BMW F82 M4 crank hub

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PIR3lly
VIP Driver
VIP Driver
Berichten: 550
Lid geworden op: 28 mar 2013, 16:06
Type Auto: F82 M4 Competition
Locatie: In de lucht...

Hoger octaan gehalte. Dus het extra vermogen heeft misschien het zetje gegegeven.
Ik weet het niet, kan ook pure pech zijn.
Het is in ieder geval niet zo'n dure fix. Maar of het zin heeft...

Zelf zit ik wel aan een stage 1 tune te denken. Mis een klein beetje het hoge koppel van m'n vorige auto... :mrgreen:
Dus misschien toch maar de mod Dan, Als het zover is...


alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Haha, ja. Je weet dat er nog zoveel uit dat blok te halen valt. Ik begrijp je helemaal. Als ik zou gaan tunen, dan zou ik ook voor een nieuwe crank hub gaan. Dan speel je altijd op safe.
Ik denk dat ik de mijne origineel blijf rijden. Misschien ook weer beter als ik de auto weer ga verkopen.
En ik ga er vanuit, dat de crank hup gewoon heel blijft zoals men zegt en zeker na mn capture plate. Ik heb er toch wel vertrouwen in .
Laat maar weten wanneer je gaat tunen. Ik ben toch wel benieuwd.
BMW F82 M4 2014
alex328i
Being a part of it
Being a part of it
Berichten: 169
Lid geworden op: 15 dec 2018, 14:35

Het verhaal van de crankhub bleef toch steeds in m'n hoofd zitten. Na alle verhalen had ik toch besloten om de crankhub te gaan vervangen.
Nogmaals contact gehad met Mosselman. Toevallig hadden ze een plekje vrij en is deze week de nieuwe crankhub van Mosselman erin gegaan. De kosten bedroegen in totaal 2000 euro.
Ik heb ook meteen de ketting en geleiders, spanrol laten checken. Deze hoefden niet vervangen te worden.
ik moet heel eerlijk zeggen dat dit een hele grote geruststelling voor mij is. Dat gewoon de crankhub niet meer kapot kan lopen. Daarnaast zal het ook een eventuele nieuwe eigenaar zeer aanspreken, mocht ik de auto een keertje willen gaan verkopen.
Mocht iemand anders ook steeds hieraan zitten denken en zich een beetje zorgen maken, dan kan ik dit zeker adviseren.
BMW F82 M4 2014
Plaats reactie

Terug naar “M3/M4: Motorisch/Performance”