Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Dikke wielen, heel gaaf! 8)


MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Miggel88 schreef: 15 nov 2022, 08:08 Ik heb helaas geen facebook en was ook niet bewust dat er een BM3 WiFi Adapter in de maak is. Gezien ik toch pas eind maart ga beginnen bij Pure Turbo's kan ik nog wel even wachten hierop, ben wel benieuwd of deze BM3 WiFi Adapter ook meerdere apps gaat ondersteunen (zal wel hopelijk zo zijn), dus thanks voor de tip :ja:
Ik zag op Facebook dat deze adapter vanaf nu verkrijgbaar is.

https://www.protuningfreaks.com/product ... sh-adapter
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks MKL-F32! Nice zie dat deze ook Bimmercode en Bimmerlink ondersteund.

Ik zal vrijdag eens vragen aan Peter of ze deze ook bij PureTurbo’s gaan verkopen. Zo niet bestel ik deze :ja:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Zo vandaag ging het dan eindelijk gebeuren. De stage 2+ bij Pure Turbos.

Heerlijk weertje bij aankomst en bij hun nieuwe pand:
Afbeelding

De downpipe en FTP Turbo Inlet pipe V2 moesten nog eerst geïnstalleerd worden. Na wat gepraat te hebben met Peter (de eigenaar). Kwamen we al snel tot conclusie dat ik met 100oct het risico liep dat de brandstofpomp kon gaan falen (nu wist ik dit op voorhand dat dit al een zwak punt is bij de N55 M2). Dus toch besloten om deze meteen te upgraden voor een Dorch HPFP Stage 1 kit:
Afbeelding

Als je dan toch bezig bent, meteen maar goed doen zonder achteraf bij de dyno met een domper komen te zitten en het alsnog te moeten vervangen.

Na een kleine 3 uurtjes werk zat alles erop en kon de Bootmod3 Stage2+ software in de wagen geladen worden om mee te beginnen.
Afbeelding

Daarna even een goed half uurtje met deze OTS map de wagen gaan warm rijden voordat we op de Dyno aan de slag gingen met diverse maps te finetunen en te kijken welke stage 2+ map het beste zou uitpakken.
Het viel me meteen al op hoe agressief de wagen al was, en dat er veel te luide burbles waren in de sport+ (dit laatste stoorde ik mij al meteen aan, gezien ik dit absoluut niet wil. Een beetje brobbelen vind ik prima maar dit moet niet te prominent aanwezig zijn). Kortom iets wat ik wilde laten uitzetten.

Bij terugkomst van het warmrijden ging de wagen de Dyno op en konden de runs beginnen:
Afbeelding

Ik heb gekozen voor multimaps welke ik via het stuur kan switchen.
Map 1: voor 98 oct
Map 2: voor 102 oct
Map 3: Een lager koppel map (mocht ik ooit eens een trackday willen doen waarbij ik niet het volle bak aan koppel wil gebruiken).

Nou dan de uitkomst van de gefinetunede dynoruns :Hosanna: Peter heeft goed werk geleverd samen met HCPerformance in Denemarken(remote):
Met op de 102 Oct map 407,11whp / 639,5 wnm (Dus circa 447,8pk en 703,4 nm op de krukas als ik de marge van 10% aanhou wat Peter zei).
Met de 98 Oct map 401,19whp / 627,52 wnm
En met de lage koppel map 402,57whp / 538,56wnm:
Afbeelding


Al met al een prima resultaat met mooie curves. En wat een verschil merk je met rijden :shock: Oh ja en de burbles zijn ook aangepast, deze zijn nu niet meer zo prominent aanwezig, enkel nog een beetje brobbelen zoals ik al had voor de tune :D
Ik ben i.i.g happy en kan dit seizoen nu met volle teugen gaan genieten 8)

Oh ja @MKL-F32
Peter had toevallig de BM3 Wireless adapters gisteren binnen gekregen, dus heb meteen eentje meegenomen 8)
Laatst gewijzigd door Miggel88 op 25 mar 2023, 15:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11494
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

Zo hey, dat zijn heerlijke getallen voor de M2
het verschil tussen 98 en 102 valt mij mee, maar wel aanwezig.

Top gedaan dus. :ja:
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks EJT!
Klopt klein verschil. Maar nu moet ik zeggen deze 102 oct map zal in praktijk nog ietsje hoger uitvallen als ik ook daadwerkelijk 102oct kan tanken.

We hadden deze racegas map geladen om tekijken wat dit deed met met 100oct Vpower Racing uit Duitsland welke ik altijd tank, en dit was de uitkomst. Dus eigenlijk zal het met 102oct of racebenzine nog ietsje meer zijn. Zal de volgende keer bij de Aral de 102oct gaan tanken.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Mooi verslag weer en stoere resultaten! :Hosanna:

Ga je nog iets doen qua custom tune van Paul Johnson of heeft HCPerformance deze rol overgenomen?

Enjoy! :Mpower:
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Yes het is echt een heel andere wagen nu.

Ja de Paul Johnson custom Tune staat wel nog steeds op het lijstje, vooral nu de HPFP is geupgrade. Deze halen daar nog een stuk meer uit (maar dan moet ik wel eerst een aantal keer de 102oct gaan tanken voordat ik dat ga doen). Dus dat zal pas medio zomer worden.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Gasfabriek24
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jan 2021, 16:14
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Gelderland

Gave M2, leuk verslag en mooie waardes! :Mpower:
- BMW M4 Yas Marina Blue 2014 (huidig)
- BMW 328i Moonstone Metallic 2014 (verkocht)
- BMW 325i Monaco Blue 2008 (verkocht)
- BMW 523i Aspen Silver 1997 (verkocht)
Gebruikersavatar
BMW325
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 272
Lid geworden op: 26 mei 2016, 08:09

Dit is een tune zonder PureTurbo upgrade? Doe je dat later of is daar geen behoefte aan?
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Gasfabriek24 schreef: 27 mar 2023, 09:56 Gave M2, leuk verslag en mooie waardes! :Mpower:
Thanks :ja:


@BMW325
Klopt zonder PureTurbo upgrade. Met een turbo upgrade zit je op een stage 3.

Ik heb eerst gezorgd voor een degelijke stage 2(+) basis met de volgende upgrades:
- Wagner EVO 2 competition intercooler
- FTP Chargepipe V3
- FTP Boostpipe V3
- Active Autowerke Ultra Highflow downpipe
- FTP Turbo Inlet Pipe V2
- Dorch stage 1 HPFP Kit
- Bootmod3 Stage 2+ Multimaps incl.Vmax delete en Antilag

Hier ga ik nu een tijd aan wennen en mee rondrijden (wel nog met een custom tune door Paul Johnson). En daarna zie ik het wel of ik nog behoefte heb om ook de turbo nog te upgraden.

Mocht ik de Stage 3 gaan doen bij PureTurbo’s, dan hoef ik enkel nog de Cast750 Turbo aan te schaffen en eventueel nog de Dorch HPFP naar een stage 2 te tillen mocht ik echt voor het uiterste willen gaan (evt. nog met een meth kit).

Enkel met de Pure Cast 750 turbo icm. met deze huidige setup zou het vermogen volgens Peter naar 500/530whp gaan (circa 550/580pk op de krukas)

Wil je helemaal loco gaan en het maximale eruit halen dan kan je met een dorch stage 2 hpfp icm. Pure Cast 750 turbo en met een torqbyte meth injectie kit zelfs rond de 600/650whp gaan (circa 660/715pk op de krukas).
Maar dat hoeft voor mij niet.

Dus qua nog meer vermogen zit er nog wel wat rek in :mrgreen:
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 577
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Ik moest even zoeken... maar huh? :)
Miggel88 schreef: 27 mar 2023, 15:20 - Active Autowerke Ultra Highflow downpipe
Miggel88 schreef: 20 dec 2022, 16:33 Te koop deze nieuwe Active Autowerke Ultra High Flow GeSi Sportcat voor de N55 (Betreft de nieuwe versie met GEN 2 sportcat!). Met nog de volledige garantie dus!
Ik heb toch een HJS weten te bemachtigen vandaar dat deze weg mag.
Ben eigenlijk ook nog benieuwd wat HCPerformance nu precies heeft gedaan. Custom tuning van de BM3 OTS tunes? En dan later gaat Paul Johnson ook nog finetunen?
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Scherp gezien ;). Ik HAD inderdaad een weten te bemachtigen voor een hele scherpe prijs. Alleen is last minute de koop toch niet door gegaan er was iemand gekomen die 200 euro meer betaalde terwijl de koop al gesloten was :? Niet zoals het hoort en jammer maar helaas, maar gelukkig had ik de AA nog niet verkocht dus heb die uiteindelijk toch gebruikt.

Geen idee wat HCP exact heeft gefinetuned aan de mappen(ben daar verder leek in) maar ik zag dat Peter na elke run met hun remote aan het appen was en de datalogs steeds doorstuurde en er heen en weer werd geappt, daarna werd er steeds wat veranderd voordat de volgende run begon.

Ik kan nu via de Bootmod3 app ook niet direct zien wat er dan is aangepast, ik zie wel Stage 2+ Custom Multimap staan.

Maargoed voor Paul Johnson ga ik sowieso over op een aantal tanks 102 oct. Ik heb al wat mail contact gehad en hun geven aan met deze setup te denken tussen de 420/440whp. (460/482pk op de krukas)
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Richardt87
Just getting started
Just getting started
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 jun 2021, 16:42

Nette waarden en goed aangepakt met het oog op betrouwbaarheid :ja:

Vermogen viel mij eerst wat tegen gezien de lijst met aanpassingen, maar ik zat met de S55 in mijn hoofd die doet het (standaard MHD tune bijv.) net even wat makkelijker dan de N55
BMW G21 330i Touring M-Sport

BMW F36 420i LCI Gran Coupe M-Sport
Gebruikersavatar
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2182
Lid geworden op: 28 jun 2012, 14:57
Type Auto: BMW M2 LCI
Locatie: Limburg (BE)

Thanks Richardt87 :ja:
Klopt dit is een ander verhaal dan een S55 haha.

De N55 M2 heeft wat meer upgrades nodig om tot wat meer PK’s te komen. Maargoed wetende dat je van 370 krukas pk afkomt is het toch netjes. En wilde een goede basis hebben.

Een S55 kan je met een stage 1 chiptune inderdaad al op 500pk (krukas) krijgen zonder moeite. Maargoed die hebben ook nog een turbo extra vergeleken met de single turbo op de N55.

Probleem waar je dan echter mee te maken krijgt is de Crankhub die je dan preventief moet vervangen, ook een kostbare gelegenheid gezien dit een veel voorkomend probleem is van de S55 bij tuning.

Dit heb je gelukkig bij de N55 M2 weer niet (ook bij tuning naar stage 2) terwijl toch het design van de crankhub exact hetzelfde is als die van de S55.
Huidige BMW:
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:

BMW Historie:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”