Tuning 545e waar te doen en ervaringen?

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
Mvdm
Just getting started
Just getting started

Goedemorgen,

Ben al een tijdje het internet aan het afstruinen naar bedrijven die de 545e kunnen tunen. Zo zie je dat de bekendere namen zoals Mosselman en br-performance een stage 1 kit aanbieden. Na navraag over mail hebben ze ook stage 2 opties.

Op internet kwam ik ook asd performance tegen wat er op het eerste gezicht heel goed uitziet. Website, aanbod en youtube kanaal laten zien dat ze een hoop auto’s modificeren. Ik kom hun hier alleen niet tegen. Heeft iemand ervaring te delen of andere tips?

Ik hoor ook graag als iemand tips heeft of ervaring te delen.

Alvast bedankt :Klappen:
Milan

snoep
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: Diverse BMW's
Contacteer:

Uit eigen ervaring kan ik BR Performance van harte aanbevelen. Ze hebben mijn 5 een serieus goede stage 2 gegeven.
psycholander
Beyond salvation
Beyond salvation
Type Auto: BMW G31 530i

Hou er ook rekening mee dat je altijd de ecu moet uitbouwen en opsturen ivm unlocken.

Dit maakt dus je auto een week onbruikbaar en ook kostbaar.

Vanaf zomer 2020 zijn alle bmw ecu’s zwaar beveiligd en een 545e is altijd van na die tijd….
Mvdm
Just getting started
Just getting started

Dat de ECU unlockt moet worden is snel duidelijk gemaakt, alle tuners hebben daar last van.

Ben op dit moment met mosselman, br-performance en ASD in gesprek. Merk dat ASD wel de meeste parate informatie lijkt te hebben over stage 1/2/3 tuning van de hybrid 545e.

Iemand die al eens bij ASD is geweest??
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Betreft het hier een Femto unlock? Dus je DME moet naar Finland/Rusland opgestuurd worden? Ben benieuwd hoe lang dat traject dan allemaal duurt. Wat voor prijzen horen dan bij dit soort lastige tuning?

Qua ASD. Is blijkbaar een Belgische partij. Ik kende ze niet. Er wordt hier op het forum relatief vaak over tuning gesproken maar ASD wordt volgens mij niet/zelden genoemd.
Plaats reactie

Terug naar “G3x: Motorisch/Performance”