Vester's E91 330D

Plaats hier de foto's van jouw BMW E9x
Plaats reactie
Vester86
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: e91 330i

paar dagen niet online geweest, je hebt ondertussen antwoord 👍🏻

KW Street Comfort bevalt echt uitstekend. met name op hoge snelheid (veel) mooier gedempt dan de B4’s, die zijn dan net te soft. (kuil/hobbel op de snelweg vangt ie echt heel mooi op). rij nu op opgeknapte 19” wielen en het comfort is echt netjes, niks van te merken dat er hoepels onder liggen.
ook op lage snelheid overigens dik voor mekaar en zeker niet te hard gedempt.
heb overigens niks aan de instellingen veranderd, compleet stock en conform instructie fabrikant. hoogte staat op de laagst aanbevolen stand. achter heb je dan nauwelijks nog hoogteverstelling over, voor nog wel.

Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Wederom zeer bruikbare info. Dank! Fijn dat ze zo goed bevallen!
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Dutch79
Moderator
Moderator

Vester86 schreef: 25 mei 2023, 11:05 Zeker, maar daarvoor moest de auto even gewassen worden.
moet zeggen dat ie op de foto's lager oogt dan in het echt, zo ziet er ie best mooi laag uit :ja:

Afbeelding
Afbeelding
Maar je hebt er nu dus andere wielen onder dan deze? Heb je dan een fotootje van de nieuwe setup? :mrgreen:
Vester86
VIP Driver
VIP Driver

oja goeie, zal snel ff fotootje uploaden 🤘🏻
Vester86
VIP Driver
VIP Driver

het deurslot (linksachter) wat ik vlak na aankoop vervangen had was vanaf het begin al kapot (ontbrak een veertje waardoor die wel open maar daarna lastig dicht ging). vooral irritant want daardoor kon ik de deur niet zomaar dichtgooien. dus nog maar een keer een nieuw slot gekocht en vervangen. ik wist hoe het moet dus was zo gepiept. nu helemaal zoals het hoort.

ik vond de 19" velgen waarop ik de auto gekocht had niet mooi, tijdje in dubio gezeten wat ik ermee wilde doen maar uiteindelijk gekozen ze geheel zilver te laten coaten. zijn style 437m replica's dus geen drol waard 2e hands, maar waren wel zo goed als nieuw dus uiteindelijk was een nieuw kleurtje de beste keus.
achterbanden waren ook op dus meteen die vervangen voor een setje achterbanden in de correcte maat (Hankook Ventus S1 Evo)

Voor:
Afbeelding

Na
Afbeelding
Dutch79
Moderator
Moderator

Oh, zijn dat gewoon dezelfde velgen joh. Vind het een geslaagde verandering! Ziet er meteen heel anders uit :ja:
Vester86
VIP Driver
VIP Driver

zo, de kilometers vliegen erop. +/- 3000 in de maand.
sinds laatste update redelijk probleemloos gereden. op vakantie naar Corsica met de motoren op een aanhanger. wat een heerlijke trekkar, sleurt er geweldig aan in de bergen en voelt bijna niet dat er een 2-asser met 2 motoren achter hangt. Afbeelding

wel top om 50km op het eiland een lekker band te krijgen. gelukkig had die aanhanger er nog 3 over :df:

ook een top eiland om motor te rijden trouwens. Afbeelding 1000km weggetikt in 2 weken

daarna terug naar nederland en veelal saaie werk-kilometers maken.
in december APK, eerste keer met diesel + de alom gevreesde deeltjesteller, dus kneep m wel een beetje. uiteindelijk waren het alleen 4 versleten remschijven (ja ok, die trilden sinds de vakantie ook al behoorlijk dus dat was geen verrassing). geen zin om in de kou zelf onder de auto te gaan liggen dus doe maar. doet ff pijn in de portemonee maar goed jaar gedraaid dus prima.

3 dagen later merk ik dat de kachel niet zo goed warm meer wordt. OBD dongeltje eraan gehangen en inderdaad, olietemperatuur kwam maar met moeite boven de 80 uit. snelweg af iets hoger, snelweg op temperatuur weer lager. klasssieke symptomen voor een kapotte termostaat. 3 weken mee rond moeten rijden want garage had rond kerst geen tijd en ik écht geen zin. afijn, begin januari vervangen en alles weer ok :thumbup:
had ik al gezegd dat ik een tik in de voortrein had? die zat er met de oude remschijven al in en met de nieuwe ook, maar kwam wel van de remmen af. waarschijnlijk versleten geleide-bussen. dus revisiekitje besteld en vorige week toen het ff lekker warm (en droog! ) was de auto op de krik en vervangen maar. helaas verkeerde revisiekit gekregen dus 1 van de rubbers pastte niet. ondertussen het goeie kitje besteld en binnen, die gaan er binnenkort onder.

toen de auto toch op de krik stond meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de vering een centimetertje hoger af te stellen (spul is instelbaar dus gebruik van maken!). schraapte net iets tevaak een stoepje/bumper bij het parkeren dus ff een centimetertje omhoog. :thumbup: staat nog steeds prima maar ben wel verrast door het verschil in comfort, das toch wel stap verbeterd.
meteen ff een uitlijning gedaan dus het spoort weer keurig.

en toen ging de portiersdeur niet meer van het slot :please:
dus online maar een nieuw deurslot besteld en die was afgelopen week binnen, maar wat een schijt hoere pokke-klus is dat zeg voor de bestuurdersdeur. ik had het afgelopen zomer al 2x in het achterportier vervangen en dat was prima te doen maar aan de voorkant moet het glas er dus uit om de geleiders aan de kant te kunnen duwen. afijn, paar uur vloeken en mopperen maar eind van het verhaal gaat de deur weer goed open én dicht (en op slot uiteraard :thumbup: ).

nou klinkt het alsof ik best veel problemen met de auto heb (gehad) maar op wat ditjes en datjes is het vooral achterstallig onderhoud geweest en rij ik er vooral heel veel zorgeloze kilometers mee (dit jaar 35k ongeveer). de grote zaken zijn bijna allemaal wel vervangen, APK komt ie prima door en het enige wat er aan komt dit jaar is reinigen/vervangen van het roetfilter.

als laatste nog via een ander forum een set Individual Audio speakers op de kop getikt. (nouja, bleek IA middentoners met Logic/HK tweeters te zijn (mét echte crossovers, dat dan weer wel) en een setje geupgrade underseat "sub"woofers. De woofers liggen nog in de doos, de rest is vervangen. (fijn verschil maar niet mega, had best wel het maximale uit het hifi setje weten te peuteren met de Up7 DSP versterker die ik een paar jaar geleden voor de zilveren gekocht heb (en uiteraard overgezet). stereobeeld is wel verbeterd, ook beter en vooral strakker midlaag. de Hifi underseat speakers ook een wat andere afstelling gegeven en die voldoen eigenlijk wel prima.

op naar de 250k
Ray320
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: Een touring

Lekker doorgaan :ja:
E91 320i :Mpower:
Thys
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: F30 330d

Lekker bezig!

Dikke diesel icm een aanhanger is echt een genot inderdaad. Ongeacht het gewicht v/d aanhanger; geen centje pijn.
"He who shall be last, shall be sideways and smiling" - JC
Plaats reactie

Terug naar “E9x: Showroom & Projecten”