Mijn pas aangeschafte BMW F31 is uitgerust met het meest basis audio systeem. Het geluid hiervan valt behoorlijk tegen.
Volgens mij zijn er wel twee woofers onder de voorstoelen gemonteerd. Maar geen tweeters in de raamlijsten voor.
Daarom wil ik graag met een klein budget de audio upgraden. Wat is handig om te doen?
Denk zelf dat een versterker al een verschil maakt.
Iemand hier tips? Alle tips zijn welkom.
Ik las vandaag iets over een Vibe Powerbox versterker. Iemand daar ervaring mee?
Basis audio upgraden F31 LCI 2017
- Float
- VIP Driver
- Contacteer:
De tweeters kan je in de a stijlen er zo bij prikken op de mid range speakers.
De vraag is wat wil je precies? Wil je echt een versterker of een setje drop ins en meer niet?
De vraag is wat wil je precies? Wil je echt een versterker of een setje drop ins en meer niet?
Freelance Java Software Engineer
- EricSW
- Just getting started
- Type Auto: BMW F31 320i
Dat is idd de vraag. Ik heb begrepen dat het toevoegen van een versterker helpt voor een 'voller' geluid.
De ingebouwde speakers upgraden of tweeters toevoegen zijn ook mogelijkheden.
Weet dus niet precies wat ik wil en wat slim is om te doen, vandaar mijn vraag.
De ingebouwde speakers upgraden of tweeters toevoegen zijn ook mogelijkheden.
Weet dus niet precies wat ik wil en wat slim is om te doen, vandaar mijn vraag.
BMW F31 LCI 320i Luxury line 

- Float
- VIP Driver
- Contacteer:
Als je het volume wilt kunnen opendraaien met een bass er in dan heb je een externe versterker nodig.
Freelance Java Software Engineer
-
- VIP Driver
- Type Auto: 420i Gran Coupe (F36)
Als je het met een klein budget wilt doen, begin eens met de deur speakers. Deze zijn echt van lage kwaliteit, daar valt grote winst te behalen. Met aparte tweeters wordt het nog iets beter, maar ook een stuk duurder omdat je ook nieuwe raamlijsten hebt. Eton, Focal, ed. hebben mooie speakers voor de deur(en).