iX3 coderen - change lane assist

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
levindenboer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2022, 07:31

Hallo BMW rijders.

Ik heb de nieuwe iX3 besteld (leverbaar pas januari 2023). En ik zie op youtube verschillende video's waarin te zien is dat de 'change lane assist', niet te verwarren met de 'keep in lane assist' gewoon mogelijk is in de nieuwe iX3 met iDrive 7. Waarom word zoiets niet gelijk vanaf fabriek ingesteld?

Zie hier youtube filmpje waarin de iX3 dit wel heeft (doormiddel van coderen wel is waar). https://www.youtube.com/watch?v=vdYRD-wxKg4

Vriendelijke groet.


Gebruikersavatar
BMWcoder
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1920
Lid geworden op: 15 aug 2015, 18:33
Type Auto: 335i e91 '06
Locatie: Midden NL

Dat zal onderdeel zijn van een betaald optiepakket. Dus kort gezegd willen ze geld hebben in ruil voor meer comfort en luxe.

Net als zoveel softwarematige opties kun je die dan (laten) coderen door iemand die dat kan.
Gebruikersavatar
kevin78
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 1814
Lid geworden op: 21 jun 2014, 18:13
Type Auto: BMW 535D M-Sport (F11)

:hallo:
:Mpower:

535D M-Sport (F11)
225D M-Sport (F22) sold
320D M-Sport (E91) sold
levindenboer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2022, 07:31

BMWcoder schreef: 25 aug 2022, 15:51 Dat zal onderdeel zijn van een betaald optiepakket. Dus kort gezegd willen ze geld hebben in ruil voor meer comfort en luxe.

Net als zoveel softwarematige opties kun je die dan (laten) coderen door iemand die dat kan.
Was dat maar waar, dan had ik die natuurlijk ook genomen. De iX3 komt in twee versies en alles wat je kunt bedenken zit op de High Executive, op enkele opties zoals elektronische trekhaak, laserlicht en dergelijke niet. Wij hebben alle opties die we konden kiezen erop laten zetten. Maar het onderdeel 'Change Lande Assist' valt onder het pakket "DRIVING ASSISTANT PLUS". Dit zit dus ook in de iX3 alleen noemen ze het daar "Driving Assistant Professional", en dus zonder de 'change lane assist'. Wat ik dus erg raar vind.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Op de meeste G20 zit ook geen LCA geactiveerd of zelfs geblokkeerd maar dit is op te lossen met coderen.

Op een 5serie staat het dan wel weer aan.
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Is dat ook mogelijk met een G01 eigenlijk? De mijne is wel voorzien van LA maar daar houd het dan ook mee op.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

De meeste G01 helaas niet maar er zijn zeldzame waar het wel werkt
levindenboer
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jul 2022, 07:31

Iemand al ervaring met het coderen van de nieuwe iX3. Het moet mogelijk zijn. In Korea heb ik een filmpje gevonden waarbij de iX3 dit eerst niet heeft. En pas op 1 min en 40 seconden werkt het systeem wel. Zie het filmpje hier: BMW iX3 met Automatic Lane Change https://youtu.be/mlFX4bBXbVw

En zoals je kunt zien in het filmpje is het dus mogelijk om dit te doen met de iX3.
Gebruikersavatar
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Berichten: 2058
Lid geworden op: 13 aug 2013, 16:18
Type Auto: BMW X5 50e

Je kan altijd even langskomen en dan kijk ik wat ik voor je kan doen...
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”