E61 520i LCI 2009 valt uit en houd in

Vragen en/of problemen op het gebied van je motor/performance van je bmw? Stel je vragen hier
Plaats reactie
JoeyWalda
Just getting started
Just getting started
Type Auto: BMW 520i Touring LCI e61

Goedenavond, ik zal mij eerst even voorstellen.
Ik ben Joey Walda woon in Enschede.

Ik rijd al jaren met volle tevredenheid BMW en heb ook al verschillende modellen gehad.

Ben begonnen met een E21 320/6 (had ik die nog maar …) toen kwam er een E34 525 tds een E87 120d dat was een auto van de zaak. Daar heb ik toen een E32 730i bij gekocht als privé auto. Een E39 525i Touring M sport en nu rijd ik dus met de E61 520i met M pakket.

Heb alle auto’s met eigenlijk weinig tot geen problemen gehad en als er wat mee was was het vaak makkelijk op te lossen of de problemen stonden vaak wel op diverse fora.

Met de E61 is het alleen anders en wat gecompliceerder om op te lossen. Ik heb deze auto gunstig kunnen kopen omdat er wat achterstallig onderhoud was en de ketting moest vervangen worden. En ik moest er een paar dingen optisch aan doen om hem weer mooi te krijgen. Onderhoudsboekjes waren er wel bij. De motor had af en toe een misfire maar ik dacht dat dat te maken had met het achterstallige onderhoud.

Na aanschaf direct een grote beurt laten doen maar helaas toch nog 2 weken te lang doorgereden dus ketting opgerekt en die had de geleider kapot geslagen ( het bekende verhaal).

Ketting laten vervangen en alles wat daar bij hoort. Toen ik de auto weer op had gehaald viel het mij op dat de auto nog steeds misfires had en weer terug gegaan. Bij het uitlezen kwam naar voren dat de temperatuur meter niet de goede waardes aangaf dus deze ook laten vervangen.

Maar de misfires bleven. De auto weer uitgelezen maar helaas zonder resultaat . Na veel zoeken op diverse forums kon het dus zo veel oorzaken zijn dat ik als eerst maar de motor heb laten reinigen doormiddel van Carbon cleaning.
En ik moet eerlijk zeggen na 2 dagen waren de misfires weg. Dus misschien wel ergens een sensor smerig geweest.

Maar nu zit ik met een nieuw probleem. Als ik afrem voor bv een stoplicht dan valt de motor zo ver terug in toeren dat die soms gewoon afslaat. En ook als ik een konstante snelheid rij en ik wil gas bij geven dan houd de motor erg in. De hele aandrijving bokt dan en moet dan behoorlijk gas bij geven om weer normaal te kunnen rijden. Heeft iemand hier misschien een idee wat dat zou kunnen zijn? Ik zat zelf te denken aan de stappen motor omdat ik dat bij een eerdere auto al een keer heb gehad. Als ik de auto laat uitlezen komt er trouwens geen enkele storing naar voren.

Mvg. Joey

Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Weet je de motorcode van je blok en op wat voor km-stand zit je?
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
JoeyWalda
Just getting started
Just getting started

Hallo, het is de n43b20 met 163 pk. De km stand 210000.

Mvg Joey
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Is t alleen bij warme motor of ook bij starten van een koude motor?
Je zou de bougies s 'n keer kunnen checken of er eentje nat is. Dan zou je aan een injector kunnen denken. Maar meten van de brandstofdruk kan ook helpen om dingen uit te sluiten.
Bougies/bobines vervangen kan nooit kwaad als je niet weet of/wanneer dat (ooit) is gedaan, gezien de km-stand van dik 2 ton. En de kosten om te vernieuwen zijn vrij laag.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
JoeyWalda
Just getting started
Just getting started

Hallo, even een kleine update, er bleek een oliedrukventiel kapot. Deze zit achter de dynamo. De motor hield de olie druk niet goed vast en daarom liep de motor de motor niet goed. Het terugvallen in de toeren en het uitvallen is nú inderdaad weg. Alleen af en toe schokt de motor nog. Lijkt op een misfire maar er komen verder geen storingen naar boven als die uitgelezen word. Lamba waardes zijn gecontroleerd en lijken goed. We gaan dus nog even verder met zoeken.
Plaats reactie

Terug naar “E6x: Motorisch/Performance”