Weet iemand wat de levensduur is van de brandstof (benzine) injectors bij de N43 motoren. Ik heb een index 11 injector 13537589048-11 (4 cilinder) motor die lekt na 100.000 km.
Op internet kan ik vinden dat de levensduur zo’n 150.000 km zou moeten zijn. Wat zijn jullie ervaring hiermee?
Heeft iemand ervaring met ultrasone reiniging? Misschien is dit het proberen waard aangezien nieuwe injectors tegenwoordig € 400,- zijn.
Injectoren N43
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Injectoren voor directe injectie (hoge druk) zijn over t algemeen niet ultrasoon reinigbaar.
Prijs was lang rond de €200,- (voor dit soort injectoren), maar €400,- is wel echt n fors bedrag inderdaad. Dan is t direct vervangen van 4 (of 6) injectoren, wel n hele prijzige aangelegenheid
Prijs was lang rond de €200,- (voor dit soort injectoren), maar €400,- is wel echt n fors bedrag inderdaad. Dan is t direct vervangen van 4 (of 6) injectoren, wel n hele prijzige aangelegenheid
-
- Just getting started
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 dec 2021, 20:48
Door de hoge prijs van nieuwe injectoren zal de optie voor revisie interessanter worden. Na wat zoek werk een bedrijf gevonden in America die naar mijn idee weet waar ze het over hebben.
Voor de geïnteresseerden:
Kent iemand een bedrijf in Nederland die ook zo uitgebreid kan testen?
Voor de geïnteresseerden:
Kent iemand een bedrijf in Nederland die ook zo uitgebreid kan testen?
-
- Being a part of it
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
- Type Auto: E92 325i
- Locatie: Midden van het land
Kijk maar eens wat er over revisie bij bimmerprofs is geschreven. Piezo's zijn niet te reviseren en ook niet reëel te testen. Echter als je al de nieuwste index hebt is er ook geen enkele reden om ze allemaal te vervangen. Alleen die ene waar iets bij mis is. Plaatsen is goed zelf te doen als je ook kan inleren. Levensduur valt volgens mij niet veel over te zeggen (te kort iig). Allerlei reinigingsmiddelen hebben mogelijk een negatieve invloed op de levensduur
-
- Being a part of it
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
- Type Auto: 523i e61 LCI
- Locatie: Venlo-Venray
Wat jollye92 zegt. Ben ik het helemaal mee eens.
Ik zie bimmerporfs ook als goeie informatiebron met adequate argumentatie.
Moet het filmpje nog eens bekijken....(ben wel benieuwd rondom informatie van deze injectoren business). Volgens mij om iets van europa naar amerika en terug te sturen kan ook aardig in de papieren/kosten lopen.
Er is een bedrijfje in Sittard, waar ze zeggen dat ze het kunnen. Volgens mij hadden die zo'n injector tester (weet even de naam niet waarbij bimmerporfs zijn twijfels over uitspreekt). Maar dan kom je op het punt zoals bimmerprofs het omschrijft rondom de test parameters....
Ik denk dat een goede diagnose (met INPA omgeving) op vandaag meer oplevert dan een ineens alle injectoren vervangen (gezien de prijzen). Maar je moet wel de mensen vinden natuurlijk. Dealers monteurs hebben/krijgen daar geen tijd voor. Die moeten flowchart diagnostiek toepassen.
Ik zie bimmerporfs ook als goeie informatiebron met adequate argumentatie.
Moet het filmpje nog eens bekijken....(ben wel benieuwd rondom informatie van deze injectoren business). Volgens mij om iets van europa naar amerika en terug te sturen kan ook aardig in de papieren/kosten lopen.
Er is een bedrijfje in Sittard, waar ze zeggen dat ze het kunnen. Volgens mij hadden die zo'n injector tester (weet even de naam niet waarbij bimmerporfs zijn twijfels over uitspreekt). Maar dan kom je op het punt zoals bimmerprofs het omschrijft rondom de test parameters....
Ik denk dat een goede diagnose (met INPA omgeving) op vandaag meer oplevert dan een ineens alle injectoren vervangen (gezien de prijzen). Maar je moet wel de mensen vinden natuurlijk. Dealers monteurs hebben/krijgen daar geen tijd voor. Die moeten flowchart diagnostiek toepassen.
-
- Just getting started
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 dec 2021, 20:48
Ik heb ze toch maar alle 4 vervangen. Methode van testen is niet 100% betrouwbaar, en als er nu 1 lekt na 100.000 km komt de rest er dan ook niet aan? Mijn garage vertelde dat de injectoren ook kunnen gaan lekken zonder dat je het merkt. Hierdoor kan er dan benzine in de olie komen waardoor de smering afneemt. Waar je onherstelbare motorschade door kan krijgen. Dus toch maar zekere voor onzekere te nemen 4 injectoren vervangen. En daar na ook gelijk nieuwe olie erin gedaan, als je de oliedop eraf haalde kwam de benzine geur je tegemoet.
Steven Techniek in Uden kan injectors testen en schoonmaken. Zei gebruiken hiervoor een testbank van Carbon Zapp GD1-R, dat is zo’n zelfde bank als in het filmpje van hierboven. Wil mijn injectors daar heen sturen en daarna op marktplaats verkopen. Om zo de financiële ellende iets te kunnen verzachten.
Steven Techniek in Uden kan injectors testen en schoonmaken. Zei gebruiken hiervoor een testbank van Carbon Zapp GD1-R, dat is zo’n zelfde bank als in het filmpje van hierboven. Wil mijn injectors daar heen sturen en daarna op marktplaats verkopen. Om zo de financiële ellende iets te kunnen verzachten.
-
- Being a part of it
- Berichten: 116
- Lid geworden op: 25 dec 2021, 20:14
- Type Auto: 523i e61 LCI
- Locatie: Venlo-Venray
Als een onwetende dat koopt…koopt hij waarschijnlijk jouw ellende. Maar goed…dat is niet ons probleem. Degene die weet hebben zullen ze niet kopen, en gaan oem.
Succes en veel rijplezier met de fix.
Succes en veel rijplezier met de fix.
-
- Being a part of it
- Berichten: 206
- Lid geworden op: 21 okt 2020, 01:07
- Type Auto: E92 325i
- Locatie: Midden van het land
Financieel pijnlijk maar wel verstandig. Ook ingeleerd en adaptiewaarden gereset? Op bimmerprofs staat ook nog beschreven hoe je kan zorgen dat eerst de vliegwiel adapties worden ingeleerd en dan pas de rest. Of het veel uitmaakt weet ik niet maar als je dan toch veel geld aan je auto uit moet geven dan nog maar wat liefdevolle gratis zorg ter perfectie er achteraan Ik ken je pijn alleen heb ik de n53(bij 95kkmnal het Nikkie). Voor mij iig geen reinigingsspullen meer. Daarnaast Esso 98. Hoewel het allemaal hetzelfde zou moeten zijn hikte hij bij de witte pomp (98 zonder ethanol) toch nog af en toe.
Laat je ze alle 4 testen? Ben wel nieuwsgierig of er minimaal 1 slechte uitkomt als je er niet bij zegt. Los van het feit dat er wel eentje met een nat uiteinde uitgekomen zal zijn
Laat je ze alle 4 testen? Ben wel nieuwsgierig of er minimaal 1 slechte uitkomt als je er niet bij zegt. Los van het feit dat er wel eentje met een nat uiteinde uitgekomen zal zijn
-
- Just getting started
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 dec 2021, 20:48
Ingeleerd en daarna adaptiewaarden gerest. Als het testen van de oude verstuivers niet te gek is qua kosten laat ik ze doen. Zal dan de rapporten delen voor de geïnteresseerde.
Bedankt voor het meedenken en hulp.
Bedankt voor het meedenken en hulp.
-
- Just getting started
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 22 dec 2021, 20:48
Alle 4 de injectoren zijn getest door Stevens Techniek uit Uden. 1 injector kon niet getest worden omdat de nozzle lek t. Andere 3 zijn wel in orde maar zijn wel redelijk aan het einde van de levensduur volgens Stevens.
Dus in mijn geval gaan de injectoren 100.000 km mee. Testen van injectoren is € 25 p/s excl. BTW en verzenden.
Indien je ooit van plan bent om gebruikte injectors te kopen zou ik dat doen icm testrapport anders heb je geen idee wat je koopt.
Dus in mijn geval gaan de injectoren 100.000 km mee. Testen van injectoren is € 25 p/s excl. BTW en verzenden.
Indien je ooit van plan bent om gebruikte injectors te kopen zou ik dat doen icm testrapport anders heb je geen idee wat je koopt.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13925
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Ik heb ook ooit injectoren gedemonteerd en opgestuurd om te laten testen/reinigen, maar dat waren nog 'ouderwetse'. Heeft misfires van m'n auto toen wel verholpen.