik erg te spreken ben over de kwaliteit van de FTP Boost en Chargepipe heb ik vandaag ook de FTP Turbo Inlet Pipe V2 binnen gekregen:
Weer een mooie toevoeging aan het project.
De downpipe is inmiddels ook gearriveerd bij mijn schoonzus in Engeland (scheelt me import + verzendkosten) hierover in november meer
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- Jeremy
- VIP Driver
- Berichten: 2190
- Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
- Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
- Locatie: Oosterburen
Gaaf Miggel, gaat genieten worden!
- Arjan
- Administrator
- Berichten: 24792
- Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
- Type Auto: IX1 xdrive30
- Miggel88
- VIP Driver
- Berichten: 2182
- Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
- Type Auto: BMW M2 LCI
- Locatie: Limburg (BE)
Thanks heren!
Die 1000+pk M2 van pure staat ook gewoon op kenteken in België, en hun daily 340i F31 met 900pk idem. En zo zijn er nog hoop 600+pk Belgische BMW’s die zonder problemen door de keuring komen. Al moeten deze vaak bepaalde zaken terug origineel zetten (de downpipe bijv) om door de keuring te komen.
Ze hebben trouwens recent een voorstel goedgekeurd dat ze af willen van de keuringscentra en dat garagehouders deze keuringen kunnen uitvoeren (net zoals in NL) dan gaat het wel een stuk soepeler worden. Dus ben benieuwd wanneer ze dit gaan doorvoeren. Ik hoop volgend jaar.
Maargoed met dit project hou ik mij wel aan de “regels” het grootste struikelpunt is/was de downpipe. Een decat (beste rendement) was voor mij een no-go. Het geluid word dan te extreem hard icm. de MPE en dat wilde ik niet. Een 200cell kom je helaas ook niet mee door de keuring. En aangezien ik niet elk jaar deze wil omwisselen heb ik gekozen voor een Active Autowerke 300cell Ultra High Flow GESi sportcat. Deze kan tot 850pk aan en ruim 1500gr aan.
Geen problemen met uitstoot, kortom keuringsproof zonder elk jaar deze moeten te wisselen.
Klopt in België zijn de keuringen wel veel strenger. Echter is dit veelal over het optisch verbouwen waar ze zeer strikt in zijn.. Tot een bepaalde hoogte kun je e.e.a wel uitvoeren zolang je maar voldoet aan de normen en uitstoot en zorgt dat bepaalde attesten in orde zijn. Echter is ook veel een grijs gebied. Dus veel “extreme” gevallen zetten de wagen weer terug met wisselstukken die door de keuring komen (en dat elk jaar).
Die 1000+pk M2 van pure staat ook gewoon op kenteken in België, en hun daily 340i F31 met 900pk idem. En zo zijn er nog hoop 600+pk Belgische BMW’s die zonder problemen door de keuring komen. Al moeten deze vaak bepaalde zaken terug origineel zetten (de downpipe bijv) om door de keuring te komen.
Ze hebben trouwens recent een voorstel goedgekeurd dat ze af willen van de keuringscentra en dat garagehouders deze keuringen kunnen uitvoeren (net zoals in NL) dan gaat het wel een stuk soepeler worden. Dus ben benieuwd wanneer ze dit gaan doorvoeren. Ik hoop volgend jaar.
Maargoed met dit project hou ik mij wel aan de “regels” het grootste struikelpunt is/was de downpipe. Een decat (beste rendement) was voor mij een no-go. Het geluid word dan te extreem hard icm. de MPE en dat wilde ik niet. Een 200cell kom je helaas ook niet mee door de keuring. En aangezien ik niet elk jaar deze wil omwisselen heb ik gekozen voor een Active Autowerke 300cell Ultra High Flow GESi sportcat. Deze kan tot 850pk aan en ruim 1500gr aan.
Geen problemen met uitstoot, kortom keuringsproof zonder elk jaar deze moeten te wisselen.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
- BMW F87 M2 LCI > Showroom
BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i