Critical errors:
CDBB20
Last occurred at:
75194 km
Message (status of pressurised fuel tank
leak diagnosis, 0x2E7) not current,
receiver DME, transmitter TFE
CDBB21
Last occurred at:
75194 km
Message (status of pressurised fuel tank
leak diagnosis, 0x2E7) checksum error,
receiver DME, transmitter TFE
Severe errors:
213A35
Last occurred at:
75194 km
Drive, safety function: Signals (engine
torque monitoring); missing
CDBB1D
Last occurred at:
75194 km
No message (request, torque,
crankshaft, transmission, 0xB0), receiver
DME, transmitter EGS
CDBB17
Last occurred at:
75194 km
No message (display of engine speed,
0xF8) receiver DME, transmitter KOMBI
D3557A
Last occurred at:
75194 km
Signal (wheel torque powertrain 4,
0X0DC) invalid, transmitter DME/DDE
D35577
Last occurred at:
75194 km
Signal (wheel torque, powertrain 4,
0X0DC) invalid, transmitter DME/DDE
4809AB
Last occurred at:
75194 km
DSC: Undervoltage in vehicle
D35780 Signal (data, transmission powertrain,
237.1.2) invalid, transmitter DME/DDE
CAAC0A
Last occurred at:
75194 km
Interface DME / DDE (data, drivetrain 2,
0x3F9): signal invalid
Moderate errors:
231F04
Last occurred at:
75194 km
DME: PT-CAN and PT-CAN2:
Communications fault
CD9435
Last occurred at:
75194 km
No message (EGS data, 0x1AF),
receiver DME, transmitter EGS
CDA50D
Last occurred at:
75194 km
No message (status, EGS, 0x39A),
receiver DME, transmitter EGS
CDBB1A
Last occurred at:
75194 km
No message (EGS data, 0x1AF),
receiver DME, transmitter EGS
CDA50C
Last occurred at:
75194 km
No message (EGS data display,
0x3FD), receiver Digital Motor
Electronics, transmitter EGS
CDBB05
Last occurred at:
75194 km
No message (diagnosis, OBD gearbox,
0x396), receiver DME, transmitter EGS
E09410 No message (drivetrain data display
PT-CAN2, 0x3FD), receiver GWS,
transmitter EGS
E09400 No message (data display, drivetrain
PT-CAN, 0x3FD), receiver GWS,
transmitter EGS
E11460
Last occurred at:
75194 km
No message (data display,
transmission, 0x3FD), receiver KOMBI,
transmitter EGS
Unclassified errors:
INFO 21A026
Last occurred at:
75194 km
Engine: striking key / MSA start detected
INFO CDA506
Last occurred at:
75194 km
FA / LP-CAN message (services 19 EGS):
lacking
INFO 8040CB
Last occurred at:
75194 km
Terminal 15 off via timeout
Zf slechte service
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
Ik ben heel blij met de functie van Carly diagnostics waar de kilometer stand getoond wanneer de error optrad. (Ik heb sinds BF ook Protools maar die lijkt dit niet weer te geven.)
75194 was de kilometer stand toen ik wegreed uit Delftgauw.
Door de kilometerstand indicatie van Carly heb ik alle errors meteen gerelateerd aan het ZF onderhoud. Ik heb me verder niet echt verdiept in de errors. Het merendeel is wel vrij eenvoudig aan drivetrain te relateren maar bv de 2 critical errors snap ik niet goed... hoezo foutieve waardes ontvangen van de pressurized fuel tank diagnosis sensors???
MHD gaf trouwens dit aan:
==================================================================================
- DME active codes -
213A35 - Drive, safety function: Signals (engine torque monitoring); missing.
231F04 - DME: PT-CAN and PT-CAN2: Communication fault.
CD9435 - No message (EGS data, 0x1AF), receiver DME, transmitter EGS.
CDA50C - No message (EGS data display, 0x3FD), receiver Digital Motor Electronics, transmitter EGS.
CDA50D - No message (status, EGS, 0x39A), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB05 - No message (diagnosis, OBD transmission, 0x396), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB17 - No message (display of engine speed, 0xF8) receiver DME, transmitter KOMBI.
CDBB1A - No message (EGS data, 0x1AF), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB1D - No message (request, torque, crankshaft, transmission, 0xB0), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB20 - Message (status of pressurized fuel tank leak diagnosis, 0x2E7) not current, receiver DME, transmitter TFE.
CDBB21 - Message (status of pressurized fuel tank leak diagnosis, 0x2E7) checksum error, receiver DME, transmitter TFE.
- DME shadow (inactive) codes -
CDA506 - Message (services 19 of EGS) missing, receiver DME, transmitter EGS.
- Transmission active codes -
None
==================================================================================
(Ook via MHD geen kilometer stand wanneer de error is gezien.)
Na het ZF onderhoud heb ik bij thuiskomst onmiddellijk xHP opgestart en diagnostics / read fault codes gestart maar de TCU rapporteerde geen errors. Daarmee was ik gerust gesteld en heb er vervolgens ook niet meer aan gedacht om de rest van de auto uit te lezen.
75194 was de kilometer stand toen ik wegreed uit Delftgauw.
Door de kilometerstand indicatie van Carly heb ik alle errors meteen gerelateerd aan het ZF onderhoud. Ik heb me verder niet echt verdiept in de errors. Het merendeel is wel vrij eenvoudig aan drivetrain te relateren maar bv de 2 critical errors snap ik niet goed... hoezo foutieve waardes ontvangen van de pressurized fuel tank diagnosis sensors???
MHD gaf trouwens dit aan:
==================================================================================
- DME active codes -
213A35 - Drive, safety function: Signals (engine torque monitoring); missing.
231F04 - DME: PT-CAN and PT-CAN2: Communication fault.
CD9435 - No message (EGS data, 0x1AF), receiver DME, transmitter EGS.
CDA50C - No message (EGS data display, 0x3FD), receiver Digital Motor Electronics, transmitter EGS.
CDA50D - No message (status, EGS, 0x39A), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB05 - No message (diagnosis, OBD transmission, 0x396), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB17 - No message (display of engine speed, 0xF8) receiver DME, transmitter KOMBI.
CDBB1A - No message (EGS data, 0x1AF), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB1D - No message (request, torque, crankshaft, transmission, 0xB0), receiver DME, transmitter EGS.
CDBB20 - Message (status of pressurized fuel tank leak diagnosis, 0x2E7) not current, receiver DME, transmitter TFE.
CDBB21 - Message (status of pressurized fuel tank leak diagnosis, 0x2E7) checksum error, receiver DME, transmitter TFE.
- DME shadow (inactive) codes -
CDA506 - Message (services 19 of EGS) missing, receiver DME, transmitter EGS.
- Transmission active codes -
None
==================================================================================
(Ook via MHD geen kilometer stand wanneer de error is gezien.)
Na het ZF onderhoud heb ik bij thuiskomst onmiddellijk xHP opgestart en diagnostics / read fault codes gestart maar de TCU rapporteerde geen errors. Daarmee was ik gerust gesteld en heb er vervolgens ook niet meer aan gedacht om de rest van de auto uit te lezen.
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Komen de fouten terug nadat je ze gecleared hebt? Zijn het permanente errors?
Kun je niet met Ista+ uitlezen en de fouten clearen? Ista+ geeft heel uit gebreide info en ook met kilometerstanden. Bimmerlink vind ik ook wel een goede.
Kun je niet met Ista+ uitlezen en de fouten clearen? Ista+ geeft heel uit gebreide info en ook met kilometerstanden. Bimmerlink vind ik ook wel een goede.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
- Hugo330D
- VIP Driver
- Berichten: 775
- Lid geworden op: 16 jun 2019, 21:27
- Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)
EGS = controle elektronica van automaat (Elektonische GetriebeSteuerung) ==> logisch dat hier communicatie fouten optreden bij onderhoud van je ZF-bak.
TFE = brandstoftank elektronica (TankFunktionsElektronik) die dus geen signaal met DME (Digital Motor Electronics) maakt. Wellicht heeft onderhoud van de automaat hier invloed op? Misschien hebben ze wel een stekkertje naar die unit moeten losmaken om de ZF te kunnen servicen en krijg je daardoor een foutmelding. Toen ik een aftermarket alarm liet installeren, moest de installateur een airbag-stekker tijdelijk loshalen/ demonteren en daarna kon ik langs Ekris om een rode waarschuwing over airbags te laten deleten.
Goede stap lijkt me inderdaad ze te resetten, stukje rijden (wat je al hebt gedaan) en nog een keer uitlezen om te zien wat overblijft. Als ze allemaal wegblijven, zou ik me er geen zorgen om maken als je auto verder ook nog zo rijdt als voordat je hem bij ZF afleverde.
TFE = brandstoftank elektronica (TankFunktionsElektronik) die dus geen signaal met DME (Digital Motor Electronics) maakt. Wellicht heeft onderhoud van de automaat hier invloed op? Misschien hebben ze wel een stekkertje naar die unit moeten losmaken om de ZF te kunnen servicen en krijg je daardoor een foutmelding. Toen ik een aftermarket alarm liet installeren, moest de installateur een airbag-stekker tijdelijk loshalen/ demonteren en daarna kon ik langs Ekris om een rode waarschuwing over airbags te laten deleten.
Goede stap lijkt me inderdaad ze te resetten, stukje rijden (wat je al hebt gedaan) en nog een keer uitlezen om te zien wat overblijft. Als ze allemaal wegblijven, zou ik me er geen zorgen om maken als je auto verder ook nog zo rijdt als voordat je hem bij ZF afleverde.
BMW 330D M Sport EB (F31)
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
Omdat ik alle foutcodes kon relateren aan het ZF onderhoud heb ik inderdaad gewoon alle foutcodes gecleared en een kort stukje gereden en daarna nogmaals uitgelezen: de errors zijn niet terug gekomen. Ik zal het later deze week nog eens bekijken na nog wat meer kilometers gereden te hebben.
Ik wilde enkel m'n ervaring delen dat je na ZF onderhoud dus een lange lijst aan errors in je computers kunt hebben zitten. Het is gewoon slordig dat ze dit niet gereset hebben en hiermee potentieel paniek zaaien...
Ik wilde enkel m'n ervaring delen dat je na ZF onderhoud dus een lange lijst aan errors in je computers kunt hebben zitten. Het is gewoon slordig dat ze dit niet gereset hebben en hiermee potentieel paniek zaaien...
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Laat ook even hun reactie weten. Kwestie van vergeten zou kunnen. Gelukkig zonder verdere gevolgen dan.
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1288
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Fijn dat het met simpelweg clearen lijkt te zijn opgelost, maar vind het best apart wat voor foutcodes dit onderhoud dan allemaal genereert. Ook wel benieuwd naar reactie naar ZF en of ze weten dat dit gebeurt (ik zou er zelf denk ik niet direct aan hebben gedacht om na spoelen foutcodes te gaan uitlezen).
G31 520i Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
Alfa Romeo 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Gaat veel verder dan spoelen bij ZF natuurlijk. Electronica vd bak gaat er helemaal af, dus dat kan zeker allerlei errors veroorzaken.
- veejay
- VIP Driver
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 19 mar 2012, 11:19
Wat Dutch zegt, als je met bimmercode/ecu Flash software aan de slag gaat zie je soms ook enge foutmeldingen alleen maar omdat er ergens een module wordt gerestart.
Als de codes niet terugkomen zou ik me verder niet druk maken.
Als de codes niet terugkomen zou ik me verder niet druk maken.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
-
- Getting the hang of it
- Berichten: 577
- Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
- Type Auto: F32 440i (05/2016)
Ik heb m'n bevindingen aan ZF Delftgauw voorgelegd. Dit is hun reactie:
Voor mij is dit antwoord verder voldoende.
Dus ze zijn het niet vergeten maar ze doen het gewoon niet... maar mogelijk gaan ze nu hun procedures hiervoor aanpassen.Vervelend om te lezen dat u zo geschrokken bent, het is momenteel alleen de procedure om de auto bij binnenkomst uit te lezen.
Gezien de meldingen die er zijn ontstaan gaan wij hier intern bekijken of we de auto’s ook na de werkzaamheden uit te lezen en eventuele meldingen te resetten.
Onze oprechte excuses.
Mocht u geen vertrouwen in de auto hebben bent u van harte bij ons welkom voor een na inspectie.
Voor mij is dit antwoord verder voldoende.
- Dutch79
- Moderator
- Berichten: 13912
- Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
- Type Auto: E90 330i en E91 335i
- Locatie: Capelle aan den IJssel
Hmm, toch vreemd dat jij hier last van had dan. Zijn behoorlijk forumleden inmiddels geweest bij ZF, maar heb t hier niet eerder gelezen.