Chiptuning +XHP Flash 530d xDrive

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
BMWouter
Just getting started
Just getting started
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 nov 2022, 09:45

Hi Guys,

Ik heb naar alle tevredenheid een 530d xDrive F11 LCI
Van mij mag wel allemaal net wat vlotter als in de standaard trim.
Vandaar dat ik een Chiptuning + XHP Flash overweeg.
Heeft er hier iemand ervaring mee met deze motor/configuratie, en heb je eventueel nog tips?
Voornamelijk van auto's met 200.000 km + gelopen, mijn auto staat momenteel op 210.000km en ik rijd ongeveer 40.000 per jaar.
Vandaar dat de betrouwbaarheid voor mij wel een belangrijk topic is.

Ik hoor graag van jullie

Groet,

Wouter


Gebruikersavatar
RvL
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 832
Lid geworden op: 13 jan 2019, 09:22
Locatie: Noord Holland

Los van de overige adviezen en ervaringen die wellicht nog volgen zou ik in ieder geval ook advies inwinnen bij een paar gerenommeerde BMW tuners. Eens horen hoe zij hier tegenaan kijken. Namen die bij mij als eerste naar boven komen zijn Mosselman, Carly Motors en Beek Auto Racing (BMWspeed.nl) maar er zijn er vast meer.
Laatst gewijzigd door RvL op 15 nov 2022, 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
2019 - F20 LCI2 120d :Mpower: Sport Shadow . | xHP stage 2 | Bilstein B12 Pro-Kit | Y-brace

Showroom
Gebruikersavatar
RZA
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1288
Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04

BR Performance is ook top!

Met tuning moeten sommige onderdelen meer 'aan het werk' dan bij stock dus hou wel rekening met snellere slijtage (had zelf keer na stage 1 dat m'n turbo het snel begaf), maar op zich denk ik dat als je dat incalculeert de km stand an sich geen issue zal zijn.
G31 520i :Mpower: Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Motorisch/Performance”