Wiel lager voorzijde

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
robinbb
Just getting started
Just getting started
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 sep 2022, 19:22

Wat een boel info op dit forum ,

Allereerst super blij met mijn e91 wat een wagen echt een genot om in te rijden. Maar heb meteen een kleinigheidje. Licht gebrom voorzijde wiel lager is de boosdoener. Nu gaat de garage waar ik hem gekocht heb mij waarschijnlijk uit de brand helpen met een soort coulance. Maar ondertussen bij de lokale garage even geïnformeerd. 300 euro voor een kant.

Is dit niet duur aangezien het echt een klein klusje is heb ik me laten vertellen. Zelf ben best handig maar ze vertelde me dat het meestal niet makkelijk los komt.
Voor de deur erachter komen dat het niet loskomt als alles eraf ligt of erger bouten die afbreken heb ik geen zin in.

Weet iemand wat een beetje een gangbare prijs? is of dat het inderdaad vaak vast zit?

Groetjes robin


Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Dit is zo'n klus die ik ook lekker zou uitbesteden. Zonder de juiste tools zal t alleen maar frustraties opleveren :mrgreen:
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Wiellager voorzijde bij een E9x is toch gewoon vier boutjes? Wiel er af, remklauw er af, remschijf er af en die vier boutjes lossen en het wiellager is er af. Zie geen reden om dit niet zelf te doen. Ik heb een xDrive, daarbij moet het hele fusee gedemonteerd worden om het lager er uit te persen (ook de aandrijfas duw je er niet zomaar uit of in, daar moet je speciaal gereedschap voor hebben).
BMW E92 330xD
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13925
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Zitten wiellagers niet altijd geperst?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Gebruikersavatar
RAH
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 210
Lid geworden op: 04 mei 2015, 18:53
Type Auto: BMW E92 330xD

Een korte zoektocht op google leert mij dat een wiellager bij een E9x aan de voorzijde met 4 boutjes vast zit. Bij een xDrive zit het lager geperst, net als op de achteras bij elke E9x. Maar ik heb een xDrive, dus geen ervaring met een RWD. Maar ik ben er wel vrij zeker van aangezien ik al meerdere video's gezien heb waar de voorste wiellagers met boutjes vast zitten. Zie onder andere:

BMW E92 330xD
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Vering/Remmen/Onderstel”