128ti,m135xdrive of 330i

Alles wat niet met bmw te maken heeft kun je hier posten.
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Ik denk dat jou zorgen onterend x-drive niet helemaal terecht zijn. Ik rij een f20 x-drive en kan zonder problemen gewoon tot 2,5 mm profiel mijn banden verslijten, dus zo nauwkeurig komt dat gelukkig niet.
Maar ik zou zo wie zo nooit voor een f40 m135i gaan behalve dat het interieur aanzienlijk nieuwer en frisser is.
Rijd de auto voor geen meter, baken met overstuur en slecht controlerende x-drive systeem en nog langzamer dan zijn voorganger, terwijl de f20 x-drive met alles uit je genoeg ruimte geeft om leuk te spelen met de auto en lekker een powerslide te maken.
Als ik jou was zou ik zeker eens een proefrit aanvragen in een m140i met weinig kilometers op de teller.
( die van mij is niet te koop 008 )


:Mpower: 140i
Gebruikersavatar
CornelisJ90
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 373
Lid geworden op: 26 mei 2019, 18:26
Type Auto: BMW F31 330D ///M-Sport

Als ik het hele topic eens door zit te lezen zou ik in jou geval de 128ti kiezen. Heeft de voordelen van de 135 maar niet de nadelen. Als jij de 3 serie of de oude 1 serie niet mooi vind of lekker vind rijden, is het toch prima? De meesten hier hebben liever een RWD of xDrive, maar dat hoeft jou keuze niet te zijn toch?
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Thanks voor het mee denken(zeer gewaardeerd),dat gezegd hebbende zal een m140 mooi klinken en een monster zijn enz.. maar zowel binnen als buiten kan ons niet bekoren.
Ik zie ze soms wel eens rijden,zowel de m140 als de normale uitvoering,maar ik vind ze echt niet mooi.En ik wil wel een auto die ik mooi vind en graag nog even achterom kijkt,dat hebben we wel bij de f40.
Alleen het rare aan de f40,standaard vind ik het een saai hok om te zien.Maar verlaagd en minimaal 18 a 19 inch eronder en m pakket ziet het er zeer mooi uit.
Dus nee,een m140 zoeken wij echt niet,vind het wel jammer dat ik hem niet mooi vind,anders was het zeker een optie.

Dank jullie dusver.
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Gebruikersavatar
6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 504
Lid geworden op: 17 aug 2012, 22:55
Type Auto: F20 m140i xdrive

Dan wordt het inderdaad een paar afspraken maken bij de dealer en vooral rijden.
:Mpower: 140i
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Inderdaad gaan we dat eerst doen,en als mjn gevoel nog steeds bij de ti blijft,dan ga ik id op jullie advies af om dat gevoel gewoon te volgen.Soms zoek ik teveel en te lang haha..
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Gebruikersavatar
frankie
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 233
Lid geworden op: 13 mar 2013, 14:22

De 1 serie heeft in het geval van 4wd een relatief eenvoudig haldex systeem. Dat is niet te vergelijken met het Xdrive van de in de basis achterwiel aangedreven modellen. Haldex heeft de gevoeligheid voor verschillende bandenmaten helemaal niet.
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

O wist ik niet,ik had wel div. Testen gelezen waarin dit systeem werd benoemt en belangrijk is om bmw sterrenbanden te nemen,alsmede op een engelse fora gelezen te hebben dat er een paar mensen waren die dit systeem kapot hadden door teveel onderlinge bandenslijtage.
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Hallo mensen,ik heb intussen wat prijzen bekeken wat binnen mijn budget valt en wat ons het meest aanspreekt.
Daarbij zijn we bij 2 dealers geweest,en viel mijn hoog op een x4 van 2020/2021.

Ook een prachtige auto zeg,maar nu wordt het lijstje langer worden.
Binnen ons budget zou alleen de 184pk versie haalbaar zijn.
Mijn meissie was niet uit de x4 te slaan.
Ik moet zeggen qua looks dat de x4 onverwacht boven het lijstje staat.
Maar het gevoel dat het dan maar een 184pk versie betreft is iets wat me weer tegenstaat.
Gelukkig hebben we geen termijn gesteld wanneer we iets kopen,lastige keuzes allemaal.
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Ik heb een week geleden mijn M135i ingeruild voor een F82.
Het was een kanon van een auto. Rijdt super goed en zeer tevreden mee geweest. Ik lees hier verhalen over bijv het langzamer dan zijn voorganger, verbruik, banden etc. Maar je kunt een 6-pitter niet vergelijken met de 4-pitter van nu daar gaat het dus niet om. Ik denk dat op een bochtige weg de m135i niet onder doet voor een vorige m140i.
Ik ben alleen maar vol lof over de f40.
Mocht je een hele dikke zwarte, originele NL, dealer onderhouden en een bomvolle (leer, pano, hub enz) m135i willen zien, met weinig km's en een super geluid, dan weet ik er eentje voor je te staan.
suc6
BMW F82 M4 2014
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Thx akex voor je suggestie,alleen een zwarte is precies de kleur die het voor ons niet gaat worden,mooie kleur hoor en staat wel dik vind ik,alleen ik heb niks met zwart.
Maar sowieso bedankt voor de suggestie.
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Weet iemand trouwens iemand of de 320i en 330i technisch dezelfde motor en bak heeft?
Hele goede optie voor mij zou zijn om een mooie 320i met m pakket te kopen en na de evt garantie te tunen tot hetzelfde vermogen als een 330i.
Bmw gebruikt volgens mij dezelfde blokken en bakken alleen software matig teruggetuned toch?
Lijkt mij sterk dat ze andere kleinere onderdelen gebruiken die verschillen,zou denk ik ook teveel kosten voor bmw ipv alles hetzelfde.
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Die discussie is hier al n keer uitgebreid gevoerd. Ik zou m ff opzoeken.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Ja had ik id gelezen,maar volgens mij was er nog niet een 1 duidige conclusie op.Maar id had mijn vraag beter in die andere topic kunnen stellen.
Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Gebruikersavatar
Dutch79
Moderator
Moderator
Berichten: 13918
Lid geworden op: 17 jan 2011, 23:37
Type Auto: E90 330i en E91 335i
Locatie: Capelle aan den IJssel

Als je de link hier even post, kunnen we daar nog even verder gaan 008
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Zie de E9X Showroom voor m'n E91 335i
Remco2706
Just getting started
Just getting started
Berichten: 21
Lid geworden op: 30 mar 2023, 10:11
Type Auto: Bmw 128ti

Wees goed en behulpzaam voor een ander,maar sla hard terug in geval van nood.
Plaats reactie

Terug naar “Offtopic”