F07/F1x Coderen

Voor alle vragen op het gebied van elektronische aard: i-drive/navigatie/verlichting/audio en bluetooth
Plaats reactie
Mylife
VIP Driver
VIP Driver
Type Auto: 528i M-Sport

Zijn er hier leden die zelf de F07/F1x coderen met andere software dan Carly of Bimmercode?

Bij mijn E91 deed ik dat ook en bij mijn F11 wil ik het ook graag kunnen. De kabel is inmiddels binnen, maar ik ben nog niet klaar met inlezen.

Afbeelding 528i N20 245PK M-Sport (F11 LCI)
Voorheen: 320d M47 163PK automaat High Exec (E91 pre-LCI)
jaap968
VIP Driver
VIP Driver

Wat voor dingen wil je gaan coderen? Bij mijn F11 doe ik het met bimmercode en werkt prima om hier en daar wat opties aan te passen etc
Mylife
VIP Driver
VIP Driver

Om te beginnen dat de stand van het Start/Stop behouden blijft na het uitzetten van de auto.

Bimmercode is vast heel makkelijk, maar als het met gratis verkrijgbare tools kan die wellicht meer moeite kosten vind ik dat leuker.
Dutch79
Moderator
Moderator
Type Auto: E90 BMW 330i

Bimmercode is bijna gratis :) Maar het gaat je meer om de uitdaging vermoed ik.
Zie de E9X Showroom voor m'n E90 330i :Mpower:-Sport.
Mylife
VIP Driver
VIP Driver

De uitdaging is ook leuk inderdaad.

BimmerCode geen prijs op hun website heeft staan, maar ik zie in de AppStore dat de licentie 50 euro kost.
Om alleen die start/stop functie aan te passen toch ook weer niet zó goedkoop.
jaap968
VIP Driver
VIP Driver

Die 50 euro is geloof wel eenmalig, ten minste dat was het toen ik het aanschafte, voor Carly moet je geloof ik elk jaar betalen. Ik gebruik bimmercode inderdaad omdat het redelijk fool proof is maar snap ook dat het leuk is om met andere tools het zelfde te kunnen bereiken.

Ik heb inderdaad als eerst de startstop aangepast zodat hij laatste stand onthoudt. Daarnaast aantal dingen toegevoegd aan headup display, opstart scherm van iDrive aangepast, volume balk zichtbaar, sportweergave (pk/nm meters), wat van die gordel alarmen uit, achterklep open en dicht met knopje op a-stijl en zogenaamde gentlemen function (kun je passagiers stoel bedienen vanaf bestuurderskant als je ook andere knop plaatst)
Dutch79
Moderator
Moderator

voor Carly moet je geloof ik elk jaar betalen
Tegenwoordig wel. De early adaptors hebben n lifetime licentie gekregen toen ze hun verdienmodel gingen aanpassen. Anders zou ik t waarschijnlijk niet (meer) gebruiken.

Tov concurrenten is €50 bijna gratis 008
DRock72
Just getting started
Just getting started

Ik heb sinds kort Bimmergeeks Protool aangeschaft. Die gaat nog een stukje verder dan Bimmercode (heb ik overigens ook) en met hetzelfde gemak. Ben alles nog aan het uitpluizen, maar het ziet er goed uit.

Is wel betaalde app en alleen op android, maar je kan kiezen voor een diagnose licentie, een coding licentie of een masterlicentie (beide). Het zijn wel lifetime licenties.
Dutch79
Moderator
Moderator

Dit is de pricing van Protool:
https://www.bimmergeeks.net/protool
MKL-F32
Getting the hang of it
Getting the hang of it
Type Auto: F32 440i (05/2016)

Bij mijn weten zijn de 'gratis' alternatieven (ISTA/E-Sys) allemaal PC software dus je moet met een laptop in de weer als je iets wil doen.

De genoemde software hier zijn allemaal apps voor op je telefoon. Vind ik persoonlijk een stuk makkelijker dan met m'n laptop op de bijrijdersstoel op pad.

Als BMW liefhebber is een diagnose tool onontbeerlijk. Je wil de toestand van je auto in de gaten houden en niet voor ieder probleem eerst naar de garage moeten om daar te horen wat voor foutcode ze uitgelezen hebben.

Daarnaast is het praktisch als je zelf wat zaken kan coderen.

Met dat in het achterhoofd is de combi Bimmercode/Bimmerlink aan te raden. De eenmalige aanschafprijs van beide apps samen heb je in 1x terug verdiend wanneer je niet naar de dealer hoeft voor een uitleessessie.

Carly prijst zichzelf (in mijn optiek) inderdaad uit de markt met hun huidige abonnementsmodel.

Een stuk uitgebreider (en daardoor complexer) is Protool. Kan hetzelfde als Bimmerlink/Bimmercode of Carly en daarnaast nog meer. Wel nog een keer 50euro duurder.

Naast zo'n app heb je natuurlijk ook nog een OBD adapter nodig, kost ook nog eens 50 - 80 euro.

Anyway: 50euro om start/stop uit te zetten is prijzig, maar je moet dus verder kijken dan alleen start/stop uitzetten. :wink:
Mylife
VIP Driver
VIP Driver

Voor uitlezen gebruik ik ISTA. Inderdaad op een laptop wat voor mij prima werkt.

Ik wilde ook E-Sys gaan gebruiken, maar wat ik heb gelezen is dat hier een add-on voor nodig is die inmiddels ook betaald moet worden helaas.
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

Voor jouw auto (F11) kan je gewoon e-sys gebruiken met de add-on. Niet de nieuwe add-on zoals jij ergens gelezen hebt op het internet (dat is uiteraard de kracht van het internet) maar de oude variant van de add-on.
Freelance Java Software Engineer
Mylife
VIP Driver
VIP Driver

De betaalde add-on die ik bedoelde is BimmerUtility, is de oude variant die jij bedoelt LauncherPro? Weet jij zo welke versie ik dan moet hebben?
Float
VIP Driver
VIP Driver
Contacteer:

Inderdaad launcher pro. Versie 2.8.1.155 die kan je gebruiken.
Freelance Java Software Engineer
Plaats reactie

Terug naar “F07/F1x: I-Drive/Navigatie/Verlichting/Audio + Bluetooth”