2016 F11 535i xdrive mediterranblau

Plaats hier de foto's van jouw BMW F07/F1x
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2984
Lid geworden op: 20 apr 2019, 17:52
Type Auto: Een touring

Ik klets, zie ik nu, vergis me. De 3 hebben we wel een heel stuk gereden vanaf NL, tot Wurzburg. Toen de 7, de 6 en de 9. Zo gingen we om Neurenberg heen waar toen veel oponthoud was. Maargoed, is wel 4 jaar terug, weet niet hoe het er nu is.

Hier idem, de reis is ook echt al de vakantie. :D Zo'n lange rit is echt iets om naar uit te zien.


E91 320i :Mpower:
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KM stand 134,000
Zo. Vakantie. Inmiddels een weekje heerlijk vertoevend in het midden van Italië, nippend aan een goed glas brunello di Montalcino (Banfi 2018 voor de liefhebbers).

Afgelopen weken weer aardig bezig geweest met de funfer. Technisch staat hij er weer tip top bij, is mijn gemoedstoestand gerust gesteld en staat die Héérlijk in de coating.. Maar is die inmiddels weer vies ;-).

Ik post de vakantie rit even apart, voor nu de voorpret.

Foto’s zijn ook bijgewerkt - wat een plaatje is het. :)

Optisch
Optisch had ik éindelijk tijd om eea nog aan te pakken. de auto moest en zal in de coating staan voordat ik op vakantie ging, alleen nog even de tijd voor vinden. Wilde dit klusje rustig en met geduld aanpakken, wat tijd vereist. Als vader van een jong gezin en een drukke full time baan is tijd nooit aan mijn zijde.

Kids geparkeerd bij m’n moeder, auto op de oprit en gaan. Eerst volledig gereinigd met Gyeon bathe incl foam gun, om vervolgens met Dreft de hele auto te ontvetten zodat alle wax eraf is.

Kwamen toch weer wat krasjes naar boven, wat gaat dat snel op deze lak ! Maar goed, het blijft een gebruiksvoorwerp dus door… koffie erin, pauze en de Gyeon glascoating erop.

Reeds gedaan met Thijs, veel YouTube filmpjes en Thijs op de app als back-up. Kind kan de was doen, het is echt kinderlijk eenvoudig. Wel rustig doen en de auto echt in de schaduw moeten parkeren omdat met het ochtend zonnetje het al héél snel uitpoetsen was omdat je anders de strepen zag.

Resultaat is een auto die echt méga strak er nu bij staat. Ben héél blij ermee en het is erg satisfying om het water er zo af te zien glijden of vogel poep wat ik met een doekje gelijk kan ‘oppakken’ en eraf kan halen. Heel blij, vlak voor de vakantie nog even goed gewassen met Gyeon bathe en foam
Gun icm Gyeon bathe+ zodat die helemaal klaar is voor 1,500 km door Duitsland, Oostenrijk en Italië heen blaffen, genietend van alle vliegjes die onderweg te laat zijn om de blauwe funfer te ontwijken.

Gyeon bathe + wel echt uit de zon gebruiken. Dit raden ze al aan, ik had alleen één kant vd auto gedeeltelijk in de zon, je zag gelijk een soort ribbel achtig effect, welke je wel redelijk eenvoudig eruit kan wrijven met een zachte doek, maar toch.. u bent gewaarschuwd.

Zie foto’s voor het resultaat - heb deze ook op de voorpagina aangepast. Een 5 serie in z’n natuurlijk habitat. Tosti ijzer voor degene die de locatie herkent ;).

Interieur bijkleuren - nu écht definitief
Jaja. Die verkleuring was een doorn in het oog en de perfectionist in mij was niet blij met de scratch doctor.

Colour lock besteld - het echte werk. Licht opgeschuurd, 3 lagen aangebracht en tussendoor laten drogen. Colour lock verzegeling erop en klaar. Resultaat is TOP. Nu echt perfect. Tezamen met de sierlijsten was dit m’n grootste ergernis.

Verder kanttekening: m’n stuur aangepakt destijds met stipt spul. Ik raad het echt af.

Ik heb het 1x gebruikt icm borsteltje van colour lock. Kleur van stuur is vervaagd tov origineel - spul is te agressief. Je ziet het in eerste instantie niet door het matte effect, na maandje des te meer .. een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik was gewaarschuwd en toch eigenwijs ;).

Na de vakantie dus weer projectje, stuur bijkleuren met colour lock.

Technisch :
In Mei zat de beurt er aan te komen. De voor mij zelf afgesproken beurt overigens, BMW gaf aan pas over 15,000 km. Motor heeft uiteindelijk 20,000 km met 1 olie beurt gedaan en dit is net iets te lang, maar had simpelweg geen tijd tussendoor om eerder te gaan. Bovendien wilde ik graag bij Gerrit Jonkers proberen, veel goede verhalen gelezen en ook op advies van mede forum lid, maar die hadden pas eind mei plek.

Die heeft m goed nagelopen, ook expliciet gevraagd te kijken naar de zwakke punten van de F11 voor zover mogelijk. Conclusie: kurk en kurkdroog, staat er tiptop bij. Toch blij om te horen.

Advies was wel om bougies te doen en interieur filter, werd dus van een kleine een grote beurt ;). Opzich vond ik dat niet erg en wel fijne geruststelling. Was alleen ietsje meer geld kwijt dan ik thuis had gecommuniceerd. Gelukkig had ik uur terugrit de tijd om argumenten te verzinnen ;-).

Heb besloten om niet de waterpomp preventief te doen, ook in overleg met Gerrit zelf. Er zijn ook genoeg exemplaren die rustig 170-180k halen wat in mijn geval dus pas over 3 jaar is.. mogelijk volgend jaar, heb immers dit naar weer wat kosten naar voren gehaald via de grote beurt + nieuwe set banden achter.

Velgen via hen ook bij de velgendokter gebracht om voor ééns en altijd af te rekenen met getril in de auto. Helaas kon dat niet die dag dus huiswaarts gereden met setje 18 inch en de afspraak dat ik week later weer terug kwam. Grappig dat (1) qua comfort ik de 18 inch niet perse beter vind en (2) ik gelijk het gevoel had dat het niet meer mijn auto was. Ben blij dat ze er weer onder liggen.

Auto is nu dus technisch 100% up to date en strak. Happy mee. Klaar om te boenderen over de A7/A9 in het land van de curry worst…

Tevens terugroepactie voor de airbag gehad. Prima geholpen bij BMW Den Haag. Categorie glazen paleis maar wel vriendelijk, Toen ik stond te koekeloeren bij een Alpina B5 waren ze er als de kippen bij ;-). Maar goed die is een beetje above my pay grade. Klein beetje maar..

Vakantie update volgt apart. Meer wijn en minder zwembad voor wat tijd om te schrijven. Spoiler alert: hééérlijke auto. Beetje balen van al die baustelle……

Ciao.
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

Ray320 schreef: 01 mei 2023, 22:36 Ik klets, zie ik nu, vergis me. De 3 hebben we wel een heel stuk gereden vanaf NL, tot Wurzburg. Toen de 7, de 6 en de 9. Zo gingen we om Neurenberg heen waar toen veel oponthoud was. Maargoed, is wel 4 jaar terug, weet niet hoe het er nu is.

Hier idem, de reis is ook echt al de vakantie. :D Zo'n lange rit is echt iets om naar uit te zien.
Jep heb die route dit jaar ook gereden.. kan het niet echt aanbevelen anno 2023 met alle baustelle. Echter is het alternatief (de A3 volledig doorrijden) ook niet best. Heb bij
München wel de A95 gepakt en dat reed wel érg lekker door. Aanhaken in het treintje met Alpina’s en Porsches en gaan met die banaan :)
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
Gasfabriek24
Just getting started
Just getting started
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 jan 2021, 16:14
Type Auto: BMW F82 M4
Locatie: Gelderland

Leuk verhaal, mooie auto heb je!
- BMW M4 Yas Marina Blue 2014 (huidig)
- BMW 328i Moonstone Metallic 2014 (verkocht)
- BMW 325i Monaco Blue 2008 (verkocht)
- BMW 523i Aspen Silver 1997 (verkocht)
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

Dank! Jij ook, lekkere M4 met prachtige kleur blauw
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Leuk verhaal :ja: en prachtige 5-er!!

edit: even je hele ''profiel'' doorgelezen, en wat kan een mens toch gek zijn op een auto 001 , herken mijzelf zo in alles.

Is het nog gelukt om de roestvorming voor je vakantie te herstellen?
Once a BMW always a BMW
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

BMWe90Mike schreef: 27 jul 2023, 07:57 Leuk verhaal :ja: en prachtige 5-er!!

edit: even je hele ''profiel'' doorgelezen, en wat kan een mens toch gek zijn op een auto 001 , herken mijzelf zo in alles.

Is het nog gelukt om de roestvorming voor je vakantie te herstellen?
Dankjewel ! Leuk om te lezen, ik ben zeker helemaal gek van de auto. Ook al kijk ik nog elke dag op AutoScout24 :).

Roest vorming wordt as we speak aangepakt toevallig. binnen een maand een gaatje vinden bij auto garages is echt onmogelijk tegenwoordig, dus moest na de vakantie.

Ben m een goede drie dagen kwijt voor behandeling en spuiten.
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
Gebruikersavatar
BMWe90Mike
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 517
Lid geworden op: 18 jan 2018, 08:48
Type Auto: G20 330i

Haha autoscout is net als funda, kijken blijft altijd leuk.

Klopt ja de garages hebben een lange wachttijd, ik heb half juli een afspraak gemaakt en kan half september pas terecht.
Once a BMW always a BMW
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

142,000 km - kleine maar fijne klusjes in het interieur
uitgebreide vakantie + jaar de bimmer moet nog komen

Weer lekker eenvoudig klusje maar waar ik erg blij van word omdat ik me irriteerde eraan.

Dat plastic blijft wel dingetje bij BMW. M’n lucht rooster lijstjes waren aan beide kanten ingescheurd.

Afbeelding

Nieuwe besteld, YouTube aangeslingerd en de oude uit het dashboard verwijderd. Er moet wel een en ander eruit Incl de houten sierlijst, maar alles is heel eenvoudig. Je snapt gelijk hoe ze hele interieurs van BMW F-reeks zo snel eruit krijgen ;)

Stappen:
- sierlijst in z’n geheel los klikken, dit lukte mij met m’n handen en beetje kracht. Links boven beginnen en niet vergeten je rechter portier open te houden (anders kan die er niet uit)
- 3 connectors los en hele lijst Incl ventilatie systeem mee. Even hoekjes afschermen met doek - die zijn scherp en straks beschadig je de rest van je interieur
- voorkant van de sierlijst los schroeven met torx
- voorste gedeelte los klikken, dit doet zeer aan je vingers maar durfde dit niet met platkop schroevendraaier te doen
- alarm / vergrendel knop eruit drukken
- nieuwe erop , goed uitlijnen zodat je roosters van links naar rechts kunnen
- alles weer terug zetten

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Nu de sierlijst los was kon ik die ook mooi even krasvrij maken. Hier scratch removal voor gebruikt icm een applicator pad. Erg blij met het resultaat

Afbeelding Afbeelding

De nieuwe i5


Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Verder ook nog proefrit gemaakt in de i5. Voor het gevoel.

de proefrit was top, fijne lui bij Kalfsbeek zoals altijd (beter dan Dusseldorp Den Haag imo). Ik wilde eigenlijk ook nog even de G31 die ze daar hadden staan maar moest onverwachts iets eerder weg.
Anyway de i5, lang ding joh, flink gegroeid in lengte merkte het vooral bij de achterportieren. Het was wel erg herkenbaar en fijn rijden, heel knap hoe BMW dat toch flikt: het 5 serie gevoel in een EV. Als ik de 535i niet had, zou dit echt wel kans hebben gemaakt. Ik schrijf dit bewust, verder kom ik op terug waarom

Het rijdt lekker direct, stuur voelt goed in de hand. Hij is wel straffer dan mijn F11, maar ik heb adaptief onderstel en vaak in comfort+, de i5 had M onderstel dus dat zal wel meespelen. Waar je bij de i4 het gewicht voelde op de voorwielen (ik reed toen de m50) had je dat bij de i5 echt niet. Het was echt kl*te weer dus ik kon m klein beetje dwars proberen te gooien, maar de electronica lieten dat niet toe :).

Hij ziet er in het echt ook gewoon goed uit. Zoals altijd met BMWs komt die op de persfoto’s niet zo lekker eruit…

Maar goed dan het bittere. De onvermijdelijke afwerking… een 5 serie is qua afwerking bijna niveau 7 serie. Dat is muv de E60 altijd geweest. Mooie materialen, hoogwaardig leder, knopjes die haptisch goed aanvoelen etc.

Nou das minder met deze generatie. Gaande de rit viel me dit steeds meer op. Toch wel erg hard nep leder op portier, de knopjes veren niet zo lekker mee terug, het knipperlicht klinkt goedkoper, portier dichtgooien niet als een kluis. Hmmm. Het meest opvallende was nog wel het dakhemel: ipv een daadwerkelijk akoestisch dempend dik ‘tapijt’ in het dak, is het nu een stofdoek.. ik maak geen grap..
Verder snapte ik helemaal niks van de moderne rijhulpen het idrive systeem en de sfeer effecten . Ik ben 31 maar Meine gutte wat een overkill aan hulpjes. Ik werd echt volledig gek van de snelheidswaarschuwing, ik kreeg m gewoon niet uit.
Entertainment beter dan de vorige idrive maar vindt het nog steeds onoverzichtelijk met alle losse apps ipv gewoon in menuutjes zoals mijn eigen idrive.
Waar voorheen de knop zit voor rijmodi aanpassen is dit nu een knop voor sfeer aan boord. Man wat een overkill aan prikkels, ik had m op expressief (ofzo) en er kwamen geluiden uit met licht effecten, daar is de rocking rollercoaster in Disney niks bij. Het is een auto, waarom zoveel focus op al die randzaken..
Goed. Overwegend positief dus met wat puntjes. Maar het is knap wat BMW als volledig elektrische auto heeft neergezet die echt voelt als een 5 serie.

Aan te raden dus.
Maar toen stapte ik m’n eigen auto in…

Direct weer dat BMW gevoel. Man wat een afwerking van de materialen tov waar net een uur in had gereden. Overal leder, dashboard en middenconsole houtinleg wat hoogwaardig voelt en is. Het valt niet meer op als je er elke dag instapt ;).
De eerste bocht met de hydraulische stuurbekrachtiging gaf zoveel meer gevoel, de knopjes voor de stoelverwarming die gewoon zwaar en met veel gevoel ingedrukt moeten worden.

Aan álles merk je.. BMW maakt ze niet zo meer. En dat doet als heel groot liefhebber van het merk toch een beetje zeer..

Die 535i is een blijvertje..
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ik herken het helemaal. Voor wat ik aan "oude F-serie meuk" rijd heb je tegenwoordig een sjieke latest "greatest" BMW maar het bekoort mij ook niet. Mooi hoe je omschrijft hoeveel afleiding je tegenwoordig hebt bij die auto's. Soms wil je gewoon instappen en rijden zonder dat allerlei bijdehante systemen je irriteren. En dat begint al bij de adaptieve cruise control die niet intuïtief (sorry) uit te schakelen is. Ik mis het niet! :mrgreen:
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

Ha Jeremy, hopelijk alles goed met de dikke autobahn blazer? Ik zag laatst een 5 serie met het champagner Quartz individual . Wat een wáánzinnige kleur in het echt. Jouw foto’s lieten al niks tot de verbeelding over maar echt zo gaaf in het echt. Je loopt erom heen en elke stap die je zet verandert de kleur, heel gaaf.

En ja weet je ik ben opzich wel fan van gadgets en software matig nieuwe leuke features, maar laat het aub niet afleiden van het rijden en maak het zeker niet minder goed dan het was. BMW idrive was top, maar hoe het nu werkt, werd ik helemaal horendol van.

De adaptieve cruise vind ik nu goed werken met knopje ingedrukt op stuur voor de ‘conventionele’ cruise control, maar wist inderdaad niet 123 hoe je dit aanpaste in de nieuwe 5 serie.

Wat ook zo apart was: stoelen naar voor achter via knopjes, al het andere (dus zijsteun, verlengstuk, kantelen) moest via het menu…! Zo’n verkeerde besparing van knopjes vind ik dat. Snap dat gewoon echt niet….

Ik blijf ook voorlopig in die oude F reeks meuk rijden ;). Al lonkt een G31 540i, maar vooral vanwege de nu nog goede restwaarde van mijn F11…
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
Gebruikersavatar
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 2190
Lid geworden op: 31 mei 2013, 08:07
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI
Locatie: Oosterburen

Ja die kleur verveelt absoluut niet. Soms is het donkergrijs, soms blauwig, soms zit er een paarse gloed in en als het zonnetje erop schijnt een prachtige goudbronzen shine. Ik heb de auto inmiddels "al" 14 maanden en dat is voor mij lang haha. Bevalt mij nog steeds super en heb ook geen plannen om 'm weg te doen, zeker niet aangezien mijn kilometers met 75% zijn afgenomen doordat ik niet meer iedere +/- 3 weken heen en weer pendel tussen Nederland en Duitsland.
Spoiler
Afbeelding

Een mooi herfstplaatje van eergisteren met het zonnetje erop. Staat perfect op zijn poten en ziet er met deze velgen toch echt dik uit.
Sterker nog... Ik ben zo'n fan van de F-serie dat de 335d nog een klein maar agressief zusje erbij heeft, zie hier. :ja:
DeDude
Just getting started
Just getting started
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 nov 2022, 15:20
Type Auto: BMW F11 535i xdrive luxury edition (2016)

Wooo echt heel gaaf ! Zoiets erbij lijkt me gaaf, maar zou dan toch zelf voor een Z4 willen gaan.

Geniet ervan. De n55 is een heerlijke motor ! Ik heb m stage 1 en bevalt uitstekend. Wil alleen nog het schakelgedrag aanpassen met xhp
2016 BMW F11 535i xdrive luxury edition
Mediterranblau, Oyster leder
Link naar showroom
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: Showroom & Projecten”