Trilling g30 540i touring

Bespreek hier onderdelen, zoals veren, schokbrekers en remmen
Plaats reactie
Chinees
Just getting started
Just getting started

Hi allen,

Ik heb een trilling in m’n stoel, voelbaar over de gehele auto. Ik heb de velgen en banden die er onder zaten vervangen, laten balanceren etc. Dit werkte niet.

Toen heb ik nieuwe velgen en nieuwe banden gekocht. Trilling bleef.

Voor de zekerheid een een andere bestaande set eronder gegooid en je raadt het al: het bleef.

Ik ben nog 1x vanuit Rotterdam naar Karelsen banden in Soest gegaan, die hebben opnieuw gebalanceerd, tevens zonder succes.

Nu denk ik dat het meer in m’n aandrijflijn zit. Ik heb eergister mijn auto op de brug gezet en heb eens goed gekeken. De hardyschijf leek prima. De vooras zat minimale speling (wel een tikje <zie bijgeloten vid>).

Ik heb de tussenbak uitgeschakeld om te kijken of de tussenbak kapot is, bij een testrit was de trilling nog wel voelbaar.

De achteras was prima optisch.

Nu heb ik de assen van m’n achterwielen gecheckt op speling. Er was niet direct verticale speling maar horizontaal kon ik ze beide van links naar recht bewegen (zie video 2). Bij de voorwielen kan ik dit niet.

Mijn vraag is of dit normaal is?

Iemand enig idee mbt de mogelijke oorzaak na het lezen van bovenstaande?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Chinees
Just getting started
Just getting started

Excuus in verkeerde channel gepost.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bryan540
Just getting started
Just getting started

Ik heb exact hetzelfde, BMW dealer kan het tot op heden net oplossen. Merk met rustig accelereren lichte haperingen/schokjes in aandrijving/automaat
Plaats reactie

Terug naar “1M: Vering/Remmen/Onderstel”