
G21 M340i Marina Bay Blue
- frankie
- VIP Driver
- Berichten: 178
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22
Zo langzaam aan ook wat meer nadenken over komende mods. De Performance achterspoiler staat op het lijstje, die zal als eerste wel komen al twijfel ik nog een klein beetje.
Daarna wat serieuzere zaken. Ik wil graag verlagen en een spacertje erbij voor en achter. In het verleden deed ik dat met een schroefsetje zodat het lekker laag kon, spacertje was dan ook relatief vrij fors voor een dikke stance. Aanlopen bij inveren met volle bepakking (voornamelijk achter) nam ik dan gewoon voor lief
. Dat wil ik deze keer niet, met het adaptieve onderstel lijkt verlagingsveren me gewoon de fijnste keuze voor een daily. Over de spacer heb ik het liefste eentje met een eigen centreerring, maar ik vermoed dan die dan al te dik wordt. Weet iemand proefondervindelijk wat de maximale maat spacer in combinatie met verlagingsveren zonder aanlopen?
Daarna wat serieuzere zaken. Ik wil graag verlagen en een spacertje erbij voor en achter. In het verleden deed ik dat met een schroefsetje zodat het lekker laag kon, spacertje was dan ook relatief vrij fors voor een dikke stance. Aanlopen bij inveren met volle bepakking (voornamelijk achter) nam ik dan gewoon voor lief

- ejt
- VIP Driver
- Berichten: 11122
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
- Type Auto: BMW
Hey Frankie
Als je een keer wilt kijken naar een auto met verlaging en spacers, dan kunnen we weleens afspreken.
Mijn auto (geen xdrive) heeft Eibach pro kit en 12mm spacers voor en 10mm achter.
Niks aanlopen.
Als je een keer wilt kijken naar een auto met verlaging en spacers, dan kunnen we weleens afspreken.
Mijn auto (geen xdrive) heeft Eibach pro kit en 12mm spacers voor en 10mm achter.
Niks aanlopen.
G21 330iA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
- MartijnF31
- Getting the hang of it
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 18 aug 2019, 09:23
- Type Auto: BMW F31 340i M-Sport
Eibach Pro of ACS veren doe je het nooit verkeerd.
Ik weet niet in hoeverre een G21 verschilt tov een F31 wat betreft onderstel en stand van de wielen.
Ik heb ACS veren een een swp (slechte wegen adapter) achter ertussen zodat hij mooi gelijk staat voor en achter en niet achterover hangt zoals de meeste. Weggedrag is enorm verbeterd en het ziet er top uit.
Een F31 loopt echt niet snel aan achter.
Ik heb een enorm brede set velgen en loopt toch niet aan al zou je optisch zeggen dat het dat wel zou doen met zware belading. Ik rij met maximale belading en een flinke caravan erachter nog steeds probleemloos.
Nu op een oem 19” winterset met achter 13mm ertussen en voor 10 loopt ook niets aan.
Verlagen en breed staande wielen maken wel echt de auto, zeker een Touring heeft het echt nodig in mijn ogen om van het “familieauto” gehalte af te komen.
Ik weet niet in hoeverre een G21 verschilt tov een F31 wat betreft onderstel en stand van de wielen.
Ik heb ACS veren een een swp (slechte wegen adapter) achter ertussen zodat hij mooi gelijk staat voor en achter en niet achterover hangt zoals de meeste. Weggedrag is enorm verbeterd en het ziet er top uit.
Een F31 loopt echt niet snel aan achter.
Ik heb een enorm brede set velgen en loopt toch niet aan al zou je optisch zeggen dat het dat wel zou doen met zware belading. Ik rij met maximale belading en een flinke caravan erachter nog steeds probleemloos.
Nu op een oem 19” winterset met achter 13mm ertussen en voor 10 loopt ook niets aan.
Verlagen en breed staande wielen maken wel echt de auto, zeker een Touring heeft het echt nodig in mijn ogen om van het “familieauto” gehalte af te komen.
BMW F31 340i Edition M-Sport
Showroom
Showroom
- RZA
- VIP Driver
- Berichten: 1220
- Lid geworden op: 01 nov 2018, 19:04
Ik heb op m'n F31 ook een set ACS veren gehad en bevielen erg goed. Stuk strakker en inleveren op comfort viel erg mee.
Overigens komen de ACS veren van Eibach vandaan (dat was in elk geval wel zo), maar zijn niet precies hetzelfde als Eibach. Worden speciaal voor ACS afgesteld. Verlaging bij ACS is vaak net iets minder dan bij de Eibach, maar ACS is vaak weer net ietsje stugger. Op andere auto's heb ik de Eibach Pro Kit gehad en die beviel me denk ik uiteindelijk het best voor dagelijks gebruik. Tikkie comfortabeler.
Overigens komen de ACS veren van Eibach vandaan (dat was in elk geval wel zo), maar zijn niet precies hetzelfde als Eibach. Worden speciaal voor ACS afgesteld. Verlaging bij ACS is vaak net iets minder dan bij de Eibach, maar ACS is vaak weer net ietsje stugger. Op andere auto's heb ik de Eibach Pro Kit gehad en die beviel me denk ik uiteindelijk het best voor dagelijks gebruik. Tikkie comfortabeler.
G31 520i
Sport Shadow Edition || M-Performance Power Kit || Bluestone || 2018
Alfa 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003

Alfa 147 TS Veloce || Alfa Rosso || 2003