F31 xDrive Eibach

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Nou ja, laat ik het anders verwoorden; in het verleden ben ik vaker mijn auto langer kwijt geweest wegens verkeerde onderdelen, iets wat toch vervangen moest worden of andere “externe” factoren. Op deze manier kan het niet tegenvallen. :lol:


Gebruikersavatar
Arjan
Administrator
Administrator
Berichten: 24792
Lid geworden op: 12 sep 2010, 12:06
Type Auto: IX1 xdrive30

Gaat mooi staan Jeremy!

Weg met die 4x4 look :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Yes! Kerstcadeau inmiddels binnen. :ja:
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Lekker !
Beetje garage heeft er er zo op zitten. Stelt niets voor.
Ook de swp adapters ?

Ik heb hem na een week uit laten lijnen zodat het even na heeft kunnen zakken.
Carbohans
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 nov 2022, 10:40

Oude veren doorslijpen als je ze toch niet meer nodig hebt scheelt ook veel tijd. Ben benieuwd hoe laag hij gaat, ik heb de indruk dat eibach veren eerst moeten zetten na een paar weken is ie weer net wat lager lijkt het. Wel foto maken van voor en na voor naslagwerk :cool: :cool:
Echte mannen rijden op slicks :Klappen:
Remmen is een gebrek aan snelheid :autotje spelen:
Sleutelen is emotie :In love:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Het zit er inderdaad nu zo'n 2 maanden onder en is flink verbeterd. Met ook achter het SWP pakket, dus de auto staat keurig level en heeft geen hangkont gelukkig. Rijgedrag is ook verbeterd, de kop zweeft minder op hoge snelheden en het comfort is nog 90% van voorheen. Wel wat straffer, maar dat past ook gewoon bij een 335d met M-sport pakket. En qua looks, dag en nacht verschil.

Veren doorslijpen is absoluut niet mijn stijl, dan betaal ik liever voor onderdelen die zo bedoeld zijn... Misschien een idee voor een auto die ouder is, maar ik kies voor mijn dagelijkse auto dan toch voor onderdelen die getest zijn. Zeker met het extreem gevoelige onderstel en sporing van BMW, en al helemaal omdat mijn auto een xDrive is met adaptief onderstel... :lol:

Meer foto's in mijn showroom vanaf pagina 8, maar hieronder hoe de auto er nu (vandaag) bij staat. :ja:

Afbeelding
Carbohans
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 114
Lid geworden op: 19 nov 2022, 10:40

Ziet er erg mooi uit! Ik bedoelde de oude veren die je toch niet meer nodig hebt doorslijpen en dan de vervangende veren monteren. Had jij ook het gevoel dat hij nog iets lager ging na een tijdje rijden?
Echte mannen rijden op slicks :Klappen:
Remmen is een gebrek aan snelheid :autotje spelen:
Sleutelen is emotie :In love:
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja, hij is inderdaad nog wat ingezakt. Ik denk zo'n 5-8mm, vooral achter. Ik rij vaak 700+km aan een stuk en dat was dus gelijk een goede test. Zoals hij nu is is ook precies goed. Ik heb dus de SWP adapters achter zitten waardoor de achterkant maar een paar millimeter gezakt is. Omdat het een xDrive is stond vooral de voorkant te hoog is, is dat voor de algehele looks geen probleem. Het is tenslotte ook een touring die als reis- en vakantie auto gebruikt wordt en ja dan is een beetje extra veerweg aan de achterkant erg fijn. Overigens is bovenstaande foto met koffer leeg en tank 1/3e. Met kofferbak vol en volle tank is het zo;

Afbeelding
Gebruikersavatar
MartijnF31
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 345
Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
Type Auto: BMW X3 M40i

Mooi !!

Ook al is het niet heel veel doet het toch enorm veel voor de stance. Echt heel veel beter als origineel 👍🏻

Subtiel verlagen is bij mij de mod die altijd de 1e week dat ik een nieuwe auto heb uitgevoerd word al dan niet meteen met spacers en velgen.
Plaats reactie

Terug naar “F3x: Vering/Remmen/Onderstel”