Miggel - BMW F87 M2 LCI - BM3 Stage 2+

Plaats hier de foto's van jouw BMW F87
Plaats reactie
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW M2 LCI

Klopt! En eentje die weer jonger is en minder km heeft dan de huidige M2 (princiepe kwestie :mrgreen: ).

Een 718 GT4 is goedkoper qua aanschaf dan een 911.2 GT3
Maar zoals je idd al zegt een 911 blijft wel echt een icoon.
Een GT3 wel eens mee gereden, maar een GT4 nog nooit, dus kan ze buiten het optische aspect nog niet vergelijken qua rijgedrag wat mij beter zou bevallen. Volgende maand als ik terug kom van vakantie eens een middagje inplannen richting een porsche dealer.

- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Sounds like a plan 008
Je zult ze toch beiden moeten ervaren om te kunnen bepalen welke t beste past bij je wensen.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Miggel88
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: BMW M2 LCI

Na een half jaar ook maar weer eens een update schrijven omtrent alles wat gespeeld heeft de afgelopen maanden en hoe het er nu voor staat.

Wel om te beginnen met de ///M2, deze is nog steeds in bezit en staat sinds begin november vorig jaar weer onder zijn winterhoes lekker warm in de garage tot na de winterperiode
In 2023 heb ik maar 2193 km er mee gereden :mrgreen: dus daar is verder niet veel aan te melden.

In augustus vorig jaar aangegeven dat ik bezig was met zoektocht naar een Porsche GT3/GT4 en dat ik na onze maand vakantie in September hiermee verder zou gaan omtrent testritten e.d.
Nu waren we begin vorig jaar separaat al bezig met wat plannen voor een 2e verblijf erbij te gaan kopen in Spanje. Dit is echter sinds September in een stroomversnelling gekomen. Met de aanvullende wensen die ik en mijn vrouw hadden en de locatie waar we willen gaan wonen moet je dan een keuze maken, daarom gaat het grootste gedeelte van mijn gereserveerde budget welke ik had voor de Porsche nu in stenen zitten in Spanje.

Dus de ///M blijf ik nog aanhouden hier in BE :). Verkopen ga ik dus ook niet doen gezien de Porsche plannen nu weer voor een tijd terug in de koelkast gaan.
Achteraf ook blij dat ik de M2 niet "officieel" te koop had gezet op autoscout e.d. Vorig jaar medio Juli/Augustus was de markt nog erg laag qua aanbod en waren de prijzen nog best goed voor wat je kon vragen. Maar als ik nu even snel kijk is het erg onrustig weer op de 2ehands markt. Er staan aardig wat M2's ineens te koop hier in Belgie. (en ook andere sportwagens in het zelfde kaliber). Het lijkt wel of men steeds meer schrik begint te krijgen door al het C02 neutrale milieu gezeur van de overheid. Of het word voor sommige mensen gewoonweg te duur om dit soort wagens te blijven rijden in deze huidige tijd. Voor mij dus reden genoeg om hem lekker te blijven rijden.
De upgrade naar een nog leukere sportwagen (Porsche) gaat er geheid ook nog wel eens van komen, maar eerst het 2e verblijf helemaal in orde brengen en dan weer wat de bank spekken voor een sportwagen upgrade.

Ik heb dan ook verder ook geen plannen meer met de M2, hij is voor mij af en rijd perfect nu op de Stage 2+. Ik heb in de tussentijd nog 1 nieuwe update gekregen voor alle 4 de maps en sindsdien is het echt prima. De Paul Johnson tune hoeft voor mij dan ook niet meer, heb contact met hem gehad maar qua winst valt niet meer veel te behalen voor deze prijs, de curves zijn goed lineair en hij pakt goed op zonder teveel turbo lag. Paul kan enkel nog wat meer PK's eruit persen maar dan ga je ook de limiet opzoeken met alle risico's van dien en dat wil ik niet. Dus buiten het reguliere onderhoud en eventuele onvoorziene kosten ga ik er geen geld meer insteken.

Als ik nog ergens wat tijd vind achter een paar maanden tussen alle tripjes naar Spanje door, kan ik eens meeten met Jeremy. En een leuk tochtje uitstippelen met onze ///M’s.

Voor de rest, het was weer een leuke 4 jaar modden aan dit kanon. Maar voor nu is het dus goed geweest met dit topic qua updates.
Adios Amigos!
- BMW F87 M2 LCI > Showroom :Mpower:
- BMW F10 530d
- BMW E60 LCI 520d
- BMW E90 320i
Jeremy
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: F31 335d LCI & F87 M2 LCI

Ook hier; verstandige keuze! Natuurlijk zijn Porsche's (en nog veel meer sport- richting supercars) waarschijnlijk (nog) leuker dan een M2, maar het is een logische keuze om de M2 aan te houden. We zitten toch in een segment waar je al begint te merken dat ieder procentje beter exponentieel duurder gaat zijn. De M2 is beter dan de M140i, maar dat vertaalt zich op de occasion markt langzamerhand in tienduizenden euro's. De nieuwe M2 rijdt, als ik de berichten mag geloven, veel beter dan de M2 of de M2c, maar is dan ook qua nieuwprijs al gauw een halve ton duurder. Je ziet het ook op de gebruikte markt, de M2c is een betere auto, maar dat is voor mij alleen te merken als je de M2 N55 ervoor rijdt. Is dat €7-8k meer waard? Weet ik niet.. Is dat €7-8k meer plezier? Dat vind ik niet. Is een Porsche de inruilprijs plus bijleggen waard? Waarschijnlijk wel, zeker op de lange termijn. Is het het extra rijplezier waard tov een M2? En dan ga ik toch weer twijfelen.

Zoals we eigenlijk al regelmatig onderling bespreken, voor mij is de M2 N55 de beste value for money. Het rauwe en agressieve voor deze prijs is bijna niet te vinden. Zowel qua looks, als geluid, performance, road presence en ja, bruikbaarheid. Qua beleving vind ik de M2c eigenlijk ook minder, ondanks hij qua cijfers en op papier beter is. Een RS3 is sneller maar is een hele andere auto. Elke even oude 911 is substantieel duurder, maar rijdt het evenredig aan de prijs beter? Ik weet het niet. Ik ben er enorm van overtuigd dat wij toch twee pareltjes hebben staan. De jouwe is natuurlijk nog een stapje sneller, beter en nieuwer qua kilometers, maar zoals ik je ken denk ik niet dat het veel beter wordt zonder weer €20k tot €30k bij te leggen.

Daarnaast typ ik dit ook voor mezelf omdat we natuurlijk echt even moeten meeten voordat hij weg is. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “M2: Showroom & Projecten”