DAB 'inbouwen/toevoegen' in bmw 440i ?

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
turboflix
Just getting started
Just getting started
Type Auto: bmw 440i xdrive, grand coupe, 2018

Hoi Allemaal,
ik heb een bmw 440i xdrive grand coupe uit 2018 . Zit dus helaas geen DAB radio in.
Is er een manier om dat toe te voegen? ben zelf niet echt technisch/inbouwer, dus ik hoop op een eenvoudige oplossing :-)

6xLekker
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: F20 m140i xdrive

Weet je het zeker?
Ik heb ook twee bmw’s uit 2018 en hebben alle twee nav pro en ook DAB.
vind het alleen niet zo goed werken. Zodra je de grens over bent geen Nederlandse radiozender meer en qua geluidskwaliteit hoor ik geen verschil met de gewone fm.
:Mpower: 140i
veejay
VIP Driver
VIP Driver

Idd vind de kwaliteit tegenvallen, soms lijkt fm wat dynamischer te klinken zelfs. En idd, hier en daar in NL zelfs dropouts. Vond het gaaf in het begin (eerste keer DAB) , maar zou het nu niet meer missen. Zeker geen HK kwaliteit waardig, je kunt beter FLAC bestanden afspelen, dat klinkt pas goed.
440Xi Cabrio Full Individual Msport + Mpower & SoundKit.
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Type Auto: BMW G31 530i

Nou als ik door een tunnel rij en van dab+ naar fm terugval merk ik toch echt dat fm zo verl slecht klinkt dan dab+
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

Ik merk ook duidelijk verschil maar om de vraag te beantwoorden van de topic starter.....even achteraf toevoegen zit er niet in. Je hebt een andere radio unit nodig waar dab+ in zit of je moet after market gaan.
Freelance Java Software Engineer
Plaats reactie

Terug naar “F3x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”