Zf slechte service

ZF Services Nederland B.V. vertegenwoordigt in Nederland ZF Friedrichshafen AG, de Duitse fabrikant van producten op het gebied van besturings-, aandrijf- en chassistechniek voor met name de automobielindustrie. ZF Friedrichshafen levert sinds 1915 diverse componenten aan de voertuigindustrie en is één van de top drie automotive leveranciers wereldwijd. Naast complete units levert de organisatie in Nederland ruil-, vervangingscomponenten, onderdelen en reparatieservice – ook bij de klant op locatie – voor vrijwel alle ZF-producten.
Plaats reactie
Giovanni21
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW E90 325i

Float schreef: 02 nov 2023, 17:52 Weet iemand of de vestiging in Delfgauw de mechatronic echt open maakt?
Ik heb ze gebeld maar moest mailen helaas na een week nog geen reactie gehad.
Yes doen ze wel. En kleine dingetjes zoals rubbers etc worden ook vervangen (waar nodig).

BMW E90 325i Check my Ride 8)

- Een auto is meer dan een vervoersmiddel alleen -
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

ZF heeft als antwoord gegevens dat ze per januari 2024 er mee stoppen voor personenauto's dus dat wordt dan naar ZF Duitsland gaan denk ik?

@Dutch79
Heb je een link met foto's?
Kan het zelf niet met de keywords die ik gebruik vinden.
Freelance Java Software Engineer
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Oa in mn showroomtopic:
viewtopic.php?p=412631#p412631
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

Dank je voor de link.
Ik heb daar gekeken en verder in een ander topic maar ik zie geen foto waarbij de mechatronic wordt opengemaakt enkel gedemonteerd maar Dutch79 en andere wordt de mechatronic echt opgemaakt?
Dutch79
Moderator
Moderator

Deze foto's zijn van t moment dat Ik (destijds) even mee mocht kijken tijdens de automaatbeurt. Dus zou niet durven zeggen wat er (standaard) exact verder aan gedaan wordt.
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Ik zie op mijn foto's alleen een gedemonteerde mechatronic, dus ik kan ook niet bevestigen dat deze ook daadwerkelijk open gemaakt wordt...

Eerder in deze thread werd Autrans Lunteren als mogelijk alternatief genoemd voor ZF onderhoud.
Hugo330D
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW 330D M Sport (F31)

Ik heb zelf niet met mijn eigen ogen kunnen vaststellen wat ze bij ZF hebben gedaan, maar onderstaande is wat ze per mail aan mij hadden bevestigd.
Ik zou zeggen dat de Mechatronic wel wordt gedemonteerd waarbij ze de rubbers/ pakkingen (dichtdelen) vervangen, maar niet opengemaakt. Waarom zouden ze ook?

==================================================================================================
Een onderhouds- servicebeurt bestaat uit de volgende werkzaamheden :
• Proefrit vooraf aan de servicebeurt
• Verversen van de olie van de transmissie
• Vervangen van het filter
• Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc. etc.)
• Demontage, reinigen en vervangen dichtdelen van de hydraulische schakelunit
• Proefrit na de servicebeurt

Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten:
Slijtage in de transmissie wordt niet opgelost middels een Servicebeurt.
Het kan dus zijn dat de transmissie slijtage/gebreken vertoont, en dat een Servicebeurt niet helpt.
Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
Wij maken van te voren een proefrit om evt. klachten waar te nemen en te bespreken.
Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd.
Wij geven garantie op de uitgevoerde werkzaamheden en onderdelen maar niet op de staat of werking van de transmissie.
==================================================================================================
BMW 330D M Sport EB (F31) :Mpower:
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

Dank je voor het toevoegen van de mail.
Ik denk het ook niet dat ze 'm open maken enkel wat op de mechatronic zit en niet er in.
Ik zal eens informeren bij ZF in Dordmund.
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Uit nieuwsgierigheid: waarom wil jij graag dat jouw mechatronic opengemaakt wordt?
Dutch79
Moderator
Moderator

De automaatbeurt bij ZF is al uitgebreider dan wat er bij andere bedrijven aan gedaan wordt. Maar vraag is of t veel toevoegt als ie wel uit elkaar gaat inderdaad. Sinds de beurt heb ik er weer 140K probleemloos mee gereden in ieder geval.
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

MKL-F32 schreef: 11 nov 2023, 13:59 Uit nieuwsgierigheid: waarom wil jij graag dat jouw mechatronic opengemaakt wordt?
Ik lees vaker dat men schrijft dat de mechatronic uit elkaar gaat om te reinigen maar ik vroeg mij dus af of het daadwerkelijk zo is wat dus niet is.
Het is puur uit interesse. Ik heb de vraag ook aan ZF gesteld wat een beurtje kost en wat er gedaan wordt echter heb ik daar geen antwoord op gehad behalve dat ze er mee stoppen voor personenauto's.
Ehombie
Just getting started
Just getting started
Type Auto: 523i e61 LCI

Deze vraag heb ik me toen ook gesteld
De reden om het voor mij toen der tijd zelf te doen (olie bril, ,pan, 4 sleeves, connectorseal) was volgens mij ook dat ze de brainbox niet openmaakte obv fora info. (Athans die indruk had ik). Om die open te krijgen is ook niet so spannend. Maar die specieke veertjes/ balletjes en tussenplaat zijn moeilijk verkrijgbaar. Op ebay zijn ZF genuine onderdelen wel te vinden maar cross reference was mij te summier met de documentatie die ik heb/had.

Ik heb toen een pakket besteld op ebay…(zf origneel). Als het voor je retrofit e60 is, en je hebt interesse, laat me maar weten. Dan kijk ik nog wel even in mijn bestel history.
Dutch79
Moderator
Moderator

@Ehombie: heb je daar foto's van? Wel interessant. Er zijn weinig mensen die zo ver gaan in hun automaatonderhoud vermoed ik. En hoe zinvol het is, weet ik ook niet.
Plaats reactie

Terug naar “ZF Services Nederland”