116i VS 118i

Voor alle overige (BMW) Modellen buiten de 1, 2, 3, 4, 5, M en Z serie
Plaats reactie
bmw16i
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2023, 19:21

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zit met een grote vraag. Ik wil graag een sportievere auto en na veel zoek- en vergelijkingswerk kwam ik uit op de BMW 1serie.
Nu is er super veel aanbod overal, maar uiteindelijk heb ik 2 auto's gevonden waarvan ik dacht die zijn prima.

Keuze 1: https://dusseldorpbmw.nl/voorraad/bmw/1 ... ne/1604904#

Keuze 2: https://www.storybmw.nl/bmw/p/bmw-1-ser ... l-32190934

Vergelijking: https://www.bmw.nl/nl/content/meer-bmw/ ... oeken.html

Ik rijd op dit moment een handgeschakelde grijze Renault Clio uit 2003 met een 16v 1.2 motor, dus beide modellen zijn een upgrade voor mij.
Aangezien dit een speciaal forum is voor bmw' liefhebbers vroeg ik mij af welke van de 2 jullie zouden aanbevelen en waarom.

Alvast bedankt! :D


Gebruikersavatar
ejt
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 11495
Lid geworden op: 31 okt 2009, 18:59
Type Auto: BMW

:hallo: :welkom:

Alle drie de links werken natuurlijk wel, maar komen niet op een 1 serie uit.
heden G21 330iA

2005 E91 320dA
2009 E91 320d
2013 F31 320dA
2014 F31 335dA
2019 G21 330iA
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Er zijn veel verschillen tussen een handgeschakelde rode auto en een zwarte auto met automatische versnellingsbak. Het is alsof ze uit twee verschillende werelden komen! Laten we eens kijken naar de voordelen en nadelen van elk.

Laten we beginnen met de rode auto. Rood is een coole kleur, dat is zeker waar! Als je een rode auto hebt, zul je zeker de aandacht trekken. Mensen zullen denken: "Wow, die auto is echt gaaf!" Maar het hebben van een rode auto betekent ook dat je moet schakelen. Schakelen is als het spelen van een videospelletje in de auto. Je moet op de juiste knop drukken om van versnelling te veranderen. Het kan een beetje lastig zijn, vooral als je niet veel ervaring hebt. Maar oefening baart kunst!

Nu, laten we onze aandacht verleggen naar de zwarte auto met automatische versnellingsbak. Zwart is een hele chique kleur. Als je in een zwarte auto rijdt, zul je er heel stijlvol uitzien. Het beste deel van een automatische versnellingsbak is dat je niet hoeft te schakelen. De auto doet al het werk voor je! Het is alsof je een robot als chauffeur hebt. Gewoon gas geven en de auto doet de rest. Maar het kan ook een beetje saai zijn, omdat je niet het gevoel hebt dat je de controle hebt. Het is alsof je in een achtbaan zit zonder de mogelijkheid om de snelheid te veranderen.

Nu, laten we eens kijken naar de voordelen van de rode auto. Met een handgeschakelde auto kun je de controle hebben over de snelheid en het vermogen van de auto. Als je sneller wilt gaan, schakel je gewoon naar een hogere versnelling. Als je langzamer wilt gaan, schakel je terug naar een lagere versnelling. Je kunt de auto helemaal naar jouw wensen aanpassen. Het is als het hebben van een superkracht! Bovendien kun je indruk maken op je vrienden door te laten zien dat jij de auto bestuurt en niet andersom.

Aan de andere kant heeft de zwarte auto met automatische versnellingsbak ook zijn voordelen. Het is gemakkelijk te rijden, vooral als je net begint met autorijden. Je hoeft je geen zorgen te maken over het schakelen, dus je kunt je concentreren op de weg en genieten van de rit. Het is als het hebben van een persoonlijke assistent die voor je zorgt. Bovendien kun je je handen aan het stuur houden, wat erg belangrijk is voor de veiligheid.

Laten we nu eens praten over de nadelen van de rode auto. Schakelen kan soms lastig zijn, vooral als je niet goed oplet. Je moet je voeten gebruiken om te koppelen en te schakelen, en dat kan verwarrend zijn. Het kan een beetje eng zijn om in een helling te staan en te proberen weg te rijden zonder achteruit te rollen. Maar wees niet bang, met wat oefening word je er vanzelf beter in!

En laten we de nadelen van de zwarte auto niet vergeten. Een nadeel van de zwarte auto met automatische versnellingsbak is dat je misschien het gevoel hebt dat je minder controle hebt over de auto. Omdat de auto automatisch schakelt, kan het zijn dat de auto soms langzamer reageert dan je zou willen. Het kan ook zijn dat de auto soms schakelt op momenten dat jij het niet zou doen. Dat kan een beetje frustrerend zijn als je graag de touwtjes in handen hebt.

Daarnaast is er nog een nadeel van de zwarte auto: saaiheid. Omdat je niet zelf hoeft te schakelen, kan het soms een beetje eentonig aanvoelen. Het rijden wordt meer een passieve ervaring in plaats van een actieve. Maar hey, sommige mensen houden van een ontspannen rit zonder te veel gedoe!

Nu hebben we dus alle verschillen, voordelen en nadelen van de handgeschakelde rode auto en de zwarte auto met automatische versnellingsbak besproken. Het belangrijkste is dat beide auto's je van A naar B kunnen brengen, ongeacht de kleur of de versnellingsbak.

Dus, of je nu kiest voor de coole rode auto waarbij je zelf moet schakelen of voor de slimme zwarte auto die het schakelen voor jou doet, onthoud dat autorijden een avontuur is. Het gaat erom dat je veilig en verantwoordelijk rijdt, geniet van de rit en altijd plezier hebt onderweg.

Dus, welke auto kies jij? De keuze is aan jou, avonturier!
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Berichten: 578
Lid geworden op: 25 dec 2020, 00:27
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Chatgpt? :lol:
Gebruikersavatar
ParaWM
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 516
Lid geworden op: 20 jan 2017, 22:43
Type Auto: F32 428i
Locatie: Zaanstad

Yep 001 Iemand die zich niet even netjes voorstelt en dan ook nog een dubbele post maakt voor meer aandacht verdiend dat wel, was het idee.
bmw16i
Just getting started
Just getting started
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2023, 19:21

Sorry, ik heb per ongeluk 2 topics geopend omdat ik niet wist waar ik mijn bericht moest plaatsen.
En ik zal ik mij even voorstellen:
Een nieuwe bmw liefhebber uit de provincie Utrecht. Ik heb altijd wat oudere auto’s gereden, maar na lang sparen eindelijk centen voor een mooie auto.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Modellen: Technisch/Vragen/Onderhoud”